ONDERDELEN DUUR IN NEDERLAND

 
 
 
 
 
chevy
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

ONDERDELEN DUUR IN NEDERLAND

 · 
Posted: 07.08.2012 - 16:19  ·  #1
Waar ik mij steeds weer over verbaas en verwonder is dat veel onderdelen voor de Zweed in bv. Duitsland veeeel goedkoper zijn.
Voorbeeld: startmotor voor de V70, een beetje surfen,een paar belletjes hier en daar, en kom tot de constatering dat de goedkoopste hier zo'n beetje 139 euro kost. 189 euro is meer regel dan uitzondering.
In Duitsland kost een startmotor voor de V70 : 69 euro + 13.80 verzendkosten.
In Engeland kost diezelfde startmotor ongeveer hetzelfde, dus ook 69 euro.
Dit zijn toch verschillen van 50%. :whistle: :whistle:
Vanmorgen nog wat besteld op Ebay: een handzenderbehuizing incl. verzendkosten 7.99
Dezelfde bij een Nederlandse handelaar op internet : 24.50 Beide incl. toetsen
Ik ben zelf ondernemer en voor nix gaat de zon op maar deze verschillen vind ik toch wel
extreem.
Hoe denken jullie hierover of hebben jullie ook van die voorbeelden.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: ONDERDELEN DUUR IN NEDERLAND

 · 
Posted: 07.08.2012 - 16:31  ·  #2
Laatst met de DHL bezorger hier een heel gesprek over gehad. Ik had uit Duitsland 2 Lemfoerder fuseekogels laten bezorgen (2 x 35 EUR) + 10 EUR verzendkosten.

Hij liet merken dat hij heel veel duitse pakketjes met autoonderdelen bezorgde, en wist me ook te vertellen dat ook zijn indruk was dat de onderdelen bij onze oosterburen significant goedkoper zijn. Goedkoper, en als je kijkt naar verzendkosten dan lijkt het wel of Nederland vanuit duits oogpunt gezien een provincie van Duitsland is.

Het geldt niet alleen voor nieuwe onderdelen, maar ook voor gebruikte onderdelen. Op enkele uitzonderingen na.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: ONDERDELEN DUUR IN NEDERLAND

 · 
Posted: 07.08.2012 - 16:54  ·  #3
Quote door EnnoE34

Laatst met de DHL bezorger hier een heel gesprek over gehad. Ik had uit Duitsland 2 Lemfoerder fuseekogels laten bezorgen (2 x 35 EUR) + 10 EUR verzendkosten.

Hij liet merken dat hij heel veel duitse pakketjes met autoonderdelen bezorgde, en wist me ook te vertellen dat ook zijn indruk was dat de onderdelen bij onze oosterburen significant goedkoper zijn. Goedkoper, en als je kijkt naar verzendkosten dan lijkt het wel of Nederland vanuit duits oogpunt gezien een provincie van Duitsland is.

Het geldt niet alleen voor nieuwe onderdelen, maar ook voor gebruikte onderdelen. Op enkele uitzonderingen na.


Voor een groot gedeelte is dit ook zo.
Wel kun je voor de aanschaf van een artikel informeren, zowel in Nederland, alsmede in het buitenland.
Ik heb dit namelijk ook al meerdere malen andersom meegemaakt.
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: ONDERDELEN DUUR IN NEDERLAND

 · 
Posted: 07.08.2012 - 16:57  ·  #4
... ja, ja ik doe vrijwel niet anders, haal alles uit Duitsland (Volvo Aachen voor originele delen, of eBay voor andere) en andersom heb ik nog nooit meegemaakt :D
... en dan heb ik ook nog een adres over de grens waar pakjes bezorgd kunnen worden, dan is het nogmaals voordeliger wegens lagere verzendkosten. En afhalen in Aken is een paar kM en meestal samen met "billig Tanken, Essen und Einkaufen".
chevy
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: ONDERDELEN DUUR IN NEDERLAND

