De OebeSetenta total loss

 
 
 
 
 
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 13.02.2019 - 15:03  ·  #61
Bedankt voor de tips.
Gister wezen kijken. Mooi van verre, maar verre van mooi zeg maar. Nog niet volledig afgeschreven, maar die auto heeft een hoop tlc nodig om weer netjes te worden. En dat nog boven de matig herstelde schades, en de niet herstelde schades. Een auto hoeft hier echt niet perfect te zijn qua carrosserie, maar dit viel me tegen van dichtbij.

Alle velgen hadden heel veel stoeprandschade, motor liep ERG trillend koud, bovenste motorsteun kapot (en ik vermoed de rest dan ook slecht), motorblok wit uitgeslagen (kvs lek?), herstelde schade aan beide zijden voorkant (gespoten, wel redelijk netjes, ik zag geen kleurverschil in de volle zon), versleten remmen achter, dorpelbekleding LV gescheurd, rolhoes achterbak kapot... En vast nog wel wat dingen. Tja, dan klopt de prijs ineens wel denk ik.
Automaat schakelde erg langzaam maar dat is meer een producteigenschap?
Verder echt slecht / niet schoongemaakt, maar daardoor wel eerlijk. What you see is what you get, zeg maar.
Proefritje gemaakt, leek ok qua bak en remmen, sturen, geen trillingen. Vond m erg traag vergeleken met mijn 163pk handbak voorganger, en dit was een 185pk D5 met GT.
Uitgelezen, 1 rode error die ik niet direct begreep. ECM, iets met inlaat, mogelijk wervelkleppen.
Allemaal niet dramatisch maar zeker niet zo mooi als hij leek. Dus verder kijken en vergelijken, als ik niks beters vind kan ik altijd nog terug, en afdingen. Hij kan nog wel een hele tijd mee maar gaat geen schoonheidsprijs winnen.

Walter, [url=http://www.coches.net/ford-mondeo-20-tdci-140-titanium-powershift-sportb- 5p-diesel-2013-en-asturias-36634084-covo.aspx]andere link Mondeo[/url]

Is echt een nette, en maar 5 jaar oud. Sympathieke eigenaar, ok met technische keuring en nieuwe apk.
Ga dit wknd kijken. Als deze wel bevalt en keuring pakt goed uit, dan wordt het toch deze. Is ook echt heel goed geprijsd.

Heb ook nog een MB C200 cdi aut 2005 achter de hand, kost maar 4k, emigrant die eraf moet.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 13.02.2019 - 15:12  ·  #62
Goh! zo zie je maar hoe foto’s je op het verkeerde been kunnen zetten.

Ik hoop voor je dat de Ford een betere indruk achterlaat.

Import vanuit NL, is dat gangbaar in Espagna?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 13.02.2019 - 15:38  ·  #63
Ja, zo'n mondeo had ik ook, maar dan station. Deze heeft wel de goedkoopste radio, voorzover dat een probleem is, er is ook een 7" navi en een 9" inch touchscreen navi. Wat ik al zei, prima ding, maar emotieloos. Ik weet niet hoe courant de mondeo is, maar die zou je kunnen kopen en tzt inruilen als je een knappe V70 (of V60 ?) hebt gevonden.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 13.02.2019 - 16:48  ·  #64
Tja, dan is er nog deze V70 2.4T aut van 2000 met 295.000km voor een mooi prijsje. Ziet er mooi uit (gespoten? wel lelijke kleur vind ik), maar wat me zorgen baart is de automaat vs de km-stand. Spoelen doen ze hier niet aan, ik heb het iig niet online kunnen vinden. Kan ik evt de stoelen overzetten van mijn gecrashte fase II auto? Of past dat niet?

https://www.autocasion.com/coc…ref2470655
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 13.02.2019 - 17:26  ·  #65
Die Mondeo is wel mooi, hou zelf niet zo van de kleur, maar qua uiterlijk vind ik ze wel wat hebben (zeker in het zwart, met b.v. van die Focus ST velgen er onder).
En wat betreft emotie, dat lijkt mij heel erg persoonlijk. Ik bedoel, Volvo is mss wel 1 van de saaiste merken wat er is, of niet dan :lol:
GerardD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 53
Berichten: 533
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 13.02.2019 - 17:50  ·  #66
Balen dat die V70 zo tegenvalt terwijl die op de foto's zo veelbelovend uit zag!
Als ik op basis van de foto's nu zou moeten kiezen tussen die Mondeo en de laatste Volvo zou ik toch voor de Mondeo gaan.
Mooi model en mooie kleurstelling, terwijl die V70 er übersaai uit ziet in die kleur.....
Maar goed, de ervaringen met die andere V70 heeft wel geleerd dat je ze toch altijd eerst in het echt moet zien!
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 13.02.2019 - 18:00  ·  #67
Wordt het toch nog een leuke conversatie na het slechte begin, ik hoor wel graag wat andere meningen. Anders heb je ook niks om in de wind te slaan tenslotte :)

