OBD II test- en reset apparatuur.

(wat is de beste koop en wie heeft ervaring hiermee ?).

Greyline
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 76
Homepage: sfa-parkstad.nl
Subject:

OBD II test- en reset apparatuur.

· 
Posted: 21.11.2011 - 18:48  ·  #1
Ik ben op zoek naar OBD II test- en reset mogelijkheden in de 1e plaats voor mijn V70 (en andere Volvo's), maar indien niet te veel prijsverschil en werkend voor Volvo en Peugeot ook als universeel inzetbaar.

Ik kwam de volgende zaken op het Internet tegen:
1. Volvo Vehicle RS232 OBD II Diagnostic Cable with Software CD, prijs 20,74 euro, zie http://www.dealextreme.com/p/v…e-cd-34481.
2. MaxiScan MS509 2.8" LCD OBD2/EOBD Car Diagnostic Auto Code Scanner, prijs 50,26 euro, zie http://www.dealextreme.com/p/m…nner-35022.
3. OBD2 diagnose apparaat NX200, prijs 69,99 euro, zie http://www1.conrad.nl/scripts/…results=20.

Graag jullie advies en ervaringen.
MijnS60
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

Re: OBD II test- en reset apparatuur.

· 
Posted: 21.11.2011 - 19:44  ·  #2
Ik heb hier afgelopen week ook veel naar gezocht.

Je kan met een hoop wel uitlezen maar je weet dan niet welke foutmelding het is, dit moet je dan weer gaan opzoeken.
Ik heb zelf gekeken maar de dice(usb versie) van volvo deze werkt samen met vida(de volvo dealer gebruikt dit en te downloaden van internet) hierbij weet je gelijk wat er is alleen deze module moet nog al wat geld.

Ik heb afgelopen week een obd2 lezer voor 15 euro gehad en ik kon hiermee wel uitlezen.
Houd rekening met de protocol standaard die volvo gebruikt, ik had hiervoor de elm327 deze werkt zeker.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 21.11.2011 - 19:52  ·  #3
Quote door MijnS60

Ik heb zelf gekeken maar de dice(usb versie) van volvo deze werkt samen met vida(de volvo dealer gebruikt dit en te downloaden van internet) hierbij weet je gelijk wat er is alleen deze module moet nog al wat geld.

Deze schijnt erg goed te werken, maar is inderdaad geen "koopje".
Als je er geen werk voor hebt, is het een dure hobby. :(
johannes
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.12.2011 - 19:46  ·  #4
Kun je met die goedkope versies ook foutmeldingen resetten of is alleen uitlezen mogelijk?
MijnS60
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.12.2011 - 20:35  ·  #5
Voor zover ik kon zien kan je met een goedkope alleen uitlezen maar verder niks(hierbij dus ook geen volvo codes).
johannes
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2011 - 13:09  ·  #6
Las op deze site (autodinges) dat dat apparaat ook de basis codes kon resetten. Specfiek werd genoemd dat het resetten van de Check Engine Light daarbij zat. Dit las ik ook op andere fora.

Maar als ik het goed begrijp heb jij daar andere ervaring mee, klopt dat?

Als het waar is wat op de site vermeld staat (en resetten van de Check Engine Light is mogelijk) dan wil ik dat apparaat wel aanschaffen om mijn regelmatig terugkerende melding (Emissies Service Vereist) te resetten. Scheelt me toch tijd en geld.
Greyline
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2011 - 13:16  ·  #7
... ja zo lees ik dat ook, niet geschikt om allerlei instellingen te veranderen maar wel om van dit hinderlijke lampje af te komen :love:
MijnS60
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2011 - 13:23  ·  #8
Klopt, ik kan alleen uitlezen maar niet resetten.

Je kan zelf je computer resetten.
Hiermee worden alle meldingen op je BC weg gehaald of hiermee ook je MM lampje uitgaat heb ik zelf niet getest omdat ik echter nog geen MM melding heb gehad.
...

Subject:

· 
Posted: 21.12.2011 - 15:31  ·  #9
...
MijnS60
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2011 - 15:41  ·  #10
Dat kun je zeer zeker doen, alleen let wel goed op dat hier een hoop chinese rommel tussen zit en die werken weer niet net als de originele Dice speciaal gemaakt voor volvo.
johannes
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2011 - 19:30  ·  #11
Quote door MijnS60

Klopt, ik kan alleen uitlezen maar niet resetten.