 · 
Posted: 07.08.2012 - 17:07  ·  #5
Ik ben voor mijn werk 3 dagen in de week in Duitsland.
Moet appeltje eitje zijn om een onderdeel bij een klant van mij
te laten bezorgen als dat idd veel in de bezorgkosten scheelt.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: ONDERDELEN DUUR IN NEDERLAND

 · 
Posted: 07.08.2012 - 17:20  ·  #6
Bezorgkosten het maximale wat ik heb moeten betalen lag rond de 16 EUR. Als het om grote bestellingen gaat en het prijs verschil met nederland significant is dan neem ik die 16 EUR maar voor lief. Bezorgen bij een duits adres scheelt idd wat in de bezorgkosten dus dat kun je overwegen.

Zeker op EBAY wil een bestelling wel eens gratis zijn binnen duitsland. En soms moet je een duits adres hebben om een product als Nederlander te kunnne aanschaffen in duitsland.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: ONDERDELEN DUUR IN NEDERLAND

 · 
Posted: 07.08.2012 - 17:27  ·  #7
Quote door EnnoE34

Bezorgkosten het maximale wat ik heb moeten betalen lag rond de 16 EUR. Als het om grote bestellingen gaat en het prijs verschil met nederland significant is dan neem ik die 16 EUR maar voor lief. Bezorgen bij een duits adres scheelt idd wat in de bezorgkosten dus dat kun je overwegen.

Zeker op EBAY wil een bestelling wel eens gratis zijn binnen duitsland. En soms moet je een duits adres hebben om een product als Nederlander te kunnne aanschaffen in duitsland.


Je kunt het ook op een postagentschap laten afleveren ( wel even je naam laten vermelden op het pakket ).
Wel dient de versturende patij de melding " postlagerend" te vermelden.
Brompa
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Huizen
Leeftijd: 83
Berichten: 178
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: ONDERDELEN DUUR IN NEDERLAND

 · 
Posted: 07.08.2012 - 20:16  ·  #8
Hmm, tsja
ik ga altijd uit van ,t motto leven en laten leven en uiteindelijk gaan we niet blij worden als de Volvo-dealer hierdoor kapot zou gaan, bovendien hoe vaak vervang je een startmotor van een Volvo ??
Quote
Voorbeeld: startmotor voor de V70, een beetje surfen,een paar belletjes hier en daar, en kom tot de constatering dat de goedkoopste hier zo'n beetje 139 euro kost. 189 euro is meer regel dan uitzondering.
In Duitsland kost een startmotor voor de V70 : 69 euro + 13.80 verzendkosten.
In Engeland kost diezelfde startmotor ongeveer hetzelfde, dus ook 69 euro.
Dit zijn toch verschillen van 50%.
EzraEzinga
 
Avatar
 
Subject:

Re: ONDERDELEN DUUR IN NEDERLAND

 · 
Posted: 07.08.2012 - 21:39  ·  #9
Ik moest laatst de remschrijven aan de voorzijde vervangen.

In NL € 150,- per 2

Via eBay uit DE € 130,- incl verzendkosten voor remschrijven en blokken voor en achter!
Goede kwaliteit, paste perfect.

Dus zeker even aan te raden om op rond te kijken, ik let wel altijd op of het een beetje goed bedrijf is die de juiste vragen stelt.
Niet dus merk model en bouwjaar opgeven, maar motorinhoud vermogen transmissie e.d is ook handig om door te geven.
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: ONDERDELEN DUUR IN NEDERLAND

 · 
Posted: 07.08.2012 - 22:05  ·  #10
Quote door Brompa
Hmm, tsja
ik ga altijd uit van ,t motto leven en laten leven en uiteindelijk gaan we niet blij worden als de Volvo-dealer hierdoor kapot zou gaan, ....

