Ombouw sleutel+zender naar switchblade

 
 
 
 
 
Bartholy
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gangelt (D)
Leeftijd: 49
Berichten: 359
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Ombouw sleutel+zender naar switchblade

 · 
Posted: 27.12.2012 - 11:58  ·  #1
Heeft iemand ervaring met het ombouwen van de losse contactsleutel en losse cv/alarm zender naar een zgn switchblade sleutel?

Zie:
ombouw naar Switchblade

Ik ben in overleg met: carkeys.nl
Zij kunnen mij een Switchblade leveren, echter voor een Volvo hadden ze dit nog nooit eerder gedaan.
Ik geloof wel dat het zal lukken, maar voordat ik doorzet wil ik hier even posten of er al mensen ervaring hiermee hebben?

Zij er nog zaken waarmee ik vooraf rekening moet houden? Zoals dure inproggrammeer acties bij de dealer ofzo?

Dus laat even weten aub...
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Ombouw sleutel+zender naar switchblade

 · 
Posted: 27.12.2012 - 12:04  ·  #2
Ja, ja dat inleren bij de dealer hoort er zeker bij en die vragen daar meestal een goudstaaf voor :devil: :bandit: :D
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ombouw sleutel+zender naar switchblade

 · 
Posted: 27.12.2012 - 19:44  ·  #3
Hier ben ik dus ook wel heel erg benieuwd naar.
Zou je ons in ieder geval op de hoogte willen houden?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ombouw sleutel+zender naar switchblade

 · 
Posted: 27.12.2012 - 20:52  ·  #4
Bartholy,

Even vanaf het begin aub!? Het is bijvoorbeeld al belangrijk voor het geven van informatie om wat voor een type Volvo het gaat.
De nieuwe modellen maken gebruik van een zogeheten canbus (Mac-Adres waar alles in de auto naar luistert). Bij deze auto's zal de kans vele malen groter zijn dat je het systeem opnieuw zal moeten laten inleren.
Gebruik je ook nieuwe onderdelen in die sleutel? Dat kan een zender, ontvanger of een nieuw stuk sleutel zijn wat in het contact gaat!?

Ik zelf heb hier niet direct ervaring mee maar weet wel iets van techniek. Wanneer je al de "oude" onderdelen in de sleutel gebruikt lijkt het mij onwaarschijnlijk dat je deze opnieuw zo moeten programmeren. De auto "ziet" immers niets nieuws dan. Alleen jij ziet dat.
Hoe dan ook is het type van de wagen nog altijd van belang voor het geven van goede informatie. Maar voor zover ik er nu naar kijk verwacht ik geen noemenswaardige problemen.

Veel mensen denken dat je gelijk alles opnieuw moet laten programmeren. Mijn ervaring is dat dit echt wel meevalt. Wel zijn de nieuwere types gevoeliger hiervoor door die canbus.
Graag iets meer over de auto en jah, houd ons dan sowieso op de hoogte! Vinden wij leuk! :love:

Groeten,

Tristan
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3169
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Ombouw sleutel+zender naar switchblade

 · 
Posted: 27.12.2012 - 22:05  ·  #5
Zoals je op Swedespeed ziet kan het wel, en ik heb al meerdere gezien die het gedaan hebben.
De klapsleutel koop je voor 19 euro bij autosleutels.nl, het zender gedeelte weet ik niet maar desnoods bij de dealer.
Even de transponder eruit slijpen met een dremel, overzetten samen met de baard uit je oude sleutel, en klaar zou ik zeggen. Zonder programeren.
Bartholy
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gangelt (D)
Leeftijd: 49
Berichten: 359
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Ombouw sleutel+zender naar switchblade

 · 
Posted: 27.12.2012 - 23:10  ·  #6
Quote door Trissy1979

Bartholy,

Even vanaf het begin aub!? Het is bijvoorbeeld al belangrijk voor het geven van informatie om wat voor een type Volvo het gaat.
De nieuwe modellen maken gebruik van een zogeheten canbus (Mac-Adres waar alles in de auto naar luistert). Bij deze auto's zal de kans vele malen groter zijn dat je het systeem opnieuw zal moeten laten inleren.
Gebruik je ook nieuwe onderdelen in die sleutel? Dat kan een zender, ontvanger of een nieuw stuk sleutel zijn wat in het contact gaat!?

Ik zelf heb hier niet direct ervaring mee maar weet wel iets van techniek. Wanneer je al de "oude" onderdelen in de sleutel gebruikt lijkt het mij onwaarschijnlijk dat je deze opnieuw zo moeten programmeren. De auto "ziet" immers niets nieuws dan. Alleen jij ziet dat.
Hoe dan ook is het type van de wagen nog altijd van belang voor het geven van goede informatie. Maar voor zover ik er nu naar kijk verwacht ik geen noemenswaardige problemen.

Veel mensen denken dat je gelijk alles opnieuw moet laten programmeren. Mijn ervaring is dat dit echt wel meevalt. Wel zijn de nieuwere types gevoeliger hiervoor door die canbus.
Graag iets meer over de auto en jah, houd ons dan sowieso op de hoogte! Vinden wij leuk! :love:

Groeten,

Tristan



Hoi Tristan,

Het betreft een V70 2.4T uit 2001.
Volgens de "sleutelbouwer" hoefde er niets opnieuwd ingeprogrammeerd te worden omdat hij de oude onderdelen gebruikt. Het enige nieuwe zou zijn; de baard. Die maakt hij nieuw omdat deze in het klapsysteem moet passen...

Ik had hem ook gevraagd om een "alarm-knop" toe te voegen. Deze zou volgens hem dan waarschijnlijk wél ingeprogrammeerd moeten worden. Dit omdat deze nu ook niet op de zender zit...

