nieuwe koets FH5

 
 
 
 
 
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: nieuwe koets FH5

 · 
Posted: 11.11.2022 - 10:40  ·  #16
Quote door headlight



Oh nu je het zegt, ik zat aan 2 trailers te denken met een dolly ertussen, trailer met aanhanger scheelt alvast 1draaipunt, maar dan nog :)

En ik blijf het knap vinden, ik word met een L4 busje in half Zuidwolde soms al zenuwachtig :-|


Is dat zo? Scheelt dat een draaipunt?
Volgens mij zijn dat er nog steeds 2 net als bij een Dolly, anders kom je nooit de bocht om.

LZV heeft altijd 2 draaipunten, maar wettelijk gezien ook nooit meer dan 2 draaipunten….
Sommigen vinden bakwagen en trailer mooier rijden, ik vind een trailer met AHW makkelijker. Ligt er net aan wat je ermee doet.

Quote door headlight

Puur uit nieuwsgierigheid, wat had je graag bij Daf anders gezien?

Cabine technisch is het allemaal wel snor, alleen versnellingsbak gerelateerde handel is allemaal voor verbetering vatbaar. Het is niet soepel, gaat Spartaans allemaal, het hort en stoot de hele auto uit elkaar.
Een DAF rookt, wipt, stuitert en klapt. Heeft wel een voordeel, je blijft in beweging😁🤣
headlight
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogeveen
Leeftijd: 27
Berichten: 558
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: nieuwe koets FH5

 · 
Posted: 11.11.2022 - 11:36  ·  #17
Quote door BBS

Quote door headlight



Oh nu je het zegt, ik zat aan 2 trailers te denken met een dolly ertussen, trailer met aanhanger scheelt alvast 1draaipunt, maar dan nog :)

En ik blijf het knap vinden, ik word met een L4 busje in half Zuidwolde soms al zenuwachtig :-|


Is dat zo? Scheelt dat een draaipunt?
Volgens mij zijn dat er nog steeds 2 net als bij een Dolly, anders kom je nooit de bocht om.

LZV heeft altijd 2 draaipunten, maar wettelijk gezien ook nooit meer dan 2 draaipunten….
Sommigen vinden bakwagen en trailer mooier rijden, ik vind een trailer met AHW makkelijker. Ligt er net aan wat je ermee doet.

Quote door headlight

Puur uit nieuwsgierigheid, wat had je graag bij Daf anders gezien?

Cabine technisch is het allemaal wel snor, alleen versnellingsbak gerelateerde handel is allemaal voor verbetering vatbaar. Het is niet soepel, gaat Spartaans allemaal, het hort en stoot de hele auto uit elkaar.
Een DAF rookt, wipt, stuitert en klapt. Heeft wel een voordeel, je blijft in beweging😁🤣


Nee klopt inderdaad, Ik was nog niet wakker en zat aan een aanhanger te denken zonder meesturende as, dan zou het 1 draaipunt schelen. Maar dat ga je inderdaad nooit fatsoenlijk een hoek om krijgen natuurlijk. Had ik ook wel kunnen verzinnen :wall:


Wel apart van dat schakelen trouwens, je zou mogen verwachten dat de uitvinder van de automaat dat inmiddels wel onder de knie zou hebben :D
 
Selected quotes for multi-quoting:   0