Nieuwe oude auto, wie denk even mee?

 
 
 
 
 
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Nieuwe oude auto, wie denk even mee?

 · 
Posted: 08.09.2014 - 10:35  ·  #1
Het word tijd dat we de Punto langzaamaan gaan vervangen. Maar wat er voor terug te kopen?

Het is een tweede autootje die hooguit 3000 km/jaar rijd. Een belangrijk zoekcriterium kan ik niet opgeven in de autozoeksites, dat is maximaal leeggewicht. Toch belangrijk voor dit soort autootjes, want kilo's zijn keiharde euro's in dit land. Alleen de mrb gaat al snel naar 40 per maand bij meer dan 1150 kg. De bovengrens qua gewicht is dus 1150 kg.

Daarnaast wil ik graag iets bijzonders, liefst sportief of juist uitgesproken chique en jonger dan of uit 1999 en niet teveel kilometers.

Voor sommige auto's zou een oudere leeftijd acceptabel zijn (maar dan nog niet ouder dan 1995) zoals Coupe FIAT, Toyota Celica (met dubbele ronde koplampen) of Honda Prelude. Maar met dit soort auto's ben ik vaak toch wel bang voor hoe vorige eigenaren de auto hebben bereden.

Budget, tussen de 800 en 1100 euro. Benzine, maar G3 is ook het overwegen waard

Wie weet iets? Ook als je niet een specifieke aanbieding weet, inspiratie waar ik op kan zoeken is ook welkom.
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe oude auto, wie denk even mee?

 · 
Posted: 08.09.2014 - 11:02  ·  #2
Quote door V-driver

Het word tijd dat we de Punto langzaamaan gaan vervangen. Maar wat er voor terug te kopen?

Het is een tweede autootje die hooguit 3000 km/jaar rijd. Een belangrijk zoekcriterium kan ik niet opgeven in de autozoeksites, dat is maximaal leeggewicht. Toch belangrijk voor dit soort autootjes, want kilo's zijn keiharde euro's in dit land. Alleen de mrb gaat al snel naar 40 per maand bij meer dan 1150 kg. De bovengrens qua gewicht is dus 1150 kg.

Daarnaast wil ik graag iets bijzonders, liefst sportief of juist uitgesproken chique en jonger dan of uit 1999 en niet teveel kilometers.

Voor sommige auto's zou een oudere leeftijd acceptabel zijn (maar dan nog niet ouder dan 1995) zoals Coupe FIAT, Toyota Celica (met dubbele ronde koplampen) of Honda Prelude. Maar met dit soort auto's ben ik vaak toch wel bang voor hoe vorige eigenaren de auto hebben bereden.

Budget, tussen de 800 en 1100 euro. Benzine, maar G3 is ook het overwegen waard

Wie weet iets? Ook als je niet een specifieke aanbieding weet, inspiratie waar ik op kan zoeken is ook welkom.


Veel eissen stellen = weinig keus = vaak hoger aanschafprijs.

voor 3000 per jaar... koop een Nissan Micra ofzo, veel goedkoper kan t niet worden :P
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe oude auto, wie denk even mee?

 · 
Posted: 08.09.2014 - 11:12  ·  #3
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe oude auto, wie denk even mee?

 · 
Posted: 08.09.2014 - 11:15  ·  #4
Uhmmm, Nissan is een no-go, speciaal vanwege elk gebrek aan "speciaal"

Ik heb dan gelukkig wel tijd. De apk van de Punto is pas in december en op een uitlaatdemper na is kan hij elk willekeurig moment door de keuring, technisch is hij nl in tiptop conditie gehouden door ondergeketende.


O-)
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe oude auto, wie denk even mee?

 · 
Posted: 08.09.2014 - 11:17  ·  #5
Verdulleme, je hebt gelijk, nooit gezien dat er meerdere tabs zijn, dankje Ralph. Benieuwd of dat op mn favo site autotrack24 ook kan. :)
Willempie5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 48
Berichten: 8
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe oude auto, wie denk even mee?

 · 
Posted: 08.09.2014 - 11:18  ·  #6
Kijk eens naar een Ford Puma. Sportief (vaak ook nog wel luxe), kost niets in aanschaf en weegt maar 1000 kg
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe oude auto, wie denk even mee?

