Net geen klein vakantieleed

schakelaar ramen lv

 
 
 
 
 
advolvos
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 13
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Net geen klein vakantieleed

 · 
Posted: 08.08.2016 - 22:02  ·  #1
Avond voor vertrek uit Frankrijk terug op de camping, raam lv omlaag voor de slagboom, door de slagboom, vreemd: het raam gaat niet meer omhoog.
Vervolgens merk ik dat niets meer werkt van de raammodule lv: spiegels, afsluiten, raambediening, niets.
Ook handmatig alle deuren sluiten dmv sleutel in slot werkt niet.
De raammodule zit zo te zien zonder stroom, is helemaal dood. Vreemd genoeg geen enkele foutmelding op het display.
Zekering nr 35 heb ik ondanks dat deze goed uitzag vervangen, bood geen soelaas.
Ik heb toen als leek het enige - naast het bellen van de ANWB - gedaan dat ik nog kon verzinnen nl. even de min van de accu halen.
En gelukkig werkte daarna alles weer. Ben zonder problemen de volgende dag vertrokken en thuis gekomen.
Mijn vraag: wat was/is er aan de hand? Kan ik dit in de toekomst opnieuw verwachten?
Heb even rondgekeken op het forum en kwam toen als mogelijke boosdoener een relais tegen. Kan dit het geweest zijn? Welk is het en waar zit dat relais dan?
Het betreft een s60, 140pk, 2002.
Graag jullie hulp en bij voorbaat dank voor adviezen.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5836
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Net geen klein vakantieleed

 · 
Posted: 08.08.2016 - 22:33  ·  #2
Ik heb ook een keer gehad dat t niet werkte. bij volgende keer starten werkte alles weer en sindsdien geen probleem meer gehad. dus mogelijk eerst maar eens afwachten?
advolvos
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 13
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Net geen klein vakantieleed

 · 
Posted: 09.08.2016 - 08:21  ·  #3
Heb zelf wel tien keer opnieuw gestart maar dat hielp niets. En toen ook het slot niet werkte kreeg ik het toch wel benauwd. Als de deuren dicht hadden gezeten was ik de auto niet binnengekomen (misschien nog via de achterklep omdat die ook mechanisch ontsluit). Vandaar dat ik probeer te achterhalen wat er aan de hand was/is.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 42
Berichten: 346
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Net geen klein vakantieleed

 · 
Posted: 09.08.2016 - 08:35  ·  #4
Wat er aan de hand was kan je denk ik alleen met vida achterhalen. Zal vast een storing in je canbus geweest zijn.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Net geen klein vakantieleed

 · 
Posted: 09.08.2016 - 09:31  ·  #5
Ja maar de storingscode zal wel gewist zijn nu de accu los is geweest
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Net geen klein vakantieleed

 · 
Posted: 09.08.2016 - 09:55  ·  #6
[Als de deuren dicht hadden gezeten was ik de auto niet binnengekomen (misschien nog via de achterklep omdat die ook mechanisch ontsluit). Vandaar dat ik probeer te achterhalen wat er aan de hand was/is. ] Daarom ga ik nooit de deur uit zonder dat ik ook de reservesleutel bij me heb. Zekers niet op vakantie..
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Net geen klein vakantieleed

 · 
Posted: 09.08.2016 - 10:23  ·  #7
Zo kreeg ik daags voor vertrek op vakantie de kofferklep niet meer open >_<
Ik ben toen via de achterbank de kofferruimte ingeklommen,heb de binnenbekleding aan de bovenkant losgehaald en kon toen net genoeg aan de kabel van het slot jutteren waarna ik de klik hoorde en de binnenverlichting aanging.

Eenmaal de kofferklep vanaf de buitenkant geopend heb ik de binnenbekleding er afgehaald,de onderste schroeven kun je ook alleen bij als de kofferklep geopend is,en de stangen van het mechanisme gecontroleerd op overmatig speling en ingevet met blank smeervet.

Daarna heb ik de storing nog twee keer gehad (in de testfase direct na het smeren) wat daarbij opviel was wanneer ik de auto afsloot en weer opende met de afstandsbediening werkte het slot van de kofferbak weer niet,maar als ik in de auto op de portier vergrendeling drukte en daarna weer uitstapte was de kofferklep wel van het slot af.
Na de auto gestart te hebben functioneerde alles weer naar behoren en tot op heden is de storing niet meer terug gekomen.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5836
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Net geen klein vakantieleed

 · 
Posted: 09.08.2016 - 12:16  ·  #8
heb je tussen al dat starten ook even 10 min gewacht totdat alles weer in ruste was ?.
advolvos
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 13
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Net geen klein vakantieleed

 · 
Posted: 09.08.2016 - 16:45  ·  #9
Ik denk niet dat ik 10 minuten gewacht heb. Stress: de caravan stond al startklaar om de volgende morgen te vertrekken. En een reservesleutel had ik nog vlak voor de vakantie laten bijmaken ( zie een ander item)
Maar de sleutel had ik gewoon, alleen die werkte ook niet in het slot lv.
Misschien is er nog iemand met de oude vorm van VIDA in zijn hoofd (vakmanschap en ervaring) die op basis daar van kan aangeven wat er aan de hand was?
Anders moet ik het er maar mee doen en hopen dat het niet terugkomt. En: de oplossing min van de accu los werkte gelukkig. Dank al vast voor alle opmerkingen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0