nieuwe koets FH5

 
 
 
 
 
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

nieuwe koets FH5

 · 
Posted: 09.11.2022 - 16:41  ·  #1
sinds gister van de fh4 naar de fh5 ...wat een verschil.

PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3208
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: nieuwe koets FH5

 · 
Posted: 09.11.2022 - 18:34  ·  #2
Dan nog even je sigline aanpassen 😉
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: nieuwe koets FH5

 · 
Posted: 09.11.2022 - 18:42  ·  #3
Quote door PvL

Dan nog even je sigline aanpassen 😉


scherp🧐🧐....word aan gewerkt.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: nieuwe koets FH5

 · 
Posted: 09.11.2022 - 19:19  ·  #4
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39715
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: nieuwe koets FH5

 · 
Posted: 09.11.2022 - 19:59  ·  #5
Power en koppel, geniet ervan.👍🏻
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: nieuwe koets FH5

 · 
Posted: 09.11.2022 - 22:19  ·  #6
Waaruit bestaat het verschil? Prachtige truck trouwens!
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: nieuwe koets FH5

 · 
Posted: 10.11.2022 - 06:36  ·  #7
Quote door folke3

Waaruit bestaat het verschil? Prachtige truck trouwens!

De FH5 is eigenlijk van binnen helemaal opnieuw opgebouwd. En de veiligheidssystemen zijn behoorlijk verbeterd.Maar het grootste verschil zit hem in de koplampunits (of zoals Volvo het omschrijft als verlichtingunits). Deze zijn nu heel smal en compleet LED uitgevoerd.

Die FH’s hebben mij altijd bekoren, als is het alleen al om die echt fantastische i-schift versnellingsbak en dito motor.
En als je bij toeval ook nog de Dual-clutch hebt, dan wil je écht nooit meer iets anders en is de rest rommel…..

Het lijkt alsof ik een zwak hebt voor die FH’s, nou dat is ook zo!😁
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3163
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: nieuwe koets FH5

 · 
Posted: 10.11.2022 - 10:44  ·  #8
Helaas geven die nieuwe led koplampen wel rete irritant strooilicht af, ook met de hoge zit in hogevloerbussen heb ik daar last van.
Volvo en Tesla, de meest irritante led dimlicht op de markt. Ik had gehoopt dat ze bij de FM en FH een bi-led projector zouden gebruiken maar helaas...

Ik vind het verder ook hele mooie auto's die FH, zeker sinds de voorruit niet meer zo achterover hangt.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: nieuwe koets FH5

 · 
Posted: 10.11.2022 - 18:46  ·  #9
De koets is eigenlijk in maart aan n collega gegeven maar is goeie week terug door familie omstandigheden terug gegaan naar de andere kant v/h land.
Dus de vraag of ik m wilde hebben?? euh...ja hoor,tegen over een fh4 7 jaar oud en 760.000 op de teller lijkt mij een mooie deal.
Het wachten op een hele nieuwe is voorlopig niet mogelijk door mega tekorte in onderdelen.
Nu na 2 dagen ben ik nog niet echt om...mijn oude trok veel beter en reed iets sneller.

Voor BBS.........
headlight
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogeveen
Leeftijd: 27
Berichten: 558
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: nieuwe koets FH5

 · 
Posted: 10.11.2022 - 19:38  ·  #10
Waar zou dat verschil inzitten? Heeft de nieuwe minder vermogen of is dit het verschil tussen 7 jaar geleden en de eco gekte van nu?

Dat nieuwe interieur is trouwens wel echt heel vet geworden vind ik, al is dat wel voor zover ik op foto en video kan oordelen (ben gek op vrachtwagens, maar denk niet dat een nieuwe carrière voor mij is weggelegd dus ook hier moet ik het maar met plaatjes en video's doen xD )
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: nieuwe koets FH5

 · 
Posted: 10.11.2022 - 20:57  ·  #11
Hoe nieuwer de auto, hoe meer van die ECO meuk erop zit. Snoept allemaal motorvermogen en het maakt de auto er niet bepaald sneller en sterker op…..

Maar ik blijf die FH’s gewoon ontzettend mooi vinden…. Volvo is ook de enigste truckbouwer die met een straat model auto (wel de 750 PK versie) een rits containers van de plek trekt met een gezamenlijk totaal gewicht van 750 ton…..
in personenauto’s uitgedrukt, 750 auto’s van 1000 kilo…😁🤣

Ik heb geen Volvo meer, maar ik sluit niet uit dat er ooit weer 1 komt….

En speciaal voor Headlight:
Vandaag met een LZV op pad geweest. Gewoon mijn eigen puppy power DAF CF 410 PK en een gezamenlijk gewicht van 59 ton….
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: nieuwe koets FH5

 · 
Posted: 10.11.2022 - 21:33  ·  #12
hmmm DGO...ken nog iemand die daar werkt of werkte..ene jans...die kwam ik vaak tegen bij voormalige veveo (sigma coatings) waddinxveen...stinkzooi laden met thinner en verfverdunners.
Bestaat al jaren niet meer.
59 ton🤔 een fh4 met voorloopas+containerchassis bij ons pendelt met 2 20ft...die tikt de 62ton aan op de weegbrug...norty norty😆😆
headlight
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogeveen
Leeftijd: 27
Berichten: 558
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: nieuwe koets FH5

 · 
Posted: 10.11.2022 - 22:12  ·  #13
Quote door BBS

Hoe nieuwer de auto, hoe meer van die ECO meuk erop zit. Snoept allemaal motorvermogen en het maakt de auto er niet bepaald sneller en sterker op…..

