Nieuwe T5...zonder navigatie

Origineel of aftermarket

 
 
 
 
 
Jgvanloo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Poppel, België
Leeftijd: 61
Berichten: 18
Geregistreerd: 12 / 2023
Subject:

Nieuwe T5...zonder navigatie

 · 
Posted: 09.01.2024 - 19:57  ·  #1
Gisteren m'n T5 uit Duitsland gehaald. Een superfijne rit van meer dan 400km gemaakt. Wàt een auto!
Bij de testrit niet op de 'gadgets' gelet: hij heeft geen navigatie noch Bluetooth (voor muziek). Is niet héél belangrijk.maar mocht ik dit toch willen: wat is de beste aanpak: een goede 2ehandse set laten inbouwen of iets aftermarket?
Ik post zo wat foto's
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Nieuwe T5...zonder navigatie

 · 
Posted: 09.01.2024 - 20:18  ·  #2
Geen Bluetooth? Dit is toch met Sensus? Dan moet ie ook Bluetooth hebben. Navi was wel een optie.
Jgvanloo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Poppel, België
Leeftijd: 61
Berichten: 18
Geregistreerd: 12 / 2023
Subject:

Re: Nieuwe T5...zonder navigatie

 · 
Posted: 09.01.2024 - 21:39  ·  #3
Mmhh... stomme vraag wellicht, maar hoe bedien ik Sensus dan? Ik heb niets in die richting gevonden iig
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Nieuwe T5...zonder navigatie

 · 
Posted: 09.01.2024 - 21:43  ·  #4
Sensus is toch alleen met het wereld bolletje? Die zie ik bij jou niet zitten aan de rechterzijde
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Nieuwe T5...zonder navigatie

 · 
Posted: 09.01.2024 - 22:11  ·  #5
Je hebt Sensus en Sensus Connected. De eerste versie is wel met scherm, maar zonder wifi en internet etc, ook geen wereldbolletje. Vanaf modeljaar 2015 had je Sensus Connect, dus met wereldbolletje.
Maar deze auto, heeft dus helemaal niks. Ik weet niet waar je de auto gevonden hebt, maar zo kaal heb ik ze niet eerder gezien. Ik denk wel dat je het kunt upgraden, maar dat is niet makkelijk. Vermoedelijk kan ObbeTuning of iemand in zijn netwerk dit wel. Behalve hardware (da's veel, behalve modules ook kabelbomen bewerken etc) is er ook software aanpassing nodig.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Nieuwe T5...zonder navigatie

 · 
Posted: 09.01.2024 - 22:17  ·  #6
Ik bedenk me, er is een makkelijker manier. Ik denk, maar dat kan ik niet beloven, dat een CarPlay module uitkomst biedt. Dat is een module die tussen, om het simpel te zeggen, de radio en het scherm in komt. Je activeert hem door een knop ingedrukt te houden. Dan gaat het beeld van het Volvo menu naar het CarPlay menu. CarPlay maakt gebruik van de apps op je telefoon, dus dan kun je gewoon gebruik maken van Google Maps navigatie, Spotify, etc. Bellen, ik weet niet of dat met die module kan of dat de module verwacht dat dit met de af-fabriek ontbrekende bluetooth verbinding gebeurt... zelfde geldt voor een eventuele camera. Hier zou je SwedeSolutions eens voor kunnen benaderen. Nederlands bedrijf.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Nieuwe T5...zonder navigatie

 · 
Posted: 09.01.2024 - 22:38  ·  #7
De suggestie van Doeke mbt. Carplay is een hele goede! Ik heb in september in mijn andere auto Carplay laten installeren, samen met een achteruitrijcamera. Werkt perfect op het bestaande scherm en nu is de auto voorzien van allerlei nuttige apps.
Inderdaad dmv een knopje te activeren.
Jgvanloo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Poppel, België
Leeftijd: 61
Berichten: 18
Geregistreerd: 12 / 2023
Subject:

