De OebeSetenta total loss

 
 
 
 
 
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4093
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 08.02.2019 - 22:40  ·  #1
Tja, daar ben ik dan weer even. Heeft me echt moeite gekost om het forum weer open te doen, terwijl ik hier anders meermaals per dag te vinden ben.

Woensdagavond een naar ongeluk gehad op de snelweg gehad en zeer waarschijnlijk is mijn geliefde Bolbo total loss.
V70s zijn hier bijna niet te vinden dus zal ik vermoedelijk mijn Sovereign Hide, Spaceball en alle andere geneugten gedag mogen zeggen (overzetten is er dus ook niet bij).

Ik reed op de snelweg, op een viaduct, linkerbaan, 110 ofzo. 2 auto's voor mij een politieauto (zonder zwaailichten aan), dus ik hield al wat extra afstand. Die ging ineens abrupt naar rechts, vóór de auto die ik op dat moment inhaalde, en de vluchtstrook rechts op. Op datzelfde moment remde de auto voor mij opeens volle kracht, dus ik ook. Dat had ik nog kunnen afremmen / ontwijken, ware het niet dat de auto voor mij ineens volledig stil stond doordat die bovenop een stilstaande auto reed, die (denk ik) met pech de linkerbaan blokkeerde.
Ik heb nog deels om mijn voorganger heen kunnen sturen maar niet voldoende, dus met mijn linker voorzijde mijn voorganger rechtsachter geraakt. Daarna om de 2 auto's heen doorgeschoven en tot stilstand gekomen.
Airbags eruit, da's schrikken, alles vol rook en brandgeur.
Later toen ik tussen de auto's stond zag ik dat de achterkant van die stilstaande auto was weggevaagd, je kon van buiten de achterbank zien.
Fysiek redelijk goed weggekomen, linkerhand in het gips wegens gebroken middenhandbeentje. Het had ook anders kunnen aflopen daar op dat donkere viaduct... vrouw en dochtertje gelukkig veilig thuis tijdens deze ellende.

Voorzichtig al online aan het kijken voor iets anders. Zou zo weer voor een V70 gaan, maar kijk ook wel naar andere auto's, MB C-Klasse station, Ford S-max, Mazda vind ik ook mooi... ik weet het allemaal nog niet.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3731
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: De Bolbo OebeSetenta is verongelukt

 · 
Posted: 08.02.2019 - 22:47  ·  #2
Heftig! Ik hoop dat ik mag zeggen 'gelukkig reed je in een Volvo'.
Hogelijk gaat het over een paar dagen nog steeds goed met je :)
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: De Bolbo OebeSetenta is verongelukt

 · 
Posted: 08.02.2019 - 22:50  ·  #3
Zo dan, das even schrikken zeg, schrok heel erg van de titel. Tuurlijk is het balen van je prachtige Volvo, maar hij heeft wel precies dat gedaan waar hij mede voor gebouwd is: jezelf beschermen. En dat heeft hij gedaan. Je bent er vrijwel ongeschonden vanaf gekomen, in elk geval zonder blijvend letsel. Moet je op stel en sprong wat anders zien te vinden, of heb je daar de tijd voor?
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: De Bolbo OebeSetenta is verongelukt

 · 
Posted: 08.02.2019 - 22:52  ·  #4
Heftig! Fijn dat t qua mensen goed is.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3181
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: De Bolbo OebeSetenta is verongelukt

 · 
Posted: 08.02.2019 - 22:57  ·  #5
Das balen zeg. Gelukkig kan je het nog navertellen.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2057
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: De Bolbo OebeSetenta is verongelukt