 · 
Posted: 08.09.2014 - 11:27  ·  #7
Owja, Puma. Een van de weinige leuke Ford's en dan gelijk heel leuk. Ik zag er een paar op Autoscout24, maar zonder foto's. Afknapper, daar reageer ik niet op. Maar zeker 1 om in de gaten te houden.

Thanks.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Nieuwe oude auto, wie denk even mee?

 · 
Posted: 08.09.2014 - 11:32  ·  #8
Zeker niet de mooiste qua design, wel superdegelijk én exclusief én een dikke V6, deze Kia Magentis. Weegt alleen wel een heel stuk meer. 1442 kg, dus valt denk ik af.

http://www.autoscout24.nl/Deta…c=st|sr,as
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe oude auto, wie denk even mee?

 · 
Posted: 08.09.2014 - 11:35  ·  #9
Wel even goed checken welke motor in zo'n Puma ligt, er zijn er een aantal met flinke problemen.
@Vdriver, autoscout volgens mij niet. Je kunt natuurlijk op autotrack kijken welke modellen er naar boven komen en daar naar zoeken op autoscout.

@Groove, én 1442kg, dat was niet helemaal de bedoeling. Als die Punto verder goed is, waarom moet ie weg dan?
Willempie5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 48
Berichten: 8
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe oude auto, wie denk even mee?

 · 
Posted: 08.09.2014 - 11:38  ·  #10
Het is een leuke auto gezien jou eisen. Goedkoop, degelijk (het is een Ford), wel de juiste motor kiezen. Design is ook apart, je moet ervan houden.

Keuze genoeg en ook hele mooie exemplaren met weinig kilometers voor weinig euri.

Het is maar een suggestie...... er is zoveel te koop

Trouwens, marktplaats staan er een paar
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Nieuwe oude auto, wie denk even mee?

 · 
Posted: 08.09.2014 - 11:39  ·  #11
Ik zag t ook net, dat gewichtscriterium. Excuus. Binnen t budget schieten mij dan ook alleen de Puma en misschien de Opel Tigra te binnen.

Qua Puma: wij hebben in die tijd een Ka gehad. De Ka was erg roestgevoelig; zou ik de Puma wel op checken. Verder idd. Ford, dus redelijk OK.

Ik vind zelf dat spacemodel van de Honda Civic erg fijn, maar die vind je niet onder de 1500 euro.
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe oude auto, wie denk even mee?

 · 
Posted: 08.09.2014 - 11:46  ·  #12
Die 1.7 liter Puma, die is toch wel goed?

De Punto is "klaar". In de loop van de tijd heb ik de ophanging aangepakt naar GT. Interieur en stuur. Knippers rondom wit. Dak gewrapt, motor onderhoud gepleegd en voorzien van Pipercross open filter. Rottoe bumper(ophang)delen vervangen. Wielen van een GT met 4 seizoenenbanden en spoorverbreders (4 mm maar hoor) achter. Nu die "klaar" is heb ik mn lol er af.

Nu zou ik graag een autootje willen die weinig tot geen aandacht behoeft omdat we voorlopig al mijn klustijd in het huis dienen te steken.

Dus moeten is een groot woord, maar het word tijd wat mij betreft.
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe oude auto, wie denk even mee?

 · 
Posted: 08.09.2014 - 11:49  ·  #13
Overigens ben ik actiever gaan zoeken nadat we net naast een optisch nog nieuwe Rover 25 1,8 Sterling cvt grepen...... 1035 kg, leer en alles, en voor 1100 euro stond die te koop. We hadden ingepland dat we in de loop van die bewuste gingen kijken. Ik had op maandag nog willen bellen om hem vast te houden, woensdag was hij weg (verkocht).


Grrrrrr, dat leek me nu zo'n mooie kans, maja, dan moet je dus snel handelen.
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe oude auto, wie denk even mee?

 · 
Posted: 08.09.2014 - 11:56  ·  #14
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe oude auto, wie denk even mee?

 · 
Posted: 08.09.2014 - 12:03  ·  #15
Wel leuk, maar 1 zitplaats te weinig. Binnen de stad gebruiken we de tweede auto nl als gezinsauto en we zijn met z'n 3-tjes.

Vorig jaar heben we een cabrio gehad, dat was ook een 4 zitter (Renault 19). As derde auto, decadent ja.... :) maar 4 zits cabrio's zijn overwegend toch weer zwaar.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0