Re: Nieuwe T5...zonder navigatie

 · 
Posted: 10.01.2024 - 06:42  ·  #8
Super! Ga ik doen.
Jgvanloo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Poppel, België
Leeftijd: 61
Berichten: 18
Geregistreerd: 12 / 2023
Subject:

Re: Nieuwe T5...zonder navigatie

 · 
Posted: 10.01.2024 - 06:44  ·  #9
Pvl: waar heb jij dit laten installeren? Ook SwedeSolutions?
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Nieuwe T5...zonder navigatie

 · 
Posted: 10.01.2024 - 08:38  ·  #10
Quote door Jgvanloo

Pvl: waar heb jij dit laten installeren? Ook SwedeSolutions?


Arendse Carsystems in Duiven. Ik waarschuw je vast: was geen goedkope modificatie.
Wellicht dat het ook zelf te doen is, bij mijn andere auto moest het halve interieur eruit (echt!) voor de installatie.
Ik hobby graag, maar dat ging me te ver, dus laten doen. Daarnaast was een vereiste dat de software ook aangepast moest worden (en nog wat andere zaken) en daar heb ik weinig kaas van gegeten. Toen ik daar was, stond er wel een mooie S80 V8 waarin hij ook Carplay had geinstalleerd. Dus Volvo ervaring is aanwezig.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Nieuwe T5...zonder navigatie

 · 
Posted: 10.01.2024 - 21:26  ·  #11
De AliExpress versies kosten rond de 300€. Die van SwedeSolutions is duurder maar zij hebben er ook een touchscreen bij (wel even checken, moeilijk te zien maar volgens mij heb je nu een 5 inch scherm, dat moet eerst aangepast worden naar 7 inch, kunnen zij vast ook voor je regelen). En de versie van SwedeSolutions geeft ook de info van de klimaatregeling weer op het CarPlay scherm, ik betwijfel of de Ali versies dat ook doen. Reken voor het gemak op een totaalbedrag van 1000 euro, los van de aanpassing van scherm van 5 naar 7 inch. Veel goedkoper zal het niet zijn.

Misschien dat de bluetooth module van Justas Cernevicius ook werkt in jouw auto. Dat is een klein printje wat letterlijk in de cd-speler ingebouwd wordt. Werkt bij de modellen pre-sensus (t/m MY11). Wellicht ook in jouw model, maar daarvoor moet ie eerst open, om te kijken of het loopwerk gelijk is. Zou me niets verbazen namelijk :)
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Nieuwe T5...zonder navigatie

 · 
Posted: 10.01.2024 - 21:31  ·  #12
Quote door Doeke Dobma

Maar deze auto, heeft dus helemaal niks. Ik weet niet waar je de auto gevonden hebt, maar zo kaal heb ik ze niet eerder gezien.

Ik weet dat in Duitsland geleverde Volvo’s standaard extreem kaal kunnen zijn.
Destijds gezien toen we op zoek waren voor de C30 van mijn vrouw. Zelfs een T5 had daar geen Cruise Controle. Functies / Opties die in Nederland standaard zijn ontbreken daar op nagenoeg alle versies.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Nieuwe T5...zonder navigatie

 · 
Posted: 10.01.2024 - 21:47  ·  #13
Jgvanloo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Poppel, België
Leeftijd: 61
Berichten: 18
Geregistreerd: 12 / 2023
Subject:

Re: Nieuwe T5...zonder navigatie

 · 
Posted: 29.01.2024 - 20:38  ·  #14
Dank allen voor jullie reacties! Ja, idd erg kaal... eerlijk gezegd heb ik daar bij de proefrit helemaal niet aan gedacht, maar achteraf gezien had ik m weer gekocht. Navigatie via mobiel gaat prima, en ik heb nu een Bluetooth adapter van bol.com voor 2 tientjes en kan nu prima spotify draaien. En google assistent via dit apparaatje.
Maar een gps-nav ipv Google Maps mis ik idd wel...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0