onderhoudsmiddel leer gezocht

 
 
 
 
 
Stern
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 43
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

onderhoudsmiddel leer gezocht

 · 
Posted: 15.08.2022 - 18:04  ·  #1
Dag allen,

Het zijn zonnige dagen, dus het lijkt me toch nuttig om eens wat met het leer van de V70 te doen... De interieur code is a77l, volgens de prijslijst 2004/2005 is dat sovereign hide leer in de kleur 'linen white'. Is er iemand bekend met een geschikt onderhoudsmiddel hiervoor'? Bij Colourlock staat de kleur 'linen white' er helaas niet tussen :(
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: onderhoudsmiddel leer gezocht

 · 
Posted: 15.08.2022 - 18:12  ·  #2
Ik gebruik altijd leermiddel van HG. Daar heb je verschillende varianten van maar werkt allemaal prima.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39711
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: onderhoudsmiddel leer gezocht

 · 
Posted: 15.08.2022 - 20:32  ·  #3
Quote door Stern

Dag allen,

Het zijn zonnige dagen, dus het lijkt me toch nuttig om eens wat met het leer van de V70 te doen... De interieur code is a77l, volgens de prijslijst 2004/2005 is dat sovereign hide leer in de kleur 'linen white'. Is er iemand bekend met een geschikt onderhoudsmiddel hiervoor'? Bij Colourlock staat de kleur 'linen white' er helaas niet tussen :(


Stuur even een PM aan Pieter (PVL).
Ik denk dat hij je hiermee wel verder kan helpen.
Stern
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 43
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: onderhoudsmiddel leer gezocht

 · 
Posted: 16.08.2022 - 07:39  ·  #4
Dank voor jullie reactie. PM verstuurd.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4093
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: onderhoudsmiddel leer gezocht

 · 
Posted: 16.08.2022 - 08:45  ·  #5
Er is hier wel eens geschreven dat het leeronderhoudssetje van de IKEA prima is, maar obv eigen ervaring ben ik er toch niet zo blij mee. Het setje heeft een reinigingsmiddel en een onderhoudslotion. Het reinigingsmiddel is 'wel OK' en de onderhoudslotion geeft nogal een glans, wat ik zelf niet zo mooi vindt.
Het is verreweg niet te vergelijken met een bewezen goede fabrikant zoals Colourlock (ook obv eigen ervaring). Als je goed voor je leer wilt zorgen (en sovereign hide verdient dat wel, ik mis het nog van mijn vorige V70N!) dan pak je beter iets anders.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3207
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: onderhoudsmiddel leer gezocht

 · 
Posted: 16.08.2022 - 09:13  ·  #6
Quote door Stern

Dank voor jullie reactie. PM verstuurd.


En terug - met foto's ;)
ries123
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 386
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: onderhoudsmiddel leer gezocht

 · 
Posted: 16.08.2022 - 09:14  ·  #7
Ik heb prima ervaringen met Chemical Guys.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2057
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: onderhoudsmiddel leer gezocht

 · 
Posted: 16.08.2022 - 09:27  ·  #8
Pas een conditioner van Gliptone gebruikt, aangezien de stoelen verder nog in nieuwstaat verkeren ging het alleen om een stukje onderhoud. Maar erg fijn spul, maakt het leer zacht en blijft de matte uitstraling houden.
Benno123
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Langeweg, brabant
Berichten: 190
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: onderhoudsmiddel leer gezocht

 · 
Posted: 16.08.2022 - 12:06  ·  #9
Ik gebruik zelf al jaren op mijn leren bekleding een combi van twee producten.:

Leerzeep om e.e.a. schoon te maken. OPspuiten, inmasseren met een borstel en afnemen met een handdoek

https://www.medpets.nl/sectolin-lederreiniging/

Leerolie/vet om alles in goede staat te houden. Opbrengen, inmasseren en laten intrekken. Na gebruik moet het leer wel een uur of 4-5 opdrogen maar dan is het weer een hele tijd lang soepel en zacht.

https://www.medpets.nl/rapide-lederolie/
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 675
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: onderhoudsmiddel leer gezocht

 · 
Posted: 16.08.2022 - 14:03  ·  #10
Quote door joriz

Pas een conditioner van Gliptone gebruikt, aangezien de stoelen verder nog in nieuwstaat verkeren ging het alleen om een stukje onderhoud. Maar erg fijn spul, maakt het leer zacht en blijft de matte uitstraling houden.


+1 voor Gliptone. Gebruikte het vroeger ook voor de bank.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: onderhoudsmiddel leer gezocht

 · 
Posted: 16.08.2022 - 18:04  ·  #11
Gewoon leervet welke voor paardenzadels wordt gebruikt. Werkt net zo goed of beter dan al die Super (dure) middelen voor de autobranche.
Gebruik het al zo'n 20 jaar in mijn auto's. Zeer tevreden over. Kost weinig en is super. Kleuren zwart, bruin en naturel voor in mijn geval het rode leer.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1877
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: onderhoudsmiddel leer gezocht

 · 
Posted: 17.08.2022 - 09:30  ·  #12
Ik onderhoud het al jaren , met colorlock onderhouds middelen , zeer over te spreken , ook vooral omdat ik eigenlijk geen slijtplekken zie bij de v70 door geregeld vooral wat vaker de bestuurders stoel te doen , gezien die het meeste te lijden heeft .
Heb nog een paar ander auto's , klassiekers , daar het leer weer helemaal mooi kunnen krijgen , door de slechte plekken te repareren geen scheuren gelukkig , en kale plekken bij te kleuren , onderhoud of reparatie , ze hebben alles wel .

En het glimt niet , want dat vind ik zelf er niet uit zien , gewoon de fabriek af look .
Olvov
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Provincie Zeeland
Berichten: 84
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: onderhoudsmiddel leer gezocht

 · 
Posted: 17.08.2022 - 18:03  ·  #13
Quote door yes996

Gewoon leervet welke voor paardenzadels wordt gebruikt. Werkt net zo goed of beter dan al die Super (dure) middelen voor de autobranche.
Gebruik het al zo'n 20 jaar in mijn auto's. Zeer tevreden over. Kost weinig en is super. Kleuren zwart, bruin en naturel voor in mijn geval het rode leer.


Kan ik beamen! Ook helemaal afgestapt van die zogenaamde speciale middeltjes en gebruik alleen nog maar een leer conditioner die ik bij de plaatselijke ruitersportzaak haal. Resultaat is perfect en een stuk goedkoper.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3181
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: onderhoudsmiddel leer gezocht

 · 
Posted: 17.08.2022 - 18:15  ·  #14
Quote door Olvov

Quote door yes996

Gewoon leervet welke voor paardenzadels wordt gebruikt. Werkt net zo goed of beter dan al die Super (dure) middelen voor de autobranche.
Gebruik het al zo'n 20 jaar in mijn auto's. Zeer tevreden over. Kost weinig en is super. Kleuren zwart, bruin en naturel voor in mijn geval het rode leer.


Kan ik beamen! Ook helemaal afgestapt van die zogenaamde speciale middeltjes en gebruik alleen nog maar een leer conditioner die ik bij de plaatselijke ruitersportzaak haal. Resultaat is perfect en een stuk goedkoper.


Een pot bijenwas en zwart zadelvet hier.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39711
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: onderhoudsmiddel leer gezocht

 · 
Posted: 17.08.2022 - 20:10  ·  #15
En schoonmaken ?
Ouderwetse groene zeep ?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0