 · 
Posted: 08.02.2019 - 22:59  ·  #6
Zo heftig zeg. Je hoopt dat t jou nooit gebeurd, en dan opeens.. uiteraard heel fijn dat je er zelf redelijk goed vanaf bent gekomen. Dat telt het meest, zeker ook voor je gezin.
Maar het blijft toch k#t van die mooie v70 waar je ongetwijfeld een hoop tlc (en geld) hebt ingestopt.
Lichtpuntje; je kunt idd kijken naar een nieuwe auto. Ook leuke auto’s die je noemt.
Succes met de afwikkeling vd schade/verzekeringszaken.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1877
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: De Bolbo OebeSetenta is verongelukt

 · 
Posted: 08.02.2019 - 23:00  ·  #7
Fijn dat je er goed bent afgekomen ,het heeft altijd impact op het lichaam zo een klapper, maar je kunt het nog na vertellen gelukkig .


En inderdaad je titel suggereert dat je naar de eeuwige jachtvelden bent vertrokken , vind ik niet lekker , zou prettig zijn dat het aangepast wordt .
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39710
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: De Bolbo OebeSetenta is verongelukt

 · 
Posted: 08.02.2019 - 23:22  ·  #8
Pffff Bart, dat is niet zo mooi.
Blij dat dit in je Volvo gebeurde, waarschijnlijk kun je het daarom nog navertellen.
Afhandeling is een, maar de gezondheid is het belangrijkste.
Sterkte en succes de komende tijd.
Leon_Steyns
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 491
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 08.02.2019 - 23:23  ·  #9
Dat ziet er akelig uit... gelukkig geen grote persoonlijke schade!
Het is een verschrikkelijk cliché, maar ongeluk zit dus echt in een heel klein hoekje...
Veel succes met de afhandeling en het vinden van nieuw vervoer.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4093
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 08.02.2019 - 23:25  ·  #10
Quote door olaf
je titel suggereert dat je naar de eeuwige jachtvelden bent vertrokken , vind ik niet lekker , zou prettig zijn dat het aangepast wordt .


Done. Niet bedoeld om het erger te maken dan het was, dit was wel voldoende!
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5010
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 08.02.2019 - 23:28  ·  #11
Gecondoleerd met de Volvo.

Maar wees blij dat je in een Volvo zat.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2195
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 08.02.2019 - 23:29  ·  #12
Quote door olaf

En inderdaad je titel suggereert dat je naar de eeuwige jachtvelden bent vertrokken , vind ik niet lekker , zou prettig zijn dat het aangepast wordt .

Nou inderdaad, dat was mijn eerste gedachte ook... Alleen het klopt wel in het Spaans, de Volvo V70 is verongelukt, niet degene achter het stuur. Wat een verhaal zeg, zat denk ik iemand niet goed op te letten in de politieauto.

Hopelijk gaat het snel weer goedkomen met de botbreuk en de schrik. De rest is bijzaak. Koop alsjeblieft iets wat in Spanje goed te servicen valt, Volvo wordt daar nauwelijks verkocht.
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 09.02.2019 - 07:03  ·  #13
Verdorie zeg wat een naar verhaal. De laatste tijd veel te veel ongelukken met Volvo's op dit forum.
Net als bij m'n vriendin, wees blij dat je in een Volvo reed het had anders kunnen aflopen.
Hoe dan ook, de afhandeling is altijd vervelend en kost veel tijd. Succes daarmee.
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 09.02.2019 - 09:21  ·  #14
Precies dit is de reden waarom wij Volvo rijden. Je hebt slechts een deel in eigen hand tijdens autorijden, het andere deel ligt bij de overige weggebruikers.
De klap is behoorlijk geweest en je bent er goed vanaf gekomen. Naast een hobby heeft een auto mijns inziens een belangrijk doel: je veilig van A naar B brengen. Indien je B niet bereikt, dan behoort de auto je zoveel mogelijk te beschermen. In jouw geval is dat laatste zeker gelukt.

Veel sterkte met de afhandeling en nasleep. Hopelijk houd je er mentaal niet teveel aan over.
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 09.02.2019 - 09:41  ·  #15
Dat is schrikken :o Gelukkig ben jezelf redelijk in orde.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0