Nieuwe v70 aanschaffen

Vragen vooral

 
 
 
 
 
Tim Post
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 46
Homepage: Www.bonusbijzaak.n…
Berichten: 613
Geregistreerd: 10 / 2024
Subject:

Re: Nieuwe v70 aanschaffen

 · 
Posted: 24.09.2025 - 19:25  ·  #31
Het is ook maar net hoe je rijdt en je verwachtingen zijn. Ikzelf rij erg rustig, trek nooit rap op. Dan is die 145pk zat
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 39
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 4005
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe v70 aanschaffen

 · 
Posted: 24.09.2025 - 19:47  ·  #32
Quote door Marcel classic v70

Mijn 2.0t draait met zn 6 bak geen hoge toeren bij 120
En hoor je niet
Mijn zoon heeft de 2.0 in zijn v60 zitten geen probleem auto
Dus waarom men dit blok afraad?

Omdat dit geen 2.0T is, maar een 2 liter atmosferisch blok, goed lezen ;)
Marcel classic v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 361
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Re: Nieuwe v70 aanschaffen

 · 
Posted: 25.09.2025 - 09:23  ·  #33
Ik lees het goed
Die van mn zoon is ook ongeblazen
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 66
Berichten: 2570
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Nieuwe v70 aanschaffen

 · 
Posted: 27.09.2025 - 21:16  ·  #34
Is dit hetzelfde blok als in die geleverd is in C30??
De C30 van mijn vrouw en de C30 van mijn zoon zijn allebei met een 2.0 motor met 5 bak uitgevoerd en het is beslist geen straf om daarmee op pad te zijn. En ondanks dat die met 120 meer toeren draait dan een 2.5T en mijn 3.0 T6 is he beslist geen herrie in de auto. Een C30 is wel lichter dan een V70.
Ronald v70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 14
Geregistreerd: 07 / 2025
Subject:

Bij een bedrijf in Hoogeveen ?

 · 
Posted: 26.10.2025 - 16:29  ·  #35
Quote door Alfadragon

Gister weer wezen kijken naar twee opties.

Optie 1 was een 2013 1.6. reed goed, zag er netjes uit, onderhoudhistorie ingevuld (bij dealers/volvospecialisten).
Één dingetje, de vulpujp van de benzine zat er niet lekker in, klepje sloot ook niet mooi aan en de naad tussen achterpaneel en deur verschilde links en rechts. Scadetje gehad maar wel netjes gerepareeerd tot op zekere hoogte.

Maar we hadden nog een afspraak bij een andere zaak.

Een blauwe 2.5T uit 2009.
Dat ik instapte was ik al klaar. Eigenlijk daarvoor al aangezien hij niet 'klaar' was gezet. Gigantische hondenlucht, rechterspiegel klapte niet open en er miste een knopje van de deur rechts. Gauw klaar dus.

Op naar nr 1. Daar aangekomen. Komt de verkoper: ik heb hem net verkocht. Ik zit net met die mensen aan tafel.

Dus onverrichter zaken weer naar huis.

Nu even alles laten rusten. Nog wel wat gefavoriet. Alleen geen tijd nu om daar achteraan te gaan.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 2386
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe v70 aanschaffen

 · 
Posted: 27.10.2025 - 11:50  ·  #36
Quote door ProVolvo

Is dit hetzelfde blok als in die geleverd is in C30??
De C30 van mijn vrouw en de C30 van mijn zoon zijn allebei met een 2.0 motor met 5 bak uitgevoerd en het is beslist geen straf om daarmee op pad te zijn. En ondanks dat die met 120 meer toeren draait dan een 2.5T en mijn 3.0 T6 is he beslist geen herrie in de auto. Een C30 is wel lichter dan een V70.

Ben een beetje "late to the party" hier, de V70 met 145 pk 2.0 zonder turbo heeft een short-ratio vijfbak. Je rijdt er uiterst sportief mee, flink toeren maken met dat Japanse blok, de redline zit geloof ik bij 6500 toeren, bij 130 maakt de motor 4000 toeren. Er zitten wat comfortverhogende foefjes op zoals een variabel inlaattraject en variabele kleptiming, en de ECU heeft een driver wish map die soms bij licht gasgeven stiekem al volgas geeft, dus je hebt het gevoel dat de auto bij weinig gasgeven al lekker meekomt, maar als je dan meer vraagt gebeurt er niets extra's. Als je zware caravans wilt trekken of je wilt bij het stoplicht proberen de elektrische auto's bij te houden (wat je toch niet lukt) dan kun je beter naar een auto met een krachtiger motor zoeken, voor huis-, tuin- en keukengebruik voldoet 'ie prima. Met als bijkomend voordeel dat je met een 2.0F in Frankrijk voor 70 cent per liter Superéthanol (E85) kunt tanken, dat compenseert leuk voor de tolwegen aldaar. Ik heb ook een classic met vijfcilinder zonder poespas (het ouderwetse 2.5 10V blok uit de 850 met mechanische gasklepbediening) en om nou te zeggen dat zoiets veel beter rijdt, nee. Wel iets meer trekkracht onderin, minder toeren op de snelweg en een heerlijke roffel, maar verbruikt ook gemiddeld 10% meer.
Selected quotes for multi-quoting:   0