Nog verder...

Nog verder.

 
 
 
 
 
marcel56
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eefde
Leeftijd: 48
Berichten: 541
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Nog verder...

 · 
Posted: 03.07.2013 - 23:42  ·  #1
Allen,
Ik zit met een dilemma. Wij hebben sinds 2 jaar een v70 2.5d. Vorig jaar zo'n 1200 euro uitgegeven aan onderhoud en dit jaar na distributieriem, wat lekkages, apk van 350 euro, airbagmodule (150 euro). weer een probleem wat wellicht te maken heeft met het stuurhuis (ik weet het nog niet zeker, zie mijn vorige topic).

Net wel weer apk maar wat zit er aan te komen: stuurhuis dus wellicht.. schokbrekers, ophanging, motor verbruikt olie bij de turbo (olieverbruik valt mee)..

Koop je voor een budget van 4 á 5 duizend euro betere Volvo's of moet ik er gewoon in investeren..
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Nog verder...

 · 
Posted: 03.07.2013 - 23:50  ·  #2
Het nadeel met 2e hands is dat je altijd iemand anders zijn ellende kan kopen. Er zijn voor dat budget vast goede auto's verkrijgbaar. Maar vind maar juist de goeie! :'( Het blijft een risico. Het advies wat ik je in deze kan geven is om toch eens bij Varioclean op de koffie te gaan en je probleem voor te leggen. Deze mannen zijn echt wel thuis in dit soort materie is mijn indruk. De andere kant is wel dat je weet wat je nu hebt. Niet wat je gaat krijgen. Dit is een lastige maar als je nog niet flauw van de auto bent, zou ik denk ik toch voor investeren kiezen. Wat heeft de wagen nu gelopen overigens?
marcel56
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eefde
Leeftijd: 48
Berichten: 541
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Nog verder...

 · 
Posted: 03.07.2013 - 23:52  ·  #3
365000, distributieriem vervangen bij 358000
Bootsman
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 68
Berichten: 284
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Nog verder...

 · 
Posted: 03.07.2013 - 23:55  ·  #4
Marcel,

Ik kan je op basis van deze geringe gegevens slecht, of eigenlijk niet, adviseren. Gezien je budget mag je ook van een andere auto geen topkwaliteit verwachten, er mankeert meestal toch wel wat aan. Je hebt al het nodige geïnvesteerd en je weet wat je nu hebt en als je daar een goed gevoel bij hebt zou ik het nog eens rustig overwegen want bij een andere auto weet je ook niet wat je krijgt. Ik wens je in ieder geval succes met je overwegingen.

Groet, en succes,

Hans.
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Nog verder...

 · 
Posted: 03.07.2013 - 23:56  ·  #5
Onderhoud zal er altijd zijn en soms valt het, vies, tegen.

Ik ben sinds kort eigenaar van een dergelijke auto en heb nu best wat geld uitgegeven.
Ik ben van mening dat deze auto's heel wat aankunnen en dat de investering, helaas, zich niet altijd uit in een "betere" wagen.

Als ik bijvoorbeeld nieuwe banden koop zie ik dat er daadwerkelijk iets is toegevoegd, olie verversen ?? daar zie ik dus niets van.

Voor het budget dat je noemt heb ik wel goede auto's gezien maar misreken je je dan niet? Ook aan die auto komen binnen de kortste keren mankementen. Of zoals ik nu meemaak; Ach een dingetje hier en een tierelantijntje daar ... €€€ ik heb bijvoorbeeld de deurbekledingsierstrips vervangen = KANSLOOS maar aan de andere kant ziet het er nu wel netjes uit .... en daar vliegt mijn goede geld.

Ik hoop dat je hier iets wijzer van bent geworden.

Succes!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Nog verder...

 · 
Posted: 03.07.2013 - 23:58  ·  #6
Pfff, ik denk ook dat ik voor investeren ga kiezen Marcel. Hoe moeilijk en pijnlijk dit ook is. Je hebt er al zoveel aan gedaan en blijkbaar is die auto je lief want anders had je hem al lang een schop gegeven. ;) Ik zou toch Varioclean in deze eens in overweging nemen....

Verder ben ik het volledig eens met de vorige sprekers Marcel. Maar hoe graag wil jij een andere auto? Dat is dan ook de kwestie. ;)
marcel56
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eefde
Leeftijd: 48
Berichten: 541
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Nog verder...

 · 
Posted: 04.07.2013 - 00:02  ·  #7
Zeer goed verwoord Lupo Roffel. Gedeelde smart...
Natuurlijk wil ik altijd wel een nieuwe auto, een v70 d5 met alle opties aan is natuurlijk mooi, maar ik heb laatst met een d5 gereden en het verschil viel me nog wel mee. Het is meer het bodemloze put gevoel wat je krijgt, het ene volgt het andere op en waar blijft het..
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Nog verder...

 · 
Posted: 04.07.2013 - 00:05  ·  #8
Wat voor mijn gevoel wel zo is.... Je hebt volgens mij het ergste gehad aan kosten. Dus om die auto dan toch van de hand te doen... Ik denk dat je er spijt van gaat krijgen Marcel! Dat meen ik echt serieus. Want er zit al zoveel geld in!
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Nog verder...

