Nieuwe uitlaat vanaf de kat

 
 
 
 
 
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Nieuwe uitlaat vanaf de kat

 · 
Posted: 25.10.2022 - 20:40  ·  #1
Ik hoop dat het me is toegestaan om een vraag te stellen over de V40. Meerdere mensen hebben deze gehad en een uitlaat is een uitlaat.

De uitlaat van onze V40 is lek op 2 plaatsen. Daarnaast worden de midden- en einddemper zichtbaar slechter. Ik denk dat ik er beter een nieuwe uitlaat onder kan zetten vanaf de kat. Nu zitten er een middendemper en einddemper onder.
Ik wil niet teveel geks want het is de 2e auto en we rijden er zo'n 7.000 per jaar mee. Maar hij moet natuurlijk wel door de APK komen. Ik heb dit nog nooit gedaan, vandaar mijn vragen:
Moet ik gewoon een midden en einddemper kopen die op mijn kenteken worden aangeboden? Bijvoorbeeld een Bosal? Moet ik daar dan nog extra pakkingen en klemmen bij kopen? Ik weet dat je na de kat 1 deel in het andere schuift en vastzet met een klem, maar voor de einddemper zie ik een 3-hoekig passtuk? Moet daar nog iets tussen?

Mag ik er vanuit gaan dat de pasvorm goed is en dat ik zonder veel problemen de zaak kan verwisselen?
eric27
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dedemsvaart
Leeftijd: 61
Homepage: autorijschooletimm…
Berichten: 509
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe uitlaat vanaf de kat

 · 
Posted: 25.10.2022 - 20:56  ·  #2
Ik zou hem gewoon bij winparts bestellen.
Kenteken invoeren en je krijgt opties.
Neem desnoods contact op het de service hulp.
En ja je hebt een pakking nodig bij de driehoeksaansluiting.
Misschien nog wat nieuws ophang rubbers en bouten en moeren.
Vaak wordt zoiets ook in een set geleverd.
latten
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 38
Berichten: 459
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe uitlaat vanaf de kat

 · 
Posted: 25.10.2022 - 20:58  ·  #3
Ik heb dat ooit ook gehad en is wat je wil uitgeven. Destijds via uitlaat setje punt nl of zo een complete set gekocht. Absoluut minder kwaliteit dan gerenommeerde merken en had het idee dat ie ook iets meer geluid gaf, maar voldeed voor het geld (geloof 125 euro compleet of zo). Tav monteren: paar YouTube filmpjes doen wonderen, zolang je bij de originele splitsingen blijft en niet ergens halverwege gaat zagen of zo.
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe uitlaat vanaf de kat

 · 
Posted: 26.10.2022 - 10:13  ·  #4
Ik denk dat ik idd voor een setje ga van uitlaatsetje punt nl. Dan heb ik een hele set voor de prijs van een einddemper van Bosal.
En 3 jaar garantie tegenover 1 jaar van Bosal.
Exero
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groesbeek
Leeftijd: 27
Berichten: 74
Geregistreerd: 05 / 2022
Subject:

Re: Nieuwe uitlaat vanaf de kat

 · 
Posted: 26.10.2022 - 11:03  ·  #5
misschien ook slim om te kijken voor rvs, gaat langer mee, neemt minder hitte op & in mijn geval (Ferrita vanaf kat) was het ook nog goedkoper dan een gewone
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3764
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe uitlaat vanaf de kat

 · 
Posted: 26.10.2022 - 11:51  ·  #6
Quote door Exero

misschien ook slim om te kijken voor rvs, gaat langer mee, neemt minder hitte op & in mijn geval (Ferrita vanaf kat) was het ook nog goedkoper dan een gewone


Als ik kijk op uitlaatsetje.nl, zie ik prijzen tussen de 150/200 euro voor onze Volvo's. Als ik zo snel zoek op Ferrita uitlaten, dan zijn ze ongeveer 3x zo duur (of nog duurder)
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe uitlaat vanaf de kat

 · 
Posted: 26.10.2022 - 12:14  ·  #7
Quote door Exero

misschien ook slim om te kijken voor rvs, gaat langer mee, neemt minder hitte op & in mijn geval (Ferrita vanaf kat) was het ook nog goedkoper dan een gewone


Zoals ik schreef is het onze 2e auto waar we slechts 6 à 7 duizend per jaar mee rijden. Zo'n RVS uitlaat overstijgt bijna de waarde van de auto...
Ga ik dus niet doen.

Gaat om een V40 hè.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Nieuwe uitlaat vanaf de kat

 · 
Posted: 26.10.2022 - 13:34  ·  #8
Gezien de context snap ik dat prijs daarin doorslaggevend is. Meer in het algemeen, de originele uitlaten van Volvo zijn erg goed. Die gaan zomaar 15+ jaar mee. Kost wat meer, maar waarom niet gewoon een originele er onder? De kwaliteit is al bewezen, dat moet je bij die goedkopies maar afwachten.
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 492
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Nieuwe uitlaat vanaf de kat

 · 
Posted: 26.10.2022 - 14:58  ·  #9
Hallo Musicus

Ik heb altijd de uitlaten voor de V40 van mijn kinderen bij uitlaatsetje in haaksbergen gehaald .

Groeten BUM
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe uitlaat vanaf de kat

 · 
Posted: 05.11.2022 - 19:24  ·  #10
Uitlaat is inmiddels binnen een ik ga hem woensdag plaatsen. Kan iemand mij vertellen of je standaard uitlaatpasta gebruikt tussen de delen die je over elkaar schuift of alleen als deze niet helemaal netjes aansluiten?
Bij die 3-hoekige pakking komt geen pasta neem ik aan.
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 492
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Nieuwe uitlaat vanaf de kat

 · 
Posted: 06.11.2022 - 14:30  ·  #11
Hallo Musicus

Pasta gebruik ik altijd het dicht beter af er komt dan aan de binnen een randje pasta op de kop van de pijp.

Groeten BUM
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe uitlaat vanaf de kat

 · 
Posted: 10.11.2022 - 16:30  ·  #12
Gisteren de bestelde uitlaat van uitlaatsetje punt nl gemonteerd.
Pasvorm is goed en ik kon hem zonder grote problemen monteren. Ik had er een montageset bij besteld, dus alle bouten, moeren en rubbers ed. Nadat ik de oude uitlaat los had geslepen en verwijderd kwam ik tot de ontdekking dat er wel bouten waren geleverd maar geen bijbehorende moeren!!! Nou, daar sta je dan met je afgeslepen uitlaat...

Uiteindelijk is het goed gekomen en heb ik andere bouten en moeren gebruikt maar ik vind het erg slecht van zo'n zaak.

Jammer is wel dat het sierstuk niet helemaal recht hangt, terwijl de uitlaat zelf goed in de rubbers hangt. Misschien nog eens een keer iets aan doen. Maar goed, voor en totaal van €140 kan ik hopelijk weer een paar jaar rijden.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39715
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Nieuwe uitlaat vanaf de kat

 · 
Posted: 10.11.2022 - 19:46  ·  #13
Lekker hoor.
Kun je weer zorgeloos de weg op.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0