onregelmatig

volvo

 
 
 
 
 
volvotje-s80
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 17
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

onregelmatig

 · 
Posted: 21.10.2016 - 12:38  ·  #1
Goedemiddag, beste forum leden. Dit is mijn volvo s80 2.4 automaat 330.000 op de teller. Hij rijd en loopt ook wel als een zonnetje alleen paar dingetje. Hij heeft een motorstroring zo heb ik hem gekocht zou een voorverwarming zijn van de lambda. hij rijd en start gewoon goed hebben hem nu een maandje zijn al 3 duizend km bij gekomen. olie en koelvloeistof blijven ook goed op pijl. Alleen als je voor een stoptlicht staat of ergens stil moet staan. Zakt die even teveel terug in toeren hij gaat naar 500 en dan weer keurig terug naar 900 iemand een idee.? Ik ga volgende week vida bestellen dit omdat ik de auto wel langer wil houden en in de fam ook volvo rijders zijn.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: onregelmatig

 · 
Posted: 21.10.2016 - 12:42  ·  #2
automaat die niet optijd loslaat?

Bak flushen is sowieso preventief aan te raden.
florisjj
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zandvoort
Leeftijd: 35
Berichten: 182
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: onregelmatig

 · 
Posted: 21.10.2016 - 14:29  ·  #3
Gasklephuis al eens schoon gemaakt? Goed mogelijk dat dat de klachten oplevert. Er zijn uiteraard meer mogelijkheden maar dit is een veel voorkomende. Dit levert, voor zover ik weet, meestal ook geen foutmelding op.
volvotje-s80
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 17
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: onregelmatig

 · 
Posted: 21.10.2016 - 16:04  ·  #4
Bedankt voor jullie reactie.! Flushen wilde ik al even gaan doen al ervaring mee gehad met me vorige auto alleen had ik dit toen niet. wel (lekkende dieselpomp) pfff ihih Was net een stukje rijden en toen was het motor lampje uit dan doet die het wat minder. Volgende week vida bestellen dan kan ik even goed kijken. Heb een universele maar kom er niet in wel vaker last van gehad bij andere merken. Kan ik het Gasklephuis zo schoon maken? Of moet die weer worden ingeleerd?
florisjj
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zandvoort
Leeftijd: 35
Berichten: 182
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: onregelmatig

 · 
Posted: 21.10.2016 - 19:56  ·  #5
Quote

Kan ik het Gasklephuis zo schoon maken? Of moet die weer worden ingeleerd?


Luchtinlaat slang eraf en je kan er wel aardig bij waarschijnlijk. Bij schoonmaken zal hij even moeten wennen aan de nieuwe waarden, maar écht inleren bij de dealer oid is niet nodig. Volgens mij heb ik het met wat remreiniger gedaan en daarna de scharnierpuntjes een klein beetje wd40 gegeven. Als je hier op het forum zoekt kom je nog wel een aantal voorbeelden tegen. :thumb:
volvotje-s80
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 17
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: onregelmatig

 · 
Posted: 21.10.2016 - 20:43  ·  #6
Bedankt ja had al even gekeken en kan er wel makkelijk bij inderdaad. Forum ook nog maar even goed door spitten.
volvotje-s80
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 17
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: onregelmatig

 · 
Posted: 30.10.2016 - 11:29  ·  #7
Even weer een update, auto rijd de hele week weer normaal heb er verder niks aan gedaan. Alleen het motorlampje blijft aan. Heb nog wel een foutje gemaakt, ik had de accu los gehaald, wist niet dat ik dan de sleutel in stand 2 moest doen mijn airco unit is daar door overleden en kreeg ook de melding airbag maar gelukkig heb ik een andere unit kunnen halen op de sloop dus das weer klaar. Weer iets geleerd bij de volvo sloop wisten ze het ook niet eens kun je na gaan. Staat zelfs nog in me boekje (stom). Ga maandag de software bestellen, wie heeft daar ervaring mee via marktplaats? zie daar een paar staan
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: onregelmatig

 · 
Posted: 30.10.2016 - 23:43  ·  #8
software bestellen? Tja dat kan ook ... :bandit:
c7rl
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 60
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: onregelmatig

 · 
Posted: 03.11.2016 - 20:19  ·  #9
Quote door volvotje-s80

Even weer een update, auto rijd de hele week weer normaal heb er verder niks aan gedaan. Alleen het motorlampje blijft aan. Heb nog wel een foutje gemaakt, ik had de accu los gehaald, wist niet dat ik dan de sleutel in stand 2 moest doen mijn airco unit is daar door overleden en kreeg ook de melding airbag maar gelukkig heb ik een andere unit kunnen halen op de sloop dus das weer klaar. Weer iets geleerd bij de volvo sloop wisten ze het ook niet eens kun je na gaan. Staat zelfs nog in me boekje (stom). Ga maandag de software bestellen, wie heeft daar ervaring mee via marktplaats? zie daar een paar staan


Ik heb hem via Tom besteld (clone) op marktplaats, die heeft de goeie en geeft ook garantie.
volvotje-s80
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 17
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: onregelmatig

 · 
Posted: 08.11.2016 - 21:51  ·  #10
Naar wat zoeken deed vida het..! ECM 2120 voorste verwarmde lambdasonde signaal te laag. Morgen even verder kijken is al weer laat. Laptopje dan maar even mee de auto in en stukje rijden. Srs lampje wel weer uit :thumb: :thumb:. Motorlampje ook maar dat was voor korte duur hahaha.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0