Quote door martijn-a
Quote door BeHappy
Vida foutcodes:
ECM-26A0 Injector power stage, cyl 4 - Signal too high
ECM-135F Mass air flow (MAF) sensor - Signal too low
ECM-1507 Turbo control - Too low pressure
ECM-6665 Glow relay control - Faulty signal
Ik heb net je storingscodes uit zitten pluizen, maar op basis van deze codes zou ik het niet snel in brandstofvoorziening zoeken.
Je kan in Vida ook zien wanneer de foutcodes voor het laatst is gevormd. De code die in de buurt komt van jouw doordraaiende bocht is de winnaar.
Ik zit net te kijken wat deze foutcodes exact betekenen:
ECM-26A0 Injector power stage, cyl 4 - Signal too high
Interne storing van de ECM
ECM-135F Mass air flow (MAF) sensor - Signal too low
Je kan in Vida een testprogramma starten die de LMM doormeet.
ECM-1507 Turbo control - Too low pressure
Een interessante, en kan veel oorzaken hebben. Ook hele simpele als een loszittende drukbuis aan de turbo, haperende EGR klep, defecte lucht temp inlaat maar ook een kapotte turbo.
ECM-6665 Glow relay control - Faulty signal
Deze storing wijst op geoxideerde contacten, maar geeft geen rijdend storingsbeeld.
Eigenlijk zou ik je aanraden naar 2 zaken te kijken:
Inlaat traject en turbo
Elektrische verbindingen ECM en sensoren
Super bedankt. Hier kan ik mee vooruit.
Ik heb de computer opnieuw uitgelezen. Zat nog een nieuwe code bij: CCM-0071 Damper motor Faulty position.
Lijkt me er niet heel veel mee te maken te hebben.
Ik heb niet gevonden hoe ik met Vida de LMM kon meten. Ik heb wel onderstaande acties uitgevoerd middels Vida.:
1. Adaption of mass airflow sensor: ECM - Airsystem adaption. This function is implemented.
2. Adaption of turbo control motor: ECM - Boost pressure actuator, adaption. This function is implemented.
Is het misschien nog zinvol om Vida actief te hebben tijdens het rijden om zo later deze uit te kunnen lezen. Levert dit meer informatie op?
Ik ga de leidingen nog eens loshalen om te kijken er toch niet ergens iets kapot/gescheurd is.
De elektrische verbindingen ECM en sensoren gaat mijn kennis iets te boven. Lijkt me dat hier een specialist naar moet kijken.
Als zoiets toch zelf te doen is dan hoor ik het graag. Ik sta open voor een uitdaging...
