Niet goed lopende volvov70

 
 
 
 
 
Gerritb
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 35
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Niet goed lopende volvov70

 · 
Posted: 26.06.2015 - 09:00  ·  #1
Beste Forum leden er is al een topic over mijn problem alleen lijkt deze beetje stil te liggen vandaar dat ik deze hier opnieuw open met alles op een rijtje hopende dat iemand mij toch kan helpen.

Ik heb het volgende probleem met mijn Volvo v70 2,4 bi fuel uit 2002.

Ik was mijn auto aan het poetsen met lekker muziek aan wat resulteerde in een lege accu ik heb mij even aan laten slepen en vanaf dat moment loopt mijn auto niet goed meer. In eerste instantie liep hij helemaal niet meer op benzine maar met veel gas geven lukte het om over te schakelen op gas, eenmaal op gas kon ik wel rijden maar merk je toch wel een verlies in pk’s.

Stap 1 auto laten uitlezen

Boel uitgelezen, hele lijst aan opgeslagen codes, maar naar het wissen eigenlijk niet meer. Behalve nr 1penbobine en Nr 2 lambdasonde. Toch maar een andere accu erin, geen nieuwe maar had ik nog staan en waarvan ik zeker wist dat ie voldoende zou zijn ,hielp ook niet.

Stap 2

Penbobine vervangen helaas euvel niet verholpen.

Stap 3

Ben bij de Volvo dealer geweest storing uitgelezen blijft 2e lambdasonde aangeven, maar er ontbrak ook een dop uit het blok waar bij een turbo versie de turbo op aangesloten is? Hier zit weer een dop in, ook lekt het spruitstuk op het blok een beetje pakking moet vernieuwd worden.

Auto start nu en blijft lopen op benzine blijft hij wel stotteren maar slaat niet meer af. Op gas voel je wel dat hij wat inhoud maar stottert niet meer we lijken ergens te komen, denk dat ook de 2e lambdasonde vervangen moet.

Stap 4 vervangen lambdasonde

Auto naar de garage gebracht voor het vervangen van de 2e lambdasonde en brandstof filter, echter heeft dit ook niet geholpen en blijft de auto op benzine slecht lopen. Op gas loopt hij wel maar merk heel duidelijk dat hij pk's mist. Begin er wel een beetje moedeloos van te worden want met uitlezen geeft hij nu niks meer aan geen verstoringen meer maar lopen doet hij slecht.

Tussenstand

Inmiddels zitten er 2 nieuwe lambdasonde op voorste en achterste, nieuwe bougies, nieuwe luchtfilter, nieuwe brandstoffilter achter. Nieuwe gasverdeler. Heb ik de injectoren (benzine) los gehad en alles schoon gemaakt, Lucht massa meter beken is schoon, gasklep bekeken lijkt schoon.Tempratuursensor vervangen tip gekregen op volvov70forum.com als deze verkeerde waardes doorgeeft zou auto niet op druk komen (dit omdat ik gewoon power mis) maar heeft ook niet geholpen. Verder heb ik de compressie gemeten van de cilinders en deze zijn goed.

Wat ik ook vreemd vind is dat als ik 120 km per uur rijd op de snelweg op gas, hem op benzine zet dan voel je dat hij stottert en bokt maar ik blijf het gaspedaal ingedrukt houden en opeens schiet hij dan naar voren en lijkt hij een spurt te maken met een hoop kracht dit lukt ongeveer 3 a 400 meter en dan gaat hij weer inhouden en stotteren.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Niet goed lopende volvov70

 · 
Posted: 26.06.2015 - 10:12  ·  #2
Ik heb het in je vorige topic al gezegd maar toen heb je er niks mee gedaan.

Laat je brandstof druk / opvoerpomp realtime bekijken.
Waarschijnlijk krijgt hij te weinig brandstof waardoor hij gaat inhouden.
Gewoon met vida op de laptop rijden en kijken wat de druk doet.
Gerritb
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 35
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Niet goed lopende volvov70

 · 
Posted: 26.06.2015 - 11:20  ·  #3
Hallo Plein69,

Sorry mischien over het hoofd gezien maar dan rijst mij de vraag waarom hij op gas dan ook inhoud, in dit verhaal lijkt mij benzine toevoer en gas toevoer geschijden van elkaar. Dat hij op gas loopt lijkt mij omdat gas veel makelijker ontbrand dan bezine.

Ga zeker wat met je tip doen hoor want ik wil alles checken en afvinken, ga maandag weer naar Olaf en zal dit op de vida nakijken.

gr gerrit
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Niet goed lopende volvov70

 · 
Posted: 26.06.2015 - 11:58  ·  #4
Heb je geen slang stuk? Een vacuumlek?
Ik herken de symptomen wel. Ooit gehad met een 850. Voel eens de slangen na bij stationair lopen of je lucht voelt ontsnappen.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Niet goed lopende volvov70

 · 
Posted: 26.06.2015 - 12:53  ·  #5
Die slangen zou ik ook zsm controleren.
Iemand achter het stuur die 2000 toeren intrapt en controleren of er iets mis is.
Uitkijken voor de draaiende delen.

Toch neig ik meer richting een ontstekings probleem te gaan denken.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Niet goed lopende volvov70

 · 
Posted: 27.06.2015 - 19:16  ·  #6
Inmiddels vernomen op een ander forum dat hij de oorzaak heeft achterhaald.

Het bleek de luchtmassameter / LMM te zijn.
Gerritb
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 35
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Niet goed lopende volvov70

 · 
Posted: 27.06.2015 - 21:30  ·  #7
Ha plein69,
Dat wilde ik net vertellen hahaha maar inderdaad ik lijk het te hebben gevonden, ondanks de tips tot schoonmaken heb ik er niet bij nagedacht de stekker los te halen en het zonder lmm eens te proberen. De auto rijd nu op benzine en gas beter als ooit ervoor maar .doet hem wel vernieuw en dan zal hij weer top lopen . thanks voor de tip en meedenken.

GerritB
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Niet goed lopende volvov70

 · 
Posted: 27.06.2015 - 21:35  ·  #8
Fijn dat je het probleem hebt gevonden. Nu is het een kwestie van tijd voordat hij weer helemaal top is. :thumb:

Wat ik mij eigen nu wel afvraag is of dat het toeval is dat je LMM stuk is na het aanslepen of dat hij daardoor stuk is gegaan.
Gerritb
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 35
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Niet goed lopende volvov70

 · 
Posted: 27.06.2015 - 22:03  ·  #9
Hallo Volvo355,

Das inderdaad een goeie vraag, misschien was hij al niet helemaal goed meer en was dit de druppel.

Fijn weekend
 
Selected quotes for multi-quoting:   0