Hoi,
Mijn T5 faalt nog steeds de 'glove test'.. ik heb afgelopen week de carterventilatie laten vervangen en carterpan laten loshalen en controleren (geen aangekoekte rommel, wel alle O-ringen en pakkingen vervangen preventief). Maar nog steeds heb ik overdruk: bij stationair vult een handschoen op de olievulopening langzaam op.
Hij verbruikt (veel) olie, ongeveer 1 liter op 1500-200 km en uit de onderhoudshistorie weet ik dat de achterste krukaskeerring vervangen moet worden, maar dat lijkt me meer een symptoom dan een oorzaak.
Waar zou ik dit verder nog moeten zoeken? Alvast bedankt voor het meedenken!
Mijn T5 faalt nog steeds de 'glove test'.. ik heb afgelopen week de carterventilatie laten vervangen en carterpan laten loshalen en controleren (geen aangekoekte rommel, wel alle O-ringen en pakkingen vervangen preventief). Maar nog steeds heb ik overdruk: bij stationair vult een handschoen op de olievulopening langzaam op.
Hij verbruikt (veel) olie, ongeveer 1 liter op 1500-200 km en uit de onderhoudshistorie weet ik dat de achterste krukaskeerring vervangen moet worden, maar dat lijkt me meer een symptoom dan een oorzaak.
Waar zou ik dit verder nog moeten zoeken? Alvast bedankt voor het meedenken!
of eens wachten tot een sleuteldag (is er nog iets gepland een dezer?). Ben een beetje alle slangen, voor zover ik erbij kon, gaan navoelen en kwam de regelklep van de turbo ergens los zwevend in de motorruimte tegen (het clipje is afgebroken). Ik neem aan dat die op dit beugeltje hoort te zitten? Dan tie-wrap ik 'm daarop vast.
.