Oncomfortabele zitpositie

 
 
 
 
 
Gianni1998
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wormer
Leeftijd: 25
Berichten: 21
Geregistreerd: 10 / 2023
Subject:

Re: Oncomfortabele zitpositie

 · 
Posted: 15.10.2023 - 17:07  ·  #16
Quote door Jeroen

Ik zit juist erg goed in de sport stoel in de S60. Comfort stoelen (zoals die andere heet) vind ik niet lekker zitten. Ik heb een gebroken rug gehad en sinds dien ben ik de sportstoelen wel gaan waarderen.
Mijn vorige S60 had ook zo'n door gezakte stoel. Opnieuw laten vullen bij Koning Verhuizen in Veendam en hij zat weer geweldig. Eind oktober gaat de huidige S60 ook heen, nieuw schuim er in en alles weer strak maken.

Op het werk hebben we ISRI stoelen. Luchtgeveerd, gekoeld/verwarmd, billentrillers voor lijnrijders, pneumatische verstelling in rug, zij, zitting, hoofdsteun, noem maar op. Heel zelden tref ik een stoel die echt lekker zit.
In de oude bussen hadden we Savas stoelen. Die waren traploos verstelbaar op minder punten dan de ISRI, maar zaten voor mij een stuk beter.
Ik zou wel een Volvo stoel uit de S60/V70N in de bus willen, die zitten echt veel beter.


Wat kost het om zo een stoel opnieuw te laten vullen?
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2036
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Oncomfortabele zitpositie

 · 
Posted: 15.10.2023 - 17:27  ·  #17
Ik vermoed dan ook dat je stoel zich gevorm heeft naar iemand aanzienlijk groter/ zwaarder dan jij.

Je kon tot voor kort het schuim nog nieuw kopen bij de dealer, dat lijkt mij het beste en anders laten vullen, maar dan dient de persoon die het doet wel goed te weten wat die doet om zitcomfort gelijk aan origineel te bieden.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3223
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Oncomfortabele zitpositie

 · 
Posted: 15.10.2023 - 18:26  ·  #18
Quote door Gianni1998
Wat kost het om zo een stoel opnieuw te laten vullen?


Vorige keer was dat 150 euro, jaar of 6 terug.
Dit keer 170, dus valt mee.
Gianni1998
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wormer
Leeftijd: 25
Berichten: 21
Geregistreerd: 10 / 2023
Subject:

Re: Oncomfortabele zitpositie

 · 
Posted: 15.10.2023 - 19:17  ·  #19
Quote door V70R^2

Ik vermoed dan ook dat je stoel zich gevorm heeft naar iemand aanzienlijk groter/ zwaarder dan jij.

Je kon tot voor kort het schuim nog nieuw kopen bij de dealer, dat lijkt mij het beste en anders laten vullen, maar dan dient de persoon die het doet wel goed te weten wat die doet om zitcomfort gelijk aan origineel te bieden.


Hoe kan ik eigenlijk weten dat mijn stoel nieuw schuim nodig heeft?. Zakt hij gewoon helemaal in en is dit niet te missen of is hij bv zeer makkelijk in te drukken?. Heb je misschien een foto met een vergelijkenis van goede stoel vs slechte stoel?
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5028
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Oncomfortabele zitpositie

 · 
Posted: 15.10.2023 - 19:39  ·  #20
Bij mij stoel was de stoelverwarming kapot.
(zoon had er in gestaan.)

Ik heb toen (bij 147000) een zitting van een engelse bijrijders stoel gekocht.

Deze zitting was zo goed als ongebruikt. Leer ook bijna nieuw.
Ondanks dat mijn V70 al weinig had gelopen was het net een compleet andere stoel.
Veel zachter en soepeler.

Merkte ook bij omwisselen dat mijn oude schuim doorgezakt en gescheurd was.
Gianni1998
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wormer
Leeftijd: 25
Berichten: 21
Geregistreerd: 10 / 2023
Subject:

Re: Oncomfortabele zitpositie

 · 
Posted: 15.10.2023 - 19:52  ·  #21
Quote door Plein69

Bij mij stoel was de stoelverwarming kapot.
(zoon had er in gestaan.)