... die gaan met deze prijzen echt niet kapot van een onderdeeltje dat jij niet bij hen koopt, eerder het omgekeerde :devil:
... jij wel, zij niet,
... en als het al zo is, dan moeten ze de prijzen maar aanpassen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: ONDERDELEN DUUR IN NEDERLAND

 · 
Posted: 07.08.2012 - 22:11  ·  #11
Leuke site om goedkope leveranciers in Duitsland op te sporen is Daparto.de. De goedkoopste online prijsstunters zijn er bij aangesloten en zo kun je van je favoriete merken de goedkoopste leverancier opsporen.

Ik heb inmiddels besteld bij Autoteilemann, Profiteile, Fuerst en bij Skandix.de. Voor alle 4 geldt, prijsvoordeel is groot en zeker de 1e 3 leveranciers bieden de merkproducten tegen aan redelijk lage prijzen aan. Skandix levert naast Scantech ook volvo originele onderdelen, en voor Schokdempers leveren ze onder Scantech label de complete Sachs line (Super touring & Sachs Advantage) tegen erg concurrerende prijzen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: ONDERDELEN DUUR IN NEDERLAND

 · 
Posted: 07.08.2012 - 22:58  ·  #12
Quote door EnnoE34

Leuke site om goedkope leveranciers in Duitsland op te sporen is Daparto.de. De goedkoopste online prijsstunters zijn er bij aangesloten en zo kun je van je favoriete merken de goedkoopste leverancier opsporen.


Interessant !
Staat inmiddels in de favorietenlijst.
Thanx.
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: ONDERDELEN DUUR IN NEDERLAND

 · 
Posted: 08.08.2012 - 08:08  ·  #13
Quote door Bigdog
Quote door EnnoE34

Leuke site om goedkope leveranciers in Duitsland op te sporen is Daparto.de. De goedkoopste online prijsstunters zijn er bij aangesloten en zo kun je van je favoriete merken de goedkoopste leverancier opsporen.

Interessant !
Staat inmiddels in de favorietenlijst.
Thanx.

... prachtig, wat een prijsJES :love:
Ruanna
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arendonk
Leeftijd: 54
Homepage: honda80cc.nl
Berichten: 200
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: ONDERDELEN DUUR IN NEDERLAND

 · 
Posted: 08.08.2012 - 08:24  ·  #14
Goed verhaal dit!! Daar is een forum voor,prachtig gedaan,elkaar helpen noemen ze dit.
Zelf zit ik al 25 jaar wekelijks in Duitsland en vind het al bijna vanzelfsprekend met hun prijzen.
Omdat ik zelf ook onderdelen verkoop [heel andere Gerne] doe ik veel internationaal.
Verstuur eigenlijk door heel europa,Amerika en Scandinavie.

Dealer zal er niet aan kappot gaan,als dat de reden is om niet goedkoper te bestellen is het einde zoek denk ik.
Dan ziet je leven eruit zeg maar.....

Nee hoor,prima verhaal en super aanrader...Nogmaals TOP gedaan dit!!
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: ONDERDELEN DUUR IN NEDERLAND

 · 
Posted: 08.08.2012 - 08:42  ·  #15
Quote door Ruanna
Goed verhaal dit!! Daar is een forum voor,prachtig gedaan,elkaar helpen noemen ze dit.
Zelf zit ik al 25 jaar wekelijks in Duitsland en vind het al bijna vanzelfsprekend met hun prijzen.
Omdat ik zelf ook onderdelen verkoop [heel andere Gerne] doe ik veel internationaal.
Verstuur eigenlijk door heel europa,Amerika en Scandinavie.
Dealer zal er niet aan kappot gaan,als dat de reden is om niet goedkoper te bestellen is het einde zoek denk ik.
Dan ziet je leven eruit zeg maar.....
Nee hoor,prima verhaal en super aanrader...Nogmaals TOP gedaan dit!!


... helemaal mee eens :love:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0