Een beetje een vergelijkbare situatie als hier: topic.php?t=7134, maar desondanks zou ik even jullie mening willen weten.
Ik heb vandaag een S80 2.4 benzine opgehaald uit 2000. Fijne auto, maar na plm. 20 km kreeg ik een melding dat de oliedruk te laag was. Ik heb de auto uitgezet, tijdje laten afkoelen en vervolgens zachtjes doorgereden naar de stad. Eenmaal in de stad kreeg ik de melding opnieuw, maar bij gebrek aan parkeerruimte (het blijft een lel van een auto) moest ik doorrijden.
Eenmaal op de parkeerplaats aangekomen heb ik de motorkap opengegooid. Oliepeil bekeken en wat denk je? Noppes. Ai... Dat had ik ook niet verwacht. Via de telefoon snel even gekeken welke olie erin moest en ik las ergens 10w40. Maar, het internet was slecht en bij gebrek aan tijd / goed internet heb ik 10w40 gekocht en de hele fles erin gedouwd. Bleek dus meer te zijn dan noodzakelijk, maar goed, beter iets dan niets.
Auto gestart en melding was weg. Yes! Ik weer de auto in, de stad uit en ik heb amper het gas erin getrapt of een blauwe wolk legt een kilometers lang spoor achter me. #$(*@)#$( Oliedruk melding kwam weer terug en ratelen onder de kap. Ai ai ai...
Nu lees ik op het forum meerdere oorzaken, van verbrande kleppen tot en met grieplige rubberen ringetjes die uitgedroogd zijn. Ik weet ook dat 10w40 eigenlijk een te dikke olie is en dat daar het geratel ook vandaan kan komen. Verder maakte de auto voornamelijk kleine ritjes (amper 1.000 km per maand) en heeft hij een tijdje stilgestaan.
Welke stappen zouden jullie zetten om het probleem te tackelen?
- Olie verversen?
- Spoelen?
- Oliefilter vervangen?
- ... ?
Ik heb vandaag een S80 2.4 benzine opgehaald uit 2000. Fijne auto, maar na plm. 20 km kreeg ik een melding dat de oliedruk te laag was. Ik heb de auto uitgezet, tijdje laten afkoelen en vervolgens zachtjes doorgereden naar de stad. Eenmaal in de stad kreeg ik de melding opnieuw, maar bij gebrek aan parkeerruimte (het blijft een lel van een auto) moest ik doorrijden.
Eenmaal op de parkeerplaats aangekomen heb ik de motorkap opengegooid. Oliepeil bekeken en wat denk je? Noppes. Ai... Dat had ik ook niet verwacht. Via de telefoon snel even gekeken welke olie erin moest en ik las ergens 10w40. Maar, het internet was slecht en bij gebrek aan tijd / goed internet heb ik 10w40 gekocht en de hele fles erin gedouwd. Bleek dus meer te zijn dan noodzakelijk, maar goed, beter iets dan niets.
Auto gestart en melding was weg. Yes! Ik weer de auto in, de stad uit en ik heb amper het gas erin getrapt of een blauwe wolk legt een kilometers lang spoor achter me. #$(*@)#$( Oliedruk melding kwam weer terug en ratelen onder de kap. Ai ai ai...
Nu lees ik op het forum meerdere oorzaken, van verbrande kleppen tot en met grieplige rubberen ringetjes die uitgedroogd zijn. Ik weet ook dat 10w40 eigenlijk een te dikke olie is en dat daar het geratel ook vandaan kan komen. Verder maakte de auto voornamelijk kleine ritjes (amper 1.000 km per maand) en heeft hij een tijdje stilgestaan.
Welke stappen zouden jullie zetten om het probleem te tackelen?
- Olie verversen?
- Spoelen?
- Oliefilter vervangen?
- ... ?