Noodloop S60 D5 euro 3

 
 
 
 
 
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Noodloop S60 D5 euro 3

 · 
Posted: 25.09.2020 - 20:18  ·  #16
vizionv70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 41
Homepage: Www.wallpros.nl
Berichten: 61
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Noodloop S60 D5 euro 3

 · 
Posted: 25.09.2020 - 22:14  ·  #17
Variabel Nokkenas Tandwiel?
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Noodloop S60 D5 euro 3

 · 
Posted: 26.09.2020 - 08:01  ·  #18
Een andere turbo naar alle waarschijnlijkheid....

€350,- is wel een koopje.

Alhoewel, Euro 3 raken ze aan de straatstenen niet meer kwijt.

Edit: Rima €150,- voor particulieren
Gunz
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 157
Geregistreerd: 01 / 2019
Subject:

Re: Noodloop S60 D5 euro 3

 · 
Posted: 26.09.2020 - 10:17  ·  #19
Quote door martijn-a

Eigenlijk vind ik die hoge brandstofdruk het meest interessant. Te laag komt eerder voor.
Het lijkt erop dat je regelklep op de rail niet goed werkt, of de sensor versleten is en valse waardes geeft.

Kan je nagaan wanneer de te hoge druk ontstaat?
Moet achter de storingscode staan.


is het niet dat die bij een bepaalde turbo druk een bepaalde branddruk moet hebben.
nu de turbodruk tegen over het toerental te laag is is de brandstofdruk te hoog
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3740
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Noodloop S60 D5 euro 3

 · 
Posted: 26.09.2020 - 13:16  ·  #20
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Noodloop S60 D5 euro 3

 · 
Posted: 26.09.2020 - 13:40  ·  #21
Bij een magneetklep denk ik aan de TCV> Turbo Controle Valve.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Noodloop S60 D5 euro 3

 · 
Posted: 26.09.2020 - 14:43  ·  #22
Volvo zegt : Variable Nozzle Turbine, VNT

https://www.media.volvocars.co…hotos/7086
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
qawsedrf57
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scheemda
Leeftijd: 31
Berichten: 284
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Noodloop S60 D5 euro 3

 · 
Posted: 27.09.2020 - 20:33  ·  #23
weet iemand toevallig ongeveer hoeveel werk het is om de turbo uit elkaar te pakken en dit schoon te maken, en ook het vacuumpompje die het aanstuurd zag ik dat je kan schoonmaken?

mijn turbo is nu 350.000km oud en ik heb precies hetzelfde kwaal als bovengenoemde.
na tuning in de noodloop bij volgas optrekken(bij ongeveer 160 a 180kmh) en de oorzaak kon in niet vinden tot ik dit topic tegenkwam.

ook heb ik soms met wegrijden totaal geen vermogen. maar ik heb mij even verdiept in het systeem en dat zou kunnen komen doordat hij dan juist open blijft staan door de roetdelen.

maar mijn vraag heeft iemand ervaring met het schoonmaken van het systeem in de turbo en hoeveel werk is dat ongeveer?
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Noodloop S60 D5 euro 3

 · 
Posted: 27.09.2020 - 20:42  ·  #24
Quote door qawsedrf57

weet iemand toevallig ongeveer hoeveel werk het is om de turbo uit elkaar te pakken en dit schoon te maken, en ook het vacuumpompje die het aanstuurd zag ik dat je kan schoonmaken?

mijn turbo is nu 350.000km oud en ik heb precies hetzelfde kwaal als bovengenoemde.
na tuning in de noodloop bij volgas optrekken(bij ongeveer 160 a 180kmh) en de oorzaak kon in niet vinden tot ik dit topic tegenkwam.

ook heb ik soms met wegrijden totaal geen vermogen. maar ik heb mij even verdiept in het systeem en dat zou kunnen komen doordat hij dan juist open blijft staan door de roetdelen.

maar mijn vraag heeft iemand ervaring met het schoonmaken van het systeem in de turbo en hoeveel werk is dat ongeveer?


als je een egr hebt die niet afgedopt is zou ik de egr eerst eens schoon maken
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Noodloop S60 D5 euro 3

 · 
Posted: 27.09.2020 - 21:35  ·  #25
Quote door qawsedrf57

weet iemand toevallig ongeveer hoeveel werk het is om de turbo uit elkaar te pakken en dit schoon te maken, en ook het vacuumpompje die het aanstuurd zag ik dat je kan schoonmaken?


Het is niet zomaar gezegd dat het in de variabele schoepen zit dat je geen vermogen hebt.

Als je forse vacuum lekkages hebt werkt de vacuum aansturing op de turbo niet. Voordat je voornemens bent de turbo te demonteren moet je zeker weten dat de vacuum aansturing orde is.

