Hallo,
Omdat mijn S60 in de voorwiel ophanging wat ''krakende'' en ''kloenkende'' geluiden maakt bij het afrijden van de oprit, hobbels en drempels. Heb ik dit, tijdens de apk keuring bij de dealer, eens aangehaald. Deze adviseerde me om de veerpootlagers en rubbers na te kijken/vervangen.
Omdat de auto 260k op de klok heeft, en ik daar graag nog wat meer van maak, heb ik ervoor gekozen de daad bij het woord te voegen en dan ook meteen de schokbrekers mee te nemen. Ik ben van plan om voor een setje Bilstein b4's te gaan.
Achterin heb ik een 70l LPG-tank liggen waardoor de auto op dit moment al lager ligt dan voor. Bij belading en passagiers is dit helemaal erg. Ik heb een aantal keer gelezen hier over versterkte veren veelal voor V70.
Kan ik dat ook zo toepassen bij de S60? Is de b4 met versterkte veer dan een goede keuze? En heeft iemand hier ervaring mee en/of mischien alternatieven?
Omdat mijn S60 in de voorwiel ophanging wat ''krakende'' en ''kloenkende'' geluiden maakt bij het afrijden van de oprit, hobbels en drempels. Heb ik dit, tijdens de apk keuring bij de dealer, eens aangehaald. Deze adviseerde me om de veerpootlagers en rubbers na te kijken/vervangen.
Omdat de auto 260k op de klok heeft, en ik daar graag nog wat meer van maak, heb ik ervoor gekozen de daad bij het woord te voegen en dan ook meteen de schokbrekers mee te nemen. Ik ben van plan om voor een setje Bilstein b4's te gaan.
Achterin heb ik een 70l LPG-tank liggen waardoor de auto op dit moment al lager ligt dan voor. Bij belading en passagiers is dit helemaal erg. Ik heb een aantal keer gelezen hier over versterkte veren veelal voor V70.
Kan ik dat ook zo toepassen bij de S60? Is de b4 met versterkte veer dan een goede keuze? En heeft iemand hier ervaring mee en/of mischien alternatieven?