 · 
Posted: 04.07.2013 - 00:44  ·  #9
Gezien het budget wat je hebt voor een andere auto zal je in de zelfde risicoklasse blijven als je nu zit. Nu weet je wat er aan de auto gebeurd is, bij een andere is het toch maar weer afwachten.
Tenzij er aantoonbaar enorm veel aan gedaan is maar dan zal de prijs daar ook weer naar zijn.

Misschien zoals Tris aangaf eens een (kosten)analyse van je auto laten maken zodat dit iets inzichtelijker is (voor zoverre dit mogelijk is) en dan nog maar eens opnieuw in beraad gaan wat wijsheid is.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Nog verder...

 · 
Posted: 04.07.2013 - 01:19  ·  #10
Ik had het niet beter kunnen verwoorden Bert. ;)
Stijn
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nuenen
Leeftijd: 54
Homepage: steinkeuken.nl
Berichten: 1352
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Nog verder...

 · 
Posted: 04.07.2013 - 14:02  ·  #11
Vorig jaar hadden we €4.800,- kosten aan de auto, na 6 jaar voor in totaal € 1.600,- gereden te hebben. Oftewel, het kan verkeren.

Mijn buurman met garage had me al gewaarschuwd de auto vòòr de 2 ton te verkopen, of er ver mee door te rijden. Ik zou er kosten aan krijgen die nu eenmaal bij de km stand hoorden. En verrek, nu zijn we halverwege dit jaar, net een beurt gehad voor € 231,-, en alles is weer tiptop.

Soms moet je even wat meer uitgeven, misschien was dat je vorige jaar. Ga er maar niet voetstoots van uit dat een andere auto beter is. Het kan mee maar ook tegen vallen, wie zal het zeggen.

Iets met een stel vogels in de lucht, en een exemplaar in je hand of zo :D
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Nog verder...

 · 
Posted: 04.07.2013 - 21:16  ·  #12
Ik deel ook veel meningen van wat hierboven geschreven is. Als je een andere koopt loop je weer het risico op duurdere reparaties, ook als het een dealer onderhouden auto is. De garage vervangt wat er nodig is, maar een dynamo of startmotor die het nog wel doet wordt niet vervangen.
Dan kun je kiezen voor een veel duurdere auto, met garantie, maar die betaal je ook zelf, en je hebt weer veel meer afschrijving. Dus het geld ben je dan ook weer kwijt. En vaak wordt een auto ingeruild of verkocht als er kosten aan komen of er een vage storing in zit.
Dus mijn advies is als hij verder goed bevalt; blijven rijden en ja er komen kosten, maar linksom of rechtsom kost het altijd geld, welke auto je hebt. En als je een auto hebt waarvan je weet dat bijna alles vervangen is en je ermee vooruit kunt, ben je er.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Nog verder...

 · 
Posted: 04.07.2013 - 23:55  ·  #13
Helemaal mee eens heren! Marcel weet het denk ik nu wel wat zijn keuze zou moeten zijn! :D Gewoon deurgoan Marcel! ;)
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1759
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Nog verder...

 · 
Posted: 05.07.2013 - 20:54  ·  #14
Geen nieuwe visie, maar onderstreping van wat al gezegd is: zoek goed. Ik heb voor iets meer dan 7k mijn S60 2.5T gekocht. Dealeronderhouden (volledige historie bekend en nagetrokken), 134k gelopen, voor mijn begrippen compleet: vol leer, rti, mooie audio, trekhaak, geartronic, etc.

Kanttekeningen: particulier gekocht. Groot onderhoud zit eraan te komen, maar smeer ik zoveel mogelijk uit in tijd. distributie/kleine beurt komt eraan, draagarmen/motorsteunen zijn al vervangen, achterbanden moeten binnenkort ook, uitlaatdemper lijkt wat aangeroest. Maar dat is te overzien, t.o.v. de prijs in de handel voor vergelijkbaar spul kan ik 3k stukslaan op onderhoud/onderdelen.

Voor ik 'm kocht heb ik minimaal 10 andere alternatieven grondig bekeken, en bij een paar echt op punt van aanschaf gestaan. Achteraf blij dat ik heb doorgezocht.

Lang relaas, moraal: goedkoop is duurkoop, al zit er tussen topwagen en ellendebak een behoorlijk grijs vlak. Zelf kiezen dus! Overigens zal je mijn niet horen beweren dat een Volvo voordelig rijden betekent... Ik calculeer per jaar 1000 euro onderhoud in.
Stijn
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nuenen
Leeftijd: 54
Homepage: steinkeuken.nl
Berichten: 1352
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Nog verder...

 · 
Posted: 06.07.2013 - 11:31  ·  #15
Sterk verhaal, Otto. Ik als a-techneut vind het alleen altijd erg moeilijk te bepalen of een auto koosjer is. Dus dan neem ik mijn zwager mee, die echt werkelijk altijd op gevoel de juiste keuze maakt met auto`s, of, zoals bij de Maserati, laat ik er een bevriend monteur even naar kijken.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0