Even inhakend op dit onderwerp. Waar zit de aanzuiging voor de circulatiestand bij een v70 classic. Die van mij stinkt ook en ik wil graag zo een spuitbus gebruiken om het te reinigen.
Als je voor je auto staat, dan zit hij links onder de zwarte afdekking bij het raam/ motorkap.
Je kunt hier eventueel ook een interieurfilter inbouwen, de rand hiervoor kun je bij onze forumsponsor.
hier heb ik al een nieuw carbon filter geplaats. Hier kan ik toch niet de circulatie ingang vinden. Het lijkt mij dat die binnen in de auto zit?. Als ik het goed begrijp meestal ergens bij de voeten maar waar exact???
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40033 Geregistreerd: 07 / 2009
Gelukkig heb je een Volvo, daar hoeft dit niet.
Als hij vocht registreert, dan blaast hij hem automatisch droog.
is dat zo???
Nooit wat van gemerkt.
Als de auto van contact af gaat, staat alles uit.
Bij warm weer wil de koelventilator van de motor nog wel nadraaien, maar de kachelventilator heeft bij mij nog nooit nagedraaid, terwijl er wel degelijk vocht zou moeten worden opgemerkt met al dat vochtige weer van de laatste tijd.
Verder: hoe kun je het best een airco systeem schoon krijgen? er zit al een nieuw pollenfilter in maar soms ruikt het toch muf.
Ik ben benieuwd of het probleem van de oorspronkelijke vragensteller opgelost is. Ik vraag het mij af.
Bij onze v70 heb ik het interieurfilter een paar maanden geleden vervangen door een koolstof exemplaar.
Maar ook bij mij begint het te 'meuren' als ik de airco uitzet.
Ik denk dat een aircoreiniging (ozon of ultrasoon) meer soelaas gaat bieden.
Dat ga ik binnenkort maar eens laten doen.
Het zou aardig zijn als de vragensteller nog even laat weten wat het resultaat bij hem is.
(het interieurfilter bekijken kan sowieso geen kwaad, heel vaak wordt dit niet periodiek vervangen)
Intussen heb ik de airco ultrasoon laten reinigen. Dat heeft geholpen om de geur kwijt te raken.
Meteen even airco-systeem laten en. Alles gelukkig in orde; beetje bijgevuld, zit weer op 100%.
Uitblaas temperatuur uit dashboardroosters op z'n koudst: 1,0 graden (bij buitentemperatuur 21 graden). Als we het nou niet koud krijgen op vakantie weet ik het ook niet meer