Nog een paar plaatjes vd V70 die ik gister bezocht.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 13.02.2019 - 18:19  ·  #68
Ik zie een stads auto , met parkeer schades etc .
Vriend van me woont in Amsterdam , en de auto netjes onderhouden , techniek is 100% , maar iedereen blijft tegen de auto aanrijden fietsen , winkelkarretjes noem het maar , en zelf heeft ie ook het een en ander verbogen .
Al en paar keer weer netjes gemaakt , zijkant gespoten etc , maar nu maar besloten er niet meer te nauw naar te kijken .

Motorblok zie ik een beetje alu corrosie , maar dat is niet echt iets waar ik me druk om zou maken , zie ik eigenlijk bij de meeste auto's , die lang stil staan buiten , en nooit is gewassen worden onder de motorkap .
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 13.02.2019 - 19:17  ·  #69
idd, motorblok is geen kvs.

Maar verder, optisch wil je ook wel een mooie hebben. Onze vriend woont niet in Amsterdam en zoekt geen stadsauto.
Mooie kleur, moet gewoon strak zijn.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 13.02.2019 - 19:33  ·  #70
Als je zulke details ziet is de wagen €1000,- te duur naar mijn mening.

Dergelijke corrosie is bij mij ook te zien
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 13.02.2019 - 20:45  ·  #71
En in de buurlanden, is het niet interesand in te voeren uit bijv frankrijk of portugal?
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 13.02.2019 - 21:05  ·  #72
Die V70 komt oorspronkelijk uit Barcelona, dus stadsschade klopt inderdaad wel.

Ik heb mijn vorige auto zelf uitgevoerd naar België en weer terug ingevoerd toen ik terug kwam, was niet te verkopen daar. Hier mee doorgereden en toen de OebeSetenta op mijn pad kwam nog 4x zoveel voor gekregen hier dan daar (2000 ipv 500).
Als onderdeel van de verhuizing is dat makkelijk, maar als je een auto moet zoeken, keuren etc in het buitenland wordt het mij al gauw teveel gedoe. Ik wil ook geen weken/maanden zonder daily driver zitten.
Nog afgezien van het taalprobleem (in Frankrijk... in Portugal spreekt zowat iedereen prima Engels, al weet ik niet of dat voor autohandelaren opgaat)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 13.02.2019 - 22:04  ·  #73
ik zit dan toch bijna te denken om er eentje uit duitsland te halen. Daar worden de diesel tegen kiloprijs gedumpt, dus kun je een leuke slag slaan (en misschien wel het begin van een lucratieve handel :-) )
op mobile.de staat genoeg!
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 13.02.2019 - 23:21  ·  #74
Zit even te kijken op mobile.de en voor rond de 5000 heb je een mooie D5 met een lage kmstand. T is dat ik zelf te weinig kms maak voor een diesel anders zou ik t wel in overweging nemen. Maar kan me voorstellen dat het hier een stuk eenvoudiger is (vooral dichterbij) iets uit Dland te halen dan vanuit Spanje.
Aan bezine aanbod is weer weinig te krijgen daar in Deutschland
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 14.02.2019 - 09:17  ·  #75
Duitsland is minstens 1400 km ver weg voor hem, vanuit Spanje gezien ligt Zwitserland er nog tussen. Ik zou, hoe jammer ook voor het merk en voor ons, nu een vervoermiddel met een goede prijs/kwaliteitsverhouding pakken en daarna rustig gaan kijken of je iets leuks tegenkomt. Die Mondeo heeft een Powershift automaat, daar moet je even mee opletten, al zal het wel meevallen omdat de auto vooral snelweg heeft gezien en geen trekhaak heeft, en je hebt geen dubbelmassavliegwiel dat kapot kan. De motor is de onverwoestbare DW10 diesel van PSA, die is 20 jaar geleden ontwikkeld toen auto's nog een miljoen kilometer konden rijden (kijk maar naar Klokje Rond op Autoweek) en de milieuzones nog moesten worden uitgevonden. Over milieu gesproken, volgens mij is 'ie Euro 5 compliant, dus dat zou ook geen problemen moeten geven. En je rijdt in feite dezelfde auto als de V70 2.0D, alleen minder goed afgewerkt en minder mooi vormgegeven.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0