Nieuwe accu - maar ook een nieuwe start/stop accu?

 
 
 
 
 
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1615
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe accu - maar ook een nieuwe start/stop accu?

 · 
Posted: 01.01.2023 - 17:25  ·  #16
Quote door Rossi

Quote door flevodirk

Vraagje: Volvo heeft altijd zo’n slangetje (tbv ontluchting oid?); die heb ik toen voor de S60 weer aangesloten op de Volvo accu, heeft de Varta daar dan ook een aansluiting voor?
Ik weet niet exact of dat slangetje zoveel toevoegd, maar was benieuwd..

Mijn Volvo heeft het slangetje ook, de Varta heeft daarvoor de juiste aansluiting.

Vandaag de accu geplaatst trouwens.. die kwam donderdagavond om 22:15 binnen.
Ik was helaas net ziek aan het worden (een irritant griepje) en vandaag pas wat voor langere tijd uit bed en dus ook maar de accu verwisseld.

Dank voor je tips en je keuze vd accu, de BMS reset kunnen doen op jouw manier, de mijne leek me niet zo zinvol omdat je de accu net vers aansluit.

P.S. de aansluiting van het slangetje is dummy bij Varta, als er goed in kijkt zie je dat het gat 1 cm diep is. ie van Volvo is wel dieper.. Geen foto van kunnen maken. Maar dat boeit me verder niet zoveel :-)

Maareh, vraagje. Je hebt de ramen reset zei je? Ik zie tot mijn verbazing in Volvo Oncall dat alle ruiten open zijn, wa absuluut niet het geval is. Ik ben nog even naar buiten gelopen met de AB in de hand, maar ze waren potdicht.
Dit moet wel met het verwisselen te maken hebben, lastig wat Vida lust mijn auto niet..
(hier ga ik maar eens over nadenken..)
plaatje



DJ
ShahV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 92
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Nieuwe accu - maar ook een nieuwe start/stop accu?

 · 
Posted: 03.01.2023 - 21:19  ·  #17
Dit probleem is makkelijk te verhelpen.

Contact aan (motor draait niet) en alle ramen via bestuurdersportier bedienen, per raam:

- Raam Open 'drukken' en knop ingedrukt vasthouden 10 sec
- Raam dicht 'drukken' en knop 10 sec. vasthouden

Dit doe je dus voor alle ramen, en heel soms moet je het voor een raam herhalen.

Als je de auto vervolgens via de app op slot doet, wordt het gelijk bijgewerkt. Als je het via de AB doet =, duurt het even voordat de app het heeft bijgewerkt.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1615
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe accu - maar ook een nieuwe start/stop accu?

 · 
Posted: 14.01.2023 - 16:33  ·  #18
Goeie tip Shah, die ga ik onthouden. Ik lees dit wat te laat. De ruit-sluit problemen zijn overigens vanzelf opgelost.

Dag 1 na de accuwissel was bovenstaande dus van toepassing en de comfortsluiting (?) werkte niet, oftewel de ruit in 1x naar beneden.
Dag 2 werkte dat wel weer voor bestuurderszijde raam en was er nog maar 1 raam (achter) waar On call moeite mee had.
Dag 3-4 alles werkt weer en geen errors meer in On Call app :-) Blijkbaar had het BMS een paar dagen nodig oid..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0