Want lekkende motorsteunen en oude poreuze slangen komt veel voor. Ook de bekende TCV kleppen zijn belangrijke boosdoeners.
qawsedrf57
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scheemda
Leeftijd: 31
Berichten: 284
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Noodloop S60 D5 euro 3

 · 
Posted: 27.09.2020 - 22:37  ·  #26
Quote door bartk

Quote door qawsedrf57

weet iemand toevallig ongeveer hoeveel werk het is om de turbo uit elkaar te pakken en dit schoon te maken, en ook het vacuumpompje die het aanstuurd zag ik dat je kan schoonmaken?

mijn turbo is nu 350.000km oud en ik heb precies hetzelfde kwaal als bovengenoemde.
na tuning in de noodloop bij volgas optrekken(bij ongeveer 160 a 180kmh) en de oorzaak kon in niet vinden tot ik dit topic tegenkwam.

ook heb ik soms met wegrijden totaal geen vermogen. maar ik heb mij even verdiept in het systeem en dat zou kunnen komen doordat hij dan juist open blijft staan door de roetdelen.

maar mijn vraag heeft iemand ervaring met het schoonmaken van het systeem in de turbo en hoeveel werk is dat ongeveer?


als je een egr hebt die niet afgedopt is zou ik de egr eerst eens schoon maken


die is afgedopt en uitgeprogrameerd.
qawsedrf57
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scheemda
Leeftijd: 31
Berichten: 284
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Noodloop S60 D5 euro 3

 · 
Posted: 27.09.2020 - 22:44  ·  #27
Quote door martijn-a

Quote door qawsedrf57

weet iemand toevallig ongeveer hoeveel werk het is om de turbo uit elkaar te pakken en dit schoon te maken, en ook het vacuumpompje die het aanstuurd zag ik dat je kan schoonmaken?


Het is niet zomaar gezegd dat het in de variabele schoepen zit dat je geen vermogen hebt.

Als je forse vacuum lekkages hebt werkt de vacuum aansturing op de turbo niet. Voordat je voornemens bent de turbo te demonteren moet je zeker weten dat de vacuum aansturing orde is.

Want lekkende motorsteunen en oude poreuze slangen komt veel voor. Ook de bekende TCV kleppen zijn belangrijke boosdoeners.


motorsteunen zijn lekvrij.
vacuum slangen zijn ook recent vervangen.
ik ben al een redelijke tijd op zoek naar het probleem en alle hier genoemde dingen ben ik inderdaad al eerder op het forum tegengekomen en zijn gecontroleerd en zo nodig vervangen.
dat rest mij volgens mij alleen nog de turbo schoepen, voor dit topic had ik er nog nooit van gehoord maar het klinkt plausibel.
ik had al een youtube filmpje van iemand gevonden die ze schoon had gemaakt ik vroeg mij alleen nog af hoeveel tijd er ongeveer in zou zitten.

gr qawsedrf57

https://www.youtube.com/watch?v=5GC1Jc267IM
https://www.youtube.com/watch?v=Xyptm_YZEYM
https://www.youtube.com/watch?v=nueGWJjNoqg
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Noodloop S60 D5 euro 3

 · 
Posted: 28.09.2020 - 09:18  ·  #28
Er schijnen wel middeltjes voor op de markt te zijn, maar of deze ook het gewenste resultaat behalen. 🤔
Trouwens een basisrevisie van je turbo schijnt best wel betaalbaar te zijn. En ik neem aan dat dit inclusief reiniging is.
Moet je hem wel gedemonteerd aanleveren.

http://www.turbochargers.nl/turbo/turbo-weetjes.html
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Noodloop S60 D5 euro 3

 · 
Posted: 28.09.2020 - 11:41  ·  #29
Ik gun je dat het is opgelost, maar uit ervaring kan ik onderbouwen dat het wel eens niet zo zou kunnen zijn.

Ik heb aan mijn oude euro 3 alles vervangen turbo, vacuümpomp, interkoeler, verstuivers lagedruk sensor, hogedruk sensor, tankpomp, filter, geen actieve dempers meer, EGR dicht, luchtinlaat tot en met onder de deksel 100% schoon....en toch ieder jaar weer met de caravan 100% vermogen...ging het een paar uur goed en dan kwam die weer!!!, even in zijn N en opnieuw starten weg melding...maar hij was er wel, drama!!

Ik hoop dat dit jou bespaart blijft, maar diverse Volvo kenners hebben er naar gekeken en gezocht maar nooit de zere plak gevonden
Hedzerd21
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dokkum
Leeftijd: 23
Berichten: 145
Geregistreerd: 06 / 2020
Subject:

Re: Noodloop S60 D5 euro 3

 · 
Posted: 28.09.2020 - 15:43  ·  #30
Quote door ohz274

Er schijnen wel middeltjes voor op de markt te zijn, maar of deze ook het gewenste resultaat behalen. 🤔
Trouwens een basisrevisie van je turbo schijnt best wel betaalbaar te zijn. En ik neem aan dat dit inclusief reiniging is.
Moet je hem wel gedemonteerd aanleveren.

http://www.turbochargers.nl/turbo/turbo-weetjes.html

Heb het bedrijf ook gevraagd naar ‘middeltjes’. Ver weg van blijven werd mij verteld. Bijvoorbeeld een turbo cleaner is ZULK gemeen spul dat het de metalen ook aan tast.. een diesel reiniger daarin tegen kan geen kwaad.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0