Maar ik blijf die FH’s gewoon ontzettend mooi vinden…. Volvo is ook de enigste truckbouwer die met een straat model auto (wel de 750 PK versie) een rits containers van de plek trekt met een gezamenlijk totaal gewicht van 750 ton…..
in personenauto’s uitgedrukt, 750 auto’s van 1000 kilo…😁🤣

Ik heb geen Volvo meer, maar ik sluit niet uit dat er ooit weer 1 komt….

En speciaal voor Headlight:
Vandaag met een LZV op pad geweest. Gewoon mijn eigen puppy power DAF CF 410 PK en een gezamenlijk gewicht van 59 ton….


De laatste generaties kun je de Ishift al wel bestellen met meerdere profielen, geloof dat ze er normaal standaard en eco opzetten en dan moet je bijbetalen voor "power". Of je besteld em direct in power, maar ik vraag mij wel af hoeveel verschil dat soort opties maken. (want gokje is dat het geknepen word aan de motorkant en niet op het gedrag van de bak)

De 16 liter inderdaad, ik weet nog vroeger de verhalen van de Truckstar toen Volvo als enige op de reguliere lijn een 800pk had, maar das alweer jaren terug. Maar 750 is ook alsnog veel.

LZV met de CF is ook stoer, kleine krachtpatser. Ik blijf dat kunnen rijden met 2 trailers ook echt knap vinden, daarmee achteruit rijden is een magie waar ik met het hoofd niet bij kan :D

(Niet gerelateerd, maar de CF deed mij toevallig aan wat heel anders denken. Ik heb hier nog de brochure liggen uit 2005 toen we net van de XF 95 naar de 105 gingen. En met brochure bedoel ik eigenlijk boek, kartonnen hoes eromheen, enorm dikke hardcover en daar hebben ze echt hun best op gedaan. Ooit gekregen van de buschauffeur die ons van school naar de sporthal bracht. Die was nogal Daf fan en zat van een 8jarige snotneus met praatjes over Scania :D Heeft wel gewerkt want sindsdien altijd een zwak voor Daf gehad en dat boek heeft na al die jaren nog steeds een ere plekje in de boekenkast :D )
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: nieuwe koets FH5

 · 
Posted: 11.11.2022 - 06:07  ·  #14
Quote door Barre gaander

hmmm DGO...ken nog iemand die daar werkt of werkte..ene jans...die kwam ik vaak tegen bij voormalige veveo (sigma coatings) waddinxveen...stinkzooi laden met thinner en verfverdunners.
Bestaat al jaren niet meer.
59 ton🤔 een fh4 met voorloopas+containerchassis bij ons pendelt met 2 20ft...die tikt de 62ton aan op de weegbrug...norty norty😆😆


Ik heb er ook wel eens 39 ton in gehad, over 6 assen in LZV uitvoering…… tel daar 23,4 ton eigen gewicht bij op en je weet het ook wel…..

Je bedoelt toch niet Jans Abbing? Die is met pensioen, maar zo heel af en toe kan hij het toch niet laten en scharrelt ie op de zaak rond…. En dan pakt toch weer een auto.😁😁

En Headlight, dit zijn geen twee trailers maar een 13,60 mtr gestuurde trailer en daar hangen dan een aanhangwagen achter. Dan is tie 25,20 meter lang met 6 deuren zodat ik doorladen kan. Gewoon tegen het dok aan, alle deuren open en alles in 1x erin of eruit….. scheelt machtig veel koppel werk.

Oh ja, we komen er ook mee in Zuidwolde😁😁

Ik rij wel met een DAFFIE, maar houd niet in dat ik een groot DAF fan ben. Dan moeten ze in Eindhoven nog wel het e.e.a. aan die auto’s goed veranderen…..
headlight
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogeveen
Leeftijd: 27
Berichten: 558
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: nieuwe koets FH5

 · 
Posted: 11.11.2022 - 08:42  ·  #15
Quote door BBS


En Headlight, dit zijn geen twee trailers maar een 13,60 mtr gestuurde trailer en daar hangen dan een aanhangwagen achter. Dan is tie 25,20 meter lang met 6 deuren zodat ik doorladen kan. Gewoon tegen het dok aan, alle deuren open en alles in 1x erin of eruit….. scheelt machtig veel koppel werk.

Oh ja, we komen er ook mee in Zuidwolde😁😁

Ik rij wel met een DAFFIE, maar houd niet in dat ik een groot DAF fan ben. Dan moeten ze in Eindhoven nog wel het e.e.a. aan die auto’s goed veranderen…..


Oh nu je het zegt, ik zat aan 2 trailers te denken met een dolly ertussen, trailer met aanhanger scheelt alvast 1draaipunt, maar dan nog :)

En ik blijf het knap vinden, ik word met een L4 busje in half Zuidwolde soms al zenuwachtig :-|

Puur uit nieuwsgierigheid, wat had je graag bij Daf anders gezien?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0