Olie wisselen handmatige versnellingsbak v70 2.4 170 pk.

 
 
 
 
 
MrN
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 305
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Olie wisselen handmatige versnellingsbak v70 2.4 170 pk.

 · 
Posted: 10.11.2011 - 13:21  ·  #1
Wat kost dit en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik wil dit doen omdat het rare geluid uit mijn auto uit de versnellingsbak komt.
Dit in de 1e t/m 4 e versnelling.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Olie wisselen handmatige versnellingsbak v70 2.4 170 pk.

 · 
Posted: 10.11.2011 - 15:23  ·  #2
Wat dit kost? Tijd die je niet hebt :-)

En uiteraard een beetje transmissie olie.

Hoe je het aan moet pakken?

Om te beginnen zet je je auto op de handrem, vervolgens krik je hem op en zet je bokjes onder de auto. Dan zoek je de aftap plug van de bak op en daar zet je een bak onder. Vervolgens draai je de dop los en laat je de olie de bak uit lopen. Als er geen olie meer uitkomt laat je hem even zakken, dan komt er vast nog meer achteraan. Als de bak leeg is zet je je auto weer op de bokken en draai je de aftap dop er weer in. Wel even de pakkingsring vervangen. Dan zoek je aan de zijkant van de bak de vulplug op en die draai je eruit. Dan is het een kwestie van de flessen met transmissie olie via het slangetje van de flesjes in de bak leeg knijpen, tot er olie uit de vulopening komt. Probleem is dan wel dat je auto dan niet vlak staat en je dan of te veel of niet genoeg olie de bak in krijgt. Beter is om de auto op een brug te hebben. Is er toevallig een dhz garage in de buurt?

Wat denk je, gaat het lukken of toch maar even naar de garage?

Succes
MrN
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 305
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Olie wisselen handmatige versnellingsbak v70 2.4 170 pk.

 · 
Posted: 10.11.2011 - 15:31  ·  #3
Zit je me nu belachelijk te maken of hoe bedoel je die 1e opmerking?
Heb de andere problemen ook aangepakt en hier vorige week vrijdag een vrije dag voor op kunnen nemen.
Als ik naar klanten moet onverwachts of er zijn andere belangrijke zaken op het werk dan gaat dat voor makkelijk zat.
Zonder geld kan ik de auto en het onderhoud niet betalen en met werken verdien ik dit geld.

Ga het niet zelf proberen maar goed ga het dan laten doen denk ik, maar dit heeft geen prioriteit en kan ook volgend jaar.
Mijn geliefde cruise control doet het weer perfect en dat was even belangrijk.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0