Nieuw wegenbelastingstelsel vanaf 2016!

Wat gaat dat betekenen voor mijn 10 klepper...

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Nieuw wegenbelastingstelsel vanaf 2016!

 · 
Posted: 04.09.2014 - 13:24  ·  #16
Ben ik met je eens, maar dat is niet iets wat je specifiek de VVD kan aanrekenen denk ik :P Overigens heb ik ook het idee dat Volvo en b.v. Mitsubishi de prijzen kunstmatig omhoog schroeven, omdat die wagens zwaar gesubsidieerd worden. Het is gewoon een combinatie van factoren.
Ten eerste moet die idiote testcyclus worden afgeschaft voor iets realistisch, en zou de belastingdienst ook streng moeten controlere op b.v. wielen/banden die na aanschaf gemonteerd worden, want tijdens die testen en (originele) fabrieksaflevering liggen er echt rommel eco-bandjes onder. Als je daarvoor kiest, hou ze er dan ook onder, anders doe je gewoon aan belastingontduiking, en dat is strafbaar
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Nieuw wegenbelastingstelsel vanaf 2016!

 · 
Posted: 04.09.2014 - 22:15  ·  #17
Rommel eco-bandjes?? Fabrikanten gebruiken slicks van het type plastic dat je vroeger onder je speeltractor vond tijdens die test. Ieder roostertje en luchtsleufje word afgeplakt. En weet ik wat niet meer... Vwb belastingontduiking, tja ik heb al vaker voorgesteld dat een snelheidsovertreding in zo'n subsidietractor dan maar gelijk een milieudelict moet worden. De prijzen daarvan zijn ietsje anders dan van een simpele snelheidsovertreding :devil: .

Alle gekheid op een stokje, als ik de kans kreeg deed ik er ook gelijk aan mee. Mijn baas bied mij de kans alleen niet. Neem de leaserijders dan ook niks kwaad, maar de hoge heren in Den Haag hebben gewoon jaren zitten slapen en ik vind 2016 nog rijkelijk laat...
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Nieuw wegenbelastingstelsel vanaf 2016!

 · 
Posted: 05.09.2014 - 07:44  ·  #18
Snelheidsbegrenzer op eco-mobielen. Mooi voor de baas, beter voor het milieu en de keuze van de leaserijder geeft eigenlijk op dit punt al aan hoe hij/zij de auto wil gaan gebruiken.

Begrenzer op 130km/h met een max van 140km/h voor max. 15 seconden (voor noodgevallen).
Na 15 seconden volgt een irritant piepje. Wordt de snelheid dan niet binnen 10 seconden terug gebracht tot 130 km/h volgt een periode van 5 minuten met een max. van 80km/h.

Moet je maar eens opletten hoe goed zoiets werkt.

Een buurman van me heeft iets dergelijks ooit in een bedrijfsbus gehad. Bus wilde best harder dan (ik dacht) 110km/h, maar daarboven dus een piepje. Indien te lang werd volgehouden zakte de max. snelheid naar 80km/h voor een periode. Zeg maar een afstraffing... nou en dat werkte dus prima.

Maarja, ik blijf er bij dat dit soort systemen niet moeilijk zijn om te bedenken, niet moeilijk zijn om te fabriceren/in te bouwen, maar persona non grata te Den Haag verdienen hier te weinig aan...
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Nieuw wegenbelastingstelsel vanaf 2016!

 · 
Posted: 05.09.2014 - 20:44  ·  #19
Wat ik zo kan vinden is dat er bijna 8 miljoen personenauto' s rijden in nederland waarvan ongeveer 800000 lease auto's. Dus 10%. Dus het valt wel mee denk ik (en ik heb dus geen lease auto voor de duidelijkheid)
WillemV60
 
Avatar
 
Subject:

Re: Nieuw wegenbelastingstelsel vanaf 2016!

 · 
Posted: 05.09.2014 - 20:57  ·  #20
roland kosters
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kaulille
Leeftijd: 55
Berichten: 285
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Nieuw wegenbelastingstelsel vanaf 2016!

 · 
Posted: 05.09.2014 - 21:09  ·  #21
leuke foto op de link van Willem
WillemV60
 
Avatar
 
Subject:

Re: Nieuw wegenbelastingstelsel vanaf 2016!

 · 
Posted: 05.09.2014 - 21:16  ·  #22
Juist omdat er een Volvo op staat wordt ik een beetje bang dat ze ook de oudere auto's extra gaan belasten. :(

Groet,

Willem
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Nieuw wegenbelastingstelsel vanaf 2016!

 · 
Posted: 06.09.2014 - 15:55  ·  #23
De 'rokende' 940/960 staat op ieder artikel van de NOS over uitstoot/vervuiling van het Nederlandse wagenpark. Is puur waterdamp van waarschijnlijk een lpg installatie op een koude februaridag voor het stoplicht om 7 uur 's ochtends. Dan dampen alle auto's na een koude start.
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Nieuw wegenbelastingstelsel vanaf 2016!

 · 
Posted: 10.09.2014 - 20:42  ·  #24
Maar even voor de duidelijkheid de wegenbelasting is qua naam motorrijtuigenbelasting gaan heten. Je betaalt voor het feit dat je een motorrijtuig hebt. Dat betalen is gerelateerd aan gewicht om het effect van kilo's rollend staal op het landelijke wegendek. Het idee dat bepaalde brndstoffen per definitie gebruikt worden voor meer kilometers draaien per jaar en dus meer fysieke belasting van het wegennet leidde tot een differentiatie op dat gebied.

Andere belastingen zijn gerelateerd aan vervuiling. Zoals bv accijns op brandstof, vervuilende auto's verbruiken meer, dus je draagt meer bij. Vervuilende auto's hebben op lange termijn invloed op het milieu, dus in de bpm is daarvoor een "koopsom" opgenomen.

Maar ik zie geen relatie tussen motorrijtuigenbelasting en de mate waarin een motorrijtuig vervuilend is.

Gewoon de (oneigenlijke) korting op schone auto's afschaffen is meer dan genoeg.

Er zal vast belastingwetgeving zijn die dit kan blokkeren.....denk ik. :)
Bover
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Auvergne France
Berichten: 648
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Nieuw wegenbelastingstelsel vanaf 2016!

 · 
Posted: 26.09.2014 - 20:45  ·  #25
TIP VOOR DE BELASTINGDIENST. ( GRATIS)
Ten aanzien van de z.g NIEUWE schone auto's met de bekende vrijstelling BPM en motorrijtuigenbelasting:

Gewoon de benzine die getankt wordt niet meer fiscaal aftrekbaar laten zijn.
Immers met wil toch graag minder vervuilend rijden men rijdt elektrisch en benzine is voor de nood!
Adviesburo Bere Onrustige Burgers ( stichting BOB )
 
Selected quotes for multi-quoting:   0