Je kan zelf je computer resetten.
Hiermee worden alle meldingen op je BC weg gehaald of hiermee ook je MM lampje uitgaat heb ik zelf niet getest omdat ik echter nog geen MM melding heb gehad.

@Mijn S60

De methode die wordt beschreven in je link is niet geschikt om foutcodes te verwijderen Ik heb dat wel al geprobeerd en het enige wat lukte was het service interval lampje uitzetten.

De link in mijn eerdere post is naar een interface apparaat waarvan wordt geclaimd dat het resetten (weghalen) van storingsmeldingen zou moeten lukken. Het apparaat kost daar iets minder dan € 50,- Dat is het me wel waard als ik tenminste mijn foutcode ("Emissies Service Vereist") kan resetten.
MijnS60
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2011 - 19:43  ·  #12
Ok, ja ik wist niet zeker of dat hij ook de foutcode uit de BC haald.

Ik heb paar weken geleden een ELM327 lezer gehad en daar kon ik alleen mee kijken maar verder niks terwijl daar ook bij gezegt werd dat hij het wel zou moeten kunnen.
Ik had met die man afgesproken dat als hij neit zou werken ik hem terug wilde brenge met geld retour.

Kijk of dit mogelijk is bij jou verkoper.
(mocht je Vida of Vadis werkend willen krijgen met een OBD2 dan moet je echt een Dice of een VT2000(dacht ik) hebben andere worden niet herkend door de software).
Greyline
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.01.2012 - 13:53  ·  #13
Quote door Greyline

Ik ben op zoek naar OBD II test- en reset mogelijkheden in de 1e plaats voor mijn V70 (en andere Volvo's), maar indien niet te veel prijsverschil en werkend voor Volvo en Peugeot ook als universeel inzetbaar.

Ik kwam de volgende zaken op het Internet tegen:
1. Volvo Vehicle RS232 OBD II Diagnostic Cable with Software CD, prijs 20,74 euro, zie http://www.dealextreme.com/p/v…e-cd-34481.
2. MaxiScan MS509 2.8" LCD OBD2/EOBD Car Diagnostic Auto Code Scanner, prijs 50,26 euro, zie http://www.dealextreme.com/p/m…nner-35022.
3. OBD2 diagnose apparaat NX200, prijs 69,99 euro, zie http://www1.conrad.nl/scripts/…results=20.
Graag jullie advies en ervaringen.

Uiteindelijk bij Conrad de Batavia OBD2 aangeschaft voor 49,99 euro.
1e Ervaringen:
- Werkt prima en wist de codes van mijn V70, zelfs het motormanagementservice lampje (MIL) kan hij uitzetten.
- Alleen de Voertuig-identieficatie modus werkt niet.
- Wel goed de handleiding lezen (Duits en Engels) want anders lukt het wissen niet omdat je de verkeerde knoppen gebruikt (is logischer om het fout te doen, dan goed).
- En ik heb de foutcode U0073, waarvan ik weinig of niets begrijp. Daarover open ik nu een nieuw draadje.
Kaneelschep

Subject:

· 
Posted: 21.05.2013 - 23:25  ·  #14
Ik heb onlangs deze gekocht om mijn volvo 850 t5 uit 1995 uit te lezen. De auto heeft overigens geen obd1 stekkers onder de motorkap.
http://autowolf.nl/nl/38-obd2-…rface.html
Maar die kon gen verbinding maken met de ECU van de volvo terwijl ze zeggen dat een elm327 dat moet kunnen.
Hij deed het wel prima met de vw transporter van werk.
Ik heb als software torque pro op de telefoon en die moet als het goed is alles kunnen. tenmiste wel met de VW.

Heeft iemand al ervaring met een goede obd2 reader die met bluetooth of wifi met de smartphone werkt?
nikom
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.05.2013 - 19:48  ·  #15
Ik heb dat ook en het werkt goed.
Je kan heel wat sensoren uitlezen/monitoren maar heel veel ook niet.
Fouten resetten kan met deze wel ook met je smartphone (in mij geval android)!

Selected quotes for multi-quoting:   0