onderhoud beige lederen bekleding

staaf
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

onderhoud beige lederen bekleding

· 
Posted: 05.04.2025 - 11:01  ·  #1
Hoe onderhouden jullie de beige lederen bekleding.
In reinig ze met groene zeep, en onderhoud ze met gliptone producten.
Echter merk ik dat ik bijna maandelijks het leder moet reinigen wegens een vuillaagje dat afkomstig is van de kledij.
Ik probeer er echt op te letten dat ik met geen werkkledij in de wagen ga zitten maar toch kan ik dit niet vermijden.
elevating
VolvoV70forum member
Leeftijd: 37
Subject:

Re: onderhoud beige lederen bekleding

· 
Posted: 05.04.2025 - 11:45  ·  #2
Ik gebruik een cleaner en daarna het leer weer behandelen. Vaste merken gebruik ik niet eigenlijk, het wisselt nogal eens wat hier op de plank staat.

Beige leer is heel mooi vind ik, maar het nadeel is inderdaad dat het best besmettelijk is. Denk dat het gewoon een kwestie van goed bijhouden is. Zwart wordt ook vies, maar valt toch veel minder snel op.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.04.2025 - 11:55  ·  #3
Gebruik al jaren in alle auto,s met leren bekleding spul van colorlock , heb echter geen beige bekleding , 1 auto heeft licht grijs erop en dat blijft ook netje , maar de auto is geen dagelijkse .
Reden voor mijn is vooral dat de bekleding niet gaat glimmen , vind ik zelf lelijk , dus uiteindelijk bij dit merk gekomen , nadat ik via via bij dit terecht ben gekomen , om een zitting met wat slijtsporen op te knappen , dus op kleur spulletje laten maken , en dat werkte , dus nooit meer wat anders geprobeerd .
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.04.2025 - 12:34  ·  #4
ries123
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 05.04.2025 - 20:29  ·  #5
Je hebt volgens mij wel sealants oid van bijv Geyon via carclean. Zelf nooit gebruikt. Ik heb zwart leer en reinig het 2-4 keer per jaar met chemical guys en afgelopen keer met een reiniger van Geyon. Werkt allemaal prima.

Selected quotes for multi-quoting:   0