Ik heb toen (bij 147000) een zitting van een engelse bijrijders stoel gekocht.

Deze zitting was zo goed als ongebruikt. Leer ook bijna nieuw.
Ondanks dat mijn V70 al weinig had gelopen was het net een compleet andere stoel.
Veel zachter en soepeler.

Merkte ook bij omwisselen dat mijn oude schuim doorgezakt en gescheurd was.


Ik kom dus langzaamaan tot de conclusie dat het hoe dan ook niet zal schaden om de stoel te laten ''repareren'' of vervangen. Heb al een beetje online gekeken maar stoelen in de aanbieding die niet al uitgewoond zijn blijken een lastig verhaal. Repareren bij het verhuisbedrijf in veendam lijkt dan misschien wel een optie als het daarmee is afgedaan
Gianni1998
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wormer
Leeftijd: 25
Berichten: 21
Geregistreerd: 10 / 2023
Subject:

Re: Oncomfortabele zitpositie

 · 
Posted: 15.10.2023 - 20:07  ·  #22
Quote door Jeroen

Quote door Gianni1998
Wat kost het om zo een stoel opnieuw te laten vullen?


Vorige keer was dat 150 euro, jaar of 6 terug.
Dit keer 170, dus valt mee.


Ik vraag me trouwens af hoe je eigenlijk ooit bij een verhuisbedrijf terecht bent gekomen hiervoor.

https://koningverhuizers.nl/ is het correcte bedrijf neem ik aan?.

Wel bijzonder dat de verhuizer dan net toevallig verstand heeft van volvo stoelvullingen haha, alhoewel ik geloof je direct alleen wel opvallend.
S80 Kinetic
 
Avatar
 
Subject:

Re: Oncomfortabele zitpositie

 · 
Posted: 15.10.2023 - 20:24  ·  #23
Quote
Aan mijn voormalige auto's kan het niet liggen, s klasse, 7 serie, a8


Tja, als je dat soort zetels eenmaal bent gewend ga je met een V70 stoel nooit gelukkig worden.
S klasse, 7 serie en A8 zijn auto's uit de absolute topklasse en daar zit ontzettend veel engineering in.
Die stoelen kun je op alle mogelijke manieren instellen en is het beste dat er in autoland te krijgen is.
Bij een beetje goed uitgeruste Mercedes, BMW of Audi kan je zelfs de rugleuning in 2 gedeeltes verstellen en heb je alle mogelijke soorten massagefuncties aan boord. Zelfs vaak stoelkoeling voor in de zomer. Ik heb dat 1 keer in een oude S klasse mogen ervaren. Wat is dat heerlijk!
Gianni1998
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wormer
Leeftijd: 25
Berichten: 21
Geregistreerd: 10 / 2023
Subject:

Re: Oncomfortabele zitpositie

 · 
Posted: 15.10.2023 - 20:32  ·  #24
Quote door S80 Kinetic

Quote
Aan mijn voormalige auto's kan het niet liggen, s klasse, 7 serie, a8


Tja, als je dat soort zetels eenmaal bent gewend ga je met een V70 stoel nooit gelukkig worden.
S klasse, 7 serie en A8 zijn auto's uit de absolute topklasse en daar zit ontzettend veel engineering in.
Die stoelen kun je op alle mogelijke manieren instellen en is het beste dat er in autoland te krijgen is.
Bij een beetje goed uitgeruste Mercedes, BMW of Audi kan je zelfs de rugleuning in 2 gedeeltes verstellen en heb je alle mogelijke soorten massagefuncties aan boord. Zelfs vaak stoelkoeling voor in de zomer. Ik heb dat 1 keer in een oude S klasse mogen ervaren. Wat is dat heerlijk!


