Ombouw Volvo V70 bi-fuel 140hp naar Volvo V70 T5 bi-fuel..

 
 
 
 
 
Herr Willem
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Antwerpen
Leeftijd: 42
Berichten: 73
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Ombouw Volvo V70 bi-fuel 140hp naar Volvo V70 T5 bi-fuel..

 · 
Posted: 19.05.2018 - 15:09  ·  #1
ik rijdt nu met een volvo met 140 hp, en zou deze graag wat sneller maken...
ik dacht inlaat, computer, uitlaat en turbo ombouwen... en rijden maar of niet?


ik heb een donor s60 t5 van 2007 ter beschikking... is dit te doen?
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Ombouw Volvo V70 bi-fuel 140hp naar Volvo V70 T5 bi-fuel..

 · 
Posted: 19.05.2018 - 18:22  ·  #2
moet je alles ombouwen , inc kabelboom tot en met contactslot intercooler moet er ook nog tussen het word wel meer gedaan weet niet of je zelf een brug ter beschikking hebt ?
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1465
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Ombouw Volvo V70 bi-fuel 140hp naar Volvo V70 T5 bi-fuel..

 · 
Posted: 19.05.2018 - 20:47  ·  #3
Eeehm, bij mijn weten zijn de turbo, inlaat en uitlaat bij alle vermogens identiek. Zelfs de boordcomputers zijn identiek. Het vermogen wordt bepaald door een paar parameters in de software van de boordcomputer. (Of geldt dit alleen bij de Diesels?)
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Ombouw Volvo V70 bi-fuel 140hp naar Volvo V70 T5 bi-fuel..

 · 
Posted: 19.05.2018 - 21:00  ·  #4
Quote door Vogel

Eeehm, bij mijn weten zijn de turbo, inlaat en uitlaat bij alle vermogens identiek. Zelfs de boordcomputers zijn identiek. Het vermogen wordt bepaald door een paar parameters in de software van de boordcomputer. (Of geldt dit alleen bij de Diesels?)


Fase 2 T5 heeft een KKK24 turbo. Hoge druk. Ook uitlaat is anders.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Ombouw Volvo V70 bi-fuel 140hp naar Volvo V70 T5 bi-fuel..

 · 
Posted: 19.05.2018 - 22:45  ·  #5
Inderdaad Pieter.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Ombouw Volvo V70 bi-fuel 140hp naar Volvo V70 T5 bi-fuel..

 · 
Posted: 19.05.2018 - 23:23  ·  #6
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Ombouw Volvo V70 bi-fuel 140hp naar Volvo V70 T5 bi-fuel..

 · 
Posted: 20.05.2018 - 07:48  ·  #7
Ik neem aan dat je meer vermogen wilt, zonder dat je meer Belgische MRB gaat betalen? Of zit ik ernaast?
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Ombouw Volvo V70 bi-fuel 140hp naar Volvo V70 T5 bi-fuel..

 · 
Posted: 20.05.2018 - 07:54  ·  #8
uitlaat en kat zijn ook verschillend turbo heeft een schuine flens , een gewone 2.4 is de cat recht , rest van de uitlaat is ook dikker volgens mij bij een turbo variant
lamba s zijn volgens mij ook anders
Dus inderdaad moet je heel veel ombouwen
Het past wel allemaal gewoon op het zelfde subframe en draagarmen en aandrijfassen zijn volgens mij wel allemaal hetzelfde , behalve bij een diesel
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Ombouw Volvo V70 bi-fuel 140hp naar Volvo V70 T5 bi-fuel..

 · 
Posted: 20.05.2018 - 08:00  ·  #9
Ik zat namelijk ook met de gedachte te spelen om een v70 2.4 zonder turbo om te gaan bouwen maar om te beginnen is deze v70 van 2005 en gaat volgens mij een kabelboom van een type 2000-2004 niet werken omdat een 2005 een andere canbus systeem heeft zo werken bv de raamschakelaars uit een 2000-2004 type niet in een 2005 model volgens mij

dus zou ik een kabelboom uit een v70 2005-2007 turbo erin moeten zetten en zal alles compleet erbij moeten zitten ecu,kabelboom,intercooler , slangen , contactslot met sleutel ,uitlaatsysteem
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ombouw Volvo V70 bi-fuel 140hp naar Volvo V70 T5 bi-fuel..

 · 
Posted: 20.05.2018 - 09:31  ·  #10
...
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Ombouw Volvo V70 bi-fuel 140hp naar Volvo V70 T5 bi-fuel..

 · 
Posted: 20.05.2018 - 20:51  ·  #11
naar mijn weten zijn de remmen van een T5 en een gewone 2.4 helemaal identiek ( de v70r is een uitzondering daarop ) volgens mij draagarmen en schokbrekers ook , aandrijfassen ook Dus daar hoeft dan volgens mij niks aan gedaan te worden
marcus01
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 65
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Ombouw Volvo V70 bi-fuel 140hp naar Volvo V70 T5 bi-fuel..

 · 
Posted: 21.05.2018 - 21:07  ·  #12
Vlgs mij zijn de remschijven vd T5 groter...
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Ombouw Volvo V70 bi-fuel 140hp naar Volvo V70 T5 bi-fuel..

 · 
Posted: 21.05.2018 - 21:12  ·  #13
De facelift T5 heeft de XC90 remmerij. Ook de draagarmen zijn van gietijzer, geen alu.
Verder nooit vergeleken met een ander type, maar heb me altijd verbaasd over de robuuste aandrijfassen van een T5. Luchtfilterkast van de facelift is gelijk aan die van een R.
Herr Willem
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Antwerpen
Leeftijd: 42
Berichten: 73
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Ombouw Volvo V70 bi-fuel 140hp naar Volvo V70 T5 bi-fuel..

 · 
Posted: 30.05.2018 - 21:04  ·  #14
mijn v70 is van 2007 en ik heb een modeljaar 2008 een zweedse Classic...
heb al stalen draagarmen, en de remgerij is het zelfde als bij de T5
ik ga binnenkort de s60 afbreken.. en zie wel hoe ver ik kom

en nee is dit is niet om belasting ontduiking want CNG wagens betalen geen wegenbelasting in belgie
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Ombouw Volvo V70 bi-fuel 140hp naar Volvo V70 T5 bi-fuel..

 · 
Posted: 30.05.2018 - 21:10  ·  #15
Quote door Herr Willem

mijn v70 is van 2007 en ik heb een modeljaar 2008 een zweedse Classic...
heb al stalen draagarmen, en de remgerij is het zelfde als bij de T5
ik ga binnenkort de s60 afbreken.. en zie wel hoe ver ik kom

en nee is dit is niet om belasting ontduiking want CNG wagens betalen geen wegenbelasting in belgie


Allemaal naar Belgie voor de CNG

Ik tik 121 euro af.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0