Noodloop S60 D5 euro 3

 
 
 
 
 
flap
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: kop van drente
Berichten: 7
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Noodloop S60 D5 euro 3

 · 
Posted: 30.11.2020 - 10:07  ·  #31
Ik rijd al enkele jaren rond met deze ergerlijke storing. Alles wat hierboven als eerste oorzaak is genoemd al vervangen.
Zolang je fatsoenlijk rijd is er niets aan de hand, maar wanneer het vermogen wordt aangesproken onder grotere belasting, op de snelweg richting 160, dan motorservice vereist.
Boven de 2200 toeren lijkt de auto levendig, maar eronder mist heel veel vermogen.
Echter ook boven de 2200 toeren is er een lichte beperking want in een lagere versnelling lijken de toeren boven de 4500 niet gemakkelijk meer gehaald te worden.
Dat lijkt me gerelateerd aan te weinig diesel en verdenk daarom de verstuivers.
Voor een diesel met 450k is dat vast niet vreemd, maar ik vind de kosten niet tegen de baten opwegen bij deze km-stand.
Je leert rijden met dit gebrek en de invoering van 100 km max zorgt er voor dat de storing veel minder vaak optreedt ;-)
hendrik v70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 105
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Noodloop S60 D5 euro 3

 · 
Posted: 30.11.2020 - 12:09  ·  #32
Quote door qawsedrf57

weet iemand toevallig ongeveer hoeveel werk het is om de turbo uit elkaar te pakken en dit schoon te maken, en ook het vacuumpompje die het aanstuurd zag ik dat je kan schoonmaken?

mijn turbo is nu 350.000km oud en ik heb precies hetzelfde kwaal als bovengenoemde.
na tuning in de noodloop bij volgas optrekken(bij ongeveer 160 a 180kmh) en de oorzaak kon in niet vinden tot ik dit topic tegenkwam.

ook heb ik soms met wegrijden totaal geen vermogen. maar ik heb mij even verdiept in het systeem en dat zou kunnen komen doordat hij dan juist open blijft staan door de roetdelen.

maar mijn vraag heeft iemand ervaring met het schoonmaken van het systeem in de turbo en hoeveel werk is dat ongeveer?


Bij mijn vorige Volvo, dat was een S60 D5 2002 automaat (was gechipt naar 200pk) had ik ook boven de 160 km/u noodloop. Bleek turboslang te zijn, die was poreus.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0