Dat klopt, maar ik heb ook veel kilometers doorbebracht in een peugeot partner. Nou dat mag het niet gaan winnen he, echter ben ik wel in staat om te relativeren. Ik verwacht geen uber deluxe comfort maar hoe dan ook geen discomfort/pijntjes

De stoelkoeling en massage heb ik in een 2007 S63 gehad. Beter dan dat gaat het inderdaad echt niet worden
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3223
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Oncomfortabele zitpositie

 · 
Posted: 16.10.2023 - 01:14  ·  #25
Quote door Gianni1998
Ik vraag me trouwens af hoe je eigenlijk ooit bij een verhuisbedrijf terecht bent gekomen hiervoor.

https://koningverhuizers.nl/ is het correcte bedrijf neem ik aan?.

Wel bijzonder dat de verhuizer dan net toevallig verstand heeft van volvo stoelvullingen haha, alhoewel ik geloof je direct alleen wel opvallend.


Haha ja goeie vraag. Ik woon in Veendam en rijd er wel eens langs als ik bij de bouwmarkt aan de overkant moet zijn.
https://www.google.nl/maps/@53…?entry=ttu

De showroom staat vol met stoelen, en ze adverteren ook met het stofferen. Misschien is het verhuizen wel bijzaak voor hun.

Hoe je merkt dat de stoel doorgezakt is, mja als je op een nieuwe stoel gaat zitten merk je wel verschil. Vergelijken met auto's in de buurt misschien? Gewoon brutaal zijn en vragen of je even mag zitten, laat hun dan ook even op jouw stoel zitten. misschien vinden meer mensen dat wel slecht zitten.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1625
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Oncomfortabele zitpositie

 · 
Posted: 16.10.2023 - 10:22  ·  #26
Dat zijn wel strakke prijzen. Die stoelen zijn inderdaad door leeftijd en /of kilometers gewoon een keer "op".

De bestuurdersstoel uit mijn vorige auto -S60 2007- heb ik bij 280.000 oid naar een interieur herstelbedrijf gebracht in Apeldoorn en was toen iets van 300-400 euro kwijt voor de stoel. Toen zat ie wel zalig moet ik zeggen!

Ik heb voor de grap bij de dealer opgevraagd wat het voor mijn V70NN zou kosten (stoelverwarming en koeling). Men kwam er nauwelijks uit en moest ook zoeken en kijken maar het leek rond de 1400 euro te worden! Bij de P2/ V70N modellen is bv dat verwarmingsmatje los en kan je overzetten, bij de P3/V70NN is het vast in zitting/schuim en kost alleen al 800 euro! Voor mij nog niet nodig, maar ik merk dat de bijrijders stoel nog iets lekkerder zit, die is minder gebruikt..

Dus die Koning in Veendam is niet heel duur zo te lezen. :-)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3223
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Oncomfortabele zitpositie

 · 
Posted: 16.10.2023 - 11:02  ·  #27
1400 euro?! Haha helemaal gek. Ze durven het ook gewoon hardop te zeggen he...
Gianni1998
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wormer
Leeftijd: 25
Berichten: 21
Geregistreerd: 10 / 2023
Subject:

Re: Oncomfortabele zitpositie

 · 
Posted: 16.10.2023 - 11:44  ·  #28
Quote door Jeroen

1400 euro?! Haha helemaal gek. Ze durven het ook gewoon hardop te zeggen he...


Ik denk dat ik dan maar even een belletje richting veendam ga plegen.
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Oncomfortabele zitpositie

 · 
Posted: 16.10.2023 - 18:17  ·  #29
Dat bedrijf in Veendam is top! Die hebben voor mij ook wel eens een stoel prima opgeknapt. Een aanrader dus.
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 461
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Niet alleen verhuisbedrijf..

 · 
Posted: 17.10.2023 - 09:10  ·  #30
zi plaatsen ASS stoelen maar, veel belangrijker, ze restauren stoelen én interieurs. Ik heb daar wat auto's zien staan waarmee ze niet adverteren, maar die wel heel mooi vertrekken. 1400 euro is danm nog lang geen aanbetaling schat ik zo in.
Is volgens mij uit de klauwen gelopen hobby met inmiddels 10 man personeel of zo.

De mijne gaat binnenkort ook weer die kant op: Dus leer onder een dikke kont schijnt niet ideaal te zijn :)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0