Ik houdt jullie op de hoogte!!
Niemand die het dus zelf al gedaan heeft?! En hoe dit bevalt?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ombouw sleutel+zender naar switchblade

 · 
Posted: 27.12.2012 - 23:14  ·  #7
Bartholy,

Dank voor je bericht! Die baard zou dan weleens een probleem kunnen vormen opdat daar volgens mij nog altijd een chip in zit die communiceert met je contactslot. Ik wil daar morgen wel even voor je induiken anders hoor maar wie weet weet de sleutelbouwer het zelf ook wel!?
Die baard 1 op 1 omzetten is echt niet mogelijk??

Groetjes
Bartholy
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gangelt (D)
Leeftijd: 49
Berichten: 359
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Ombouw sleutel+zender naar switchblade

 · 
Posted: 27.12.2012 - 23:27  ·  #8
Quote door Trissy1979

Bartholy,

Dank voor je bericht! Die baard zou dan weleens een probleem kunnen vormen opdat daar volgens mij nog altijd een chip in zit die communiceert met je contactslot. Ik wil daar morgen wel even voor je induiken anders hoor maar wie weet weet de sleutelbouwer het zelf ook wel!?
Die baard 1 op 1 omzetten is echt niet mogelijk??

Groetjes


Hoi Tristan (en anderen),

Nu overvraag je mij... geen idee!
Zie onderstaande mail van de "sleutelmaker":

Goedemorgen,
Het schijnt mogelijk te zijn, echter heb ik dat voor Volvo nog niet eerder gedaan.
Als u een beetje handig bent kan ik een set opsturen. U kunt de electronica overzetten in de klapsleutel. De sleutelbaard (ijzer) moet nog wel geslepen worden. Dat kunnen de meeste schoenmakers met een sleutelservice doen voor +/- €15.
 
Wat betreft de alarmknop ; ik kan een switch erop zetten maar ik weet niet of de functie al geactiveerd is in de auto/sleutel. Het kan dus zijn dat je drukt maar er niets gebeurt.
Programmatuur voor Volvo heb ik niet, ik kan dat niet activeren.
 
U kunt ook een sleutel opsturen. Dan zet ik hem in elkaar inclusief slijpen voor €54,50 exclusief eventuele aangetekende verzendkosten.

Met vriendelijke groet,
 
Jurgen Haksteeg
www.carkeys.nl
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Ombouw sleutel+zender naar switchblade

 · 
Posted: 27.12.2012 - 23:34  ·  #9
Ik ben erg nieuwsgierig naar de afloop.
Ik hoop voor je dat het mee gaat vallen.
Alvast succes.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ombouw sleutel+zender naar switchblade

 · 
Posted: 27.12.2012 - 23:49  ·  #10
Als het een kale sleutelbaard is zal het geen probleem worden maar ik vrees toch voor elektronica wat hierin verborgen zit. Dus voordat ik die stap zou zetten zou ik dat zeker willen hebben. Ik heb geen idee of dit bij jouw auto het geval is maar wellicht dat dit uit te zoeken is.

Zal kijken wat ik doen kan morgen tussendoor. ;)

Groetjes,

Tristan
Bartholy
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gangelt (D)
Leeftijd: 49
Berichten: 359
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Ombouw sleutel+zender naar switchblade

 · 
Posted: 28.12.2012 - 00:04  ·  #11
Quote door Trissy1979

Als het een kale sleutelbaard is zal het geen probleem worden maar ik vrees toch voor elektronica wat hierin verborgen zit. Dus voordat ik die stap zou zetten zou ik dat zeker willen hebben. Ik heb geen idee of dit bij jouw auto het geval is maar wellicht dat dit uit te zoeken is.

Zal kijken wat ik doen kan morgen tussendoor. ;)

Groetjes,

Tristan


Hey Tristan,

Alvast bedankt!
Ik wacht even jouw "onderzoek" af...

Groeten, B!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ombouw sleutel+zender naar switchblade

 · 
Posted: 28.12.2012 - 00:08  ·  #12
Oké dan! Morgenochtend ff naar Tholen voor onderdelen voor een auto van vrienden. Dus in de middag kijk ik even mee.

Tot morgen!

Tristan
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Ombouw sleutel+zender naar switchblade

 · 
Posted: 28.12.2012 - 08:15  ·  #13
ik heb me er aan gewaagd, en heb een werkende switchblade, maar de baard is nog niet overgezet, dus als je een switchblade kunt krijgen met een blanco baard is dit een pré, mijn schoenmaker doet het voor 5 euri....de "chip" is een piepkleine glastransponder die je zo uit je oude sleutel veilt, piepklein gaatje boren in de switchblade, transponder erin en met secondenlijm voor eeuwig vastzetten... de electronica past 1 op 1 in de switchblade trouwens..
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3169
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Ombouw sleutel+zender naar switchblade

 · 
Posted: 28.12.2012 - 11:08  ·  #14
Nou dames nog een keer dan.
De klapsleutel: Autosleutels.nl
De afstandsbediening hebben ze ook maar die is erg lelijk en goedkoop uitgevoerd. Waar je die kan kopen weet ik niet.

Je krijgt dat het klapdeel. Boven mijn oude, onder de nieuwe in onderdelen.

In jullie geval kan je de baard niet over zetten, die zijn gewoon anders. De kale baard kan je wel laten slijpen.

De transponder is een glazen zetpil van een mm of 11. Voorichtig met dat ding want je ziet dt de mijne is gebarsten. Hij werkt nog wel gelukkig.
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Ombouw sleutel+zender naar switchblade

 · 
Posted: 28.12.2012 - 12:20  ·  #15
Zeer bedankt HEER :love:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0