olielekkage na vervangen distributie

lekker heb ik weer

 
 
 
 
 
markjoon
 
Avatar
 
Subject:

olielekkage na vervangen distributie

 · 
Posted: 23.01.2011 - 17:48  ·  #1
Hay Guys,

gisteren de distributie van mijn v70 TDI vervangen, lastige klus maar op zich naar tevredenheid geklaard. wat schetste mijn verbazing vanmorgen een dikke plas olie onder de auto.

Vandaag gekeken, echter wat ik dacht (kleppendeksel of oliekerring) was het niet.

Zoals gezegt betreft het een V70 TDI uit 2000.

Zijn er mensen op dit forum die bekent zijn met dit fenomeen, en zo ja wat zou het kunnen zijn???? Ik snap er zelf nl helemaal niets van.

Wat zou de oplossing zijn, en hoeveel uur zou dit door een garage mogen kosten???

Momenteel gaan mijn gedachten uit naar bouten in die in een gaatje zitten waar een olie kanaal doorloopt, echter dat lijkt me dan ook weer stug....

Graag jullie reactie,

Vriendelijke groet,

Mark Joon
Volvomonteurtje
 
Avatar
 
Subject:

Re: olielekkage na vervangen distributie

 · 
Posted: 29.01.2011 - 10:22  ·  #2
waarschijnlijk als het aan de kant is van je distrubtie en ik neem aan dat dit de moter met losse pompriem is .

zal het waarschijnlijk je oliepomp pakking zijn daarvoor moet ook je carterpan eraf om je oliepomp te demonteren , dan kan je de krukaskeering en oliepomppakking vervangen voor de zekerheid zou ik je nokkenaskeering gelijk meenemen ( ! als je de nokkenaspoelie loshaalt heb je special gereedschap nodig ! ) .

ik ben niet helderziend maar het is wel apart dat dit gelijk na de reperatie komt , dus laat het goed controleren
markjoon
 
Avatar
 
Subject:

Re: olielekkage na vervangen distributie

 · 
Posted: 31.01.2011 - 10:35  ·  #3
Hallo hallo,

Zojuist terug van een weekendje ardennen, en YESS met de v70 op en neer geweest.
Toen ik mijn mail schreef vorige week had ik grote zorgen, immers een spontane olie lekkage (fors formaat) wordt je niet vrolijk van.

Mijn zorgen zijn maandag weggenomen door het vastzetten van de bout van de oliepomp. het was een slordigheidje met het in elkaar zetten van de distributie. (gelukkig maar). De monteur heeft de situatie met de oliepomppakking uitgelegt en deze heeft het gelukkig gehouden. mogelijk bij vorige eigenaren al een gemodificeerrde pakking gemonteerd :).

De volvo heeft maandag 2 uurtjes op de brug gestaan en daarna was het probleem verholpen.

Bedankt voor de reactie,
Groeten, Mark Joon
 
Selected quotes for multi-quoting:   0