olie op de cilinderkop

 
 
 
 
 
midde
 
Avatar
 
Subject:

olie op de cilinderkop

 · 
Posted: 24.02.2012 - 20:49  ·  #1
hallo mensen
ik ben sinds kort eigenaar van een v70 2.4 aut van 2001 met inmiddels +400.000 op de teller nu heb ik pas geleden de bougies vervangen en zag dat de bougieschachten en de kuiltjes op de kop vol stonden met olie.ik heb dit schoon gemaakt en de bougies vervangen. een paar weken later weer gekeken en weer vol olie. dacht dat het de eerste keer kwam door log olie bijvullen , dus hier had ik specefiek op gelet. toch leek het dat in het geultje achter de olie vuldop olie stond dus heb ik de vuldop pakking vervangen en een reepje stof om de vulhals gebonden. net weer gekeken het reepje stof is droog maar wel olie op de kop in de kuiltjes. rara weet iemand hier raad mee?
ik heb de rubberslang die de kop in of uit gaat al bekeken deze waren aan bijde kanten open.
ik heb gezocht op internet en alleen iets engels taligs gevonden over een v70 type 1 dit gaat over het pcv systeem.

ik wacht met smart op een oplossing
rickvdvalk
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 2
Geregistreerd: 02 / 2012
Subject:

Re: olie op de cilinderkop

 · 
Posted: 25.02.2012 - 10:36  ·  #2
Ben de laatste tijd ook met mn PCV bezig geweest en naar wat ik gelezen heb zou dit bij jou goed het probleem kunnen zijn. Een test hiervoor is de wagen warm te rijden en dan dan met lopende motor de olie peilstok eruit te trekken als hier overdruk opzit is waarschijnlijk je PCV verstopt.

Bij mijn wagen (2001 2.4 N/A) gaf dit trouwens andere symptomen namelijk een jankend geluid, onregelmatig stationair en een sterke onderdruk bij de peilstok. PCV vervangen en de wagen rijd weer als een zonnetje.

Succes ermee
midde
 
Avatar
 
Subject:

Re: olie op de cilinderkop

 · 
Posted: 25.02.2012 - 21:54  ·  #3
dank voor je reactie zit dit acter onder het inlaat spruitstuk?
rickvdvalk
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 2
Geregistreerd: 02 / 2012
Subject:

Re: olie op de cilinderkop

 · 
Posted: 26.02.2012 - 12:34  ·  #4
Bij mij zit de PCV inderdaad voorop de motor onder het inlaat spruitstuk. Deze moet dan ook verwijderd worden om erbij te komen, een goede klus maar met een beetje ervaring te doen. Zorg wel dat je van te voren een aantal How-to's door leest deze staan vol met hanige tips over benodigd gereedschap, onderdelen etc.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0