Nieuwe schokbrekers

versterkte veren voor S60 met lpg-tank?

volvoes60
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Nieuwe schokbrekers

· 
Posted: 05.12.2016 - 22:04  ·  #1
Hallo,

Omdat mijn S60 in de voorwiel ophanging wat ''krakende'' en ''kloenkende'' geluiden maakt bij het afrijden van de oprit, hobbels en drempels. Heb ik dit, tijdens de apk keuring bij de dealer, eens aangehaald. Deze adviseerde me om de veerpootlagers en rubbers na te kijken/vervangen.

Omdat de auto 260k op de klok heeft, en ik daar graag nog wat meer van maak, heb ik ervoor gekozen de daad bij het woord te voegen en dan ook meteen de schokbrekers mee te nemen. Ik ben van plan om voor een setje Bilstein b4's te gaan.

Achterin heb ik een 70l LPG-tank liggen waardoor de auto op dit moment al lager ligt dan voor. Bij belading en passagiers is dit helemaal erg. Ik heb een aantal keer gelezen hier over versterkte veren veelal voor V70.

Kan ik dat ook zo toepassen bij de S60? Is de b4 met versterkte veer dan een goede keuze? En heeft iemand hier ervaring mee en/of mischien alternatieven?
Mekstra
VolvoV70forum fan
Subject:

Re: Nieuwe schokbrekers

· 
Posted: 05.12.2016 - 22:53  ·  #2
Als je toch de handel los hebt, kijk dan ook even naar de staat van de draagarmen en stofhoezen van de aandrijfassen voor. Scheelt weer een keertje uitlijnen.

Voor de achterveren heb ik alleen ervaring met nivomats, hiermee altijd een goede hoogte. Ik vind ze prima rijden en heel fijn -maar er zijn ook mensen die ze er juist onderuit halen.
Misschien even proefrijden als je ze overweegt
volvoes60
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 05.12.2016 - 23:04  ·  #3
nivomats lijkt me top, maar valt toch echt buiten mijn budget helaas.
nicoo
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.12.2016 - 11:20  ·  #4
Ik heb om dezelfde reden bij mijn S60 ook V70 veren geplaatst. Dit bevalt mij heel goed!
Ik had gare nivomats, heb ook gekeken voor hulpveren, maar vervangende veren is veruit de goedkoopste optie.

Ik heb ze in combinatie met Sachs schokbrekers gemonteerd.

topic.php?p=193379&highlight=#real193379
volvoes60
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.12.2016 - 11:52  ·  #5
De Bilstein B4 zijn net wat stugger meen ik hier gelezen te hebben vandaar de keuze.

Over de veren, moet ik dan orginele V70 veren gebruiken of bijv. de versterkte die Estate service verkoopt?
nicoo
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.12.2016 - 12:04  ·  #6
Ik heb wel versterkte V70 veren, heb een 100 liter LPG tank en trekhaak. Ik ben tevreden over weggedrag en hoogte, maar denk dat normale V70 veren ook prima voldoen. Bij mij zit het op het randje... heb nu nog net een acceptabele wielstand, de wielen zouden bijna schuin naar buiten gaan staan.
volvoes60
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 07.12.2016 - 17:05  ·  #7
klopt het dat er ook een verschil in lengte is tussen de veren van een V70 en S60. Ik ben op andere plekken ook nog versterkte S60 veren tegen gekomen. wat is eigenlijk de diameter van de originele veer?

Ik zie onderhand door de bomen het bos niet meer.

Selected quotes for multi-quoting:   0