Hallo,
we zijn net terug van vakantie uit italie met mijn "nieuwe" v70-D5 geartronic van 2004, en ik ben me toch wel ff fiks geschrokken toen we vorige week een dagje weg waren geweest en de auto de hele dag in de hete zon had gestaan.
Toen we aan het einde van de middag weg wouden rijden merkte ik al dat de automaat een paar keer "vrij" viel, en ook de interieurlampjes voor bleven aan na het starten en de auto gaf een melding dat het linkerachterportiet open zou zijn terwijl dit toch ook echt dicht was. Toch weggereden, verder niks in de gaten, maar na een paar km merkte ik ineens dat ik geen dashboard meer had, geen airco, geen elektr ramen en ook toen ik wou afdraaien werkten de knipperlichten niet. Gestopt, opnieuw gestart en alles ging weer, echter gauw genoeg begon er een relais te knipperen onder het dashboard en kreeg ik opeens een abs waarschuwing, waarna weer ineens alles uitviel.
Auto bleef wel gewoon rijden, echter automaat blijf in hoge gang staan, manual schakelen werkte ook niet meer en weer alle verlichting weg. Na weer opnieuw gestart te hebben herhaalde het hele ritueel zich weer waarna ik toch maar een parkeerplaats heb opgezocht om alles eens goed na te kijken, zeker gezien het feit dat we in de bergen zaten en het niet fijn is zonder richtingaanwijzers en een niet schakelende automaat op smalle bergweggetjes.
Alle zekeringen en relais gecontroleerd en ook wat relais omgestoken en een kwartiertje uitgerust en weer een poging gewaagd. Ik hield mijn hart vast toen we weer wegreden, echter na deze actie heeft het probleem zich tot op heden gelukkig niet meer voorgedaan. Nu hoop ik dat het probleem inderdaad veroorzaakt is geworden door de hoge temperatuur, echter door dit voorval is mijn eerste blijdschap na de aanschaf van deze auto enkele weken gelden toch eerst ff wat getemperd. Ik heb 6 jaar lang een 850 tdi gereden zonder noemenswaardige problemen en zag echt uit naar de "nieuwe" v70 met d5 motor, echter dit was toch ff schrikken.
Is er misschien iemand die ervaring heeft met deze storing, of dit als eens heeft meegemaakt, en kan ik ervan uitgaan dat dit inderdaad een temperatuur gerelateerd probleem is geweest, of kan dit toch duiden op een serieus probleem in mijn elektrische installatie of remsysteem?
Graag hulp bij dit vreemde probleem.
Grtz, Eric
we zijn net terug van vakantie uit italie met mijn "nieuwe" v70-D5 geartronic van 2004, en ik ben me toch wel ff fiks geschrokken toen we vorige week een dagje weg waren geweest en de auto de hele dag in de hete zon had gestaan.
Toen we aan het einde van de middag weg wouden rijden merkte ik al dat de automaat een paar keer "vrij" viel, en ook de interieurlampjes voor bleven aan na het starten en de auto gaf een melding dat het linkerachterportiet open zou zijn terwijl dit toch ook echt dicht was. Toch weggereden, verder niks in de gaten, maar na een paar km merkte ik ineens dat ik geen dashboard meer had, geen airco, geen elektr ramen en ook toen ik wou afdraaien werkten de knipperlichten niet. Gestopt, opnieuw gestart en alles ging weer, echter gauw genoeg begon er een relais te knipperen onder het dashboard en kreeg ik opeens een abs waarschuwing, waarna weer ineens alles uitviel.
Auto bleef wel gewoon rijden, echter automaat blijf in hoge gang staan, manual schakelen werkte ook niet meer en weer alle verlichting weg. Na weer opnieuw gestart te hebben herhaalde het hele ritueel zich weer waarna ik toch maar een parkeerplaats heb opgezocht om alles eens goed na te kijken, zeker gezien het feit dat we in de bergen zaten en het niet fijn is zonder richtingaanwijzers en een niet schakelende automaat op smalle bergweggetjes.
Alle zekeringen en relais gecontroleerd en ook wat relais omgestoken en een kwartiertje uitgerust en weer een poging gewaagd. Ik hield mijn hart vast toen we weer wegreden, echter na deze actie heeft het probleem zich tot op heden gelukkig niet meer voorgedaan. Nu hoop ik dat het probleem inderdaad veroorzaakt is geworden door de hoge temperatuur, echter door dit voorval is mijn eerste blijdschap na de aanschaf van deze auto enkele weken gelden toch eerst ff wat getemperd. Ik heb 6 jaar lang een 850 tdi gereden zonder noemenswaardige problemen en zag echt uit naar de "nieuwe" v70 met d5 motor, echter dit was toch ff schrikken.
Is er misschien iemand die ervaring heeft met deze storing, of dit als eens heeft meegemaakt, en kan ik ervan uitgaan dat dit inderdaad een temperatuur gerelateerd probleem is geweest, of kan dit toch duiden op een serieus probleem in mijn elektrische installatie of remsysteem?
Graag hulp bij dit vreemde probleem.
Grtz, Eric