Onregelmatig toerental koude motor en afslaan.

 
 
 
 
 
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Onregelmatig toerental koude motor en afslaan.

 · 
Posted: 21.06.2018 - 17:33  ·  #31
Wat is er mis met NGK dan?
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Onregelmatig toerental koude motor en afslaan.

 · 
Posted: 21.06.2018 - 17:56  ·  #32
Quote door Blade

Wat is er mis met NGK dan?


Prijstechnisch maakt het weinig uit en waarom wat anders in een auto proppen dan wat er inzit in een auto die niet lekker loopt?

Net als met bougies.
Gewoon orgineel houden en niet van die,zogenaamde gas bougies plaatsen.
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Onregelmatig toerental koude motor en afslaan.

 · 
Posted: 21.06.2018 - 18:58  ·  #33
...
Maarten-Jan
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Homepage: lanciathema.nl
Berichten: 518
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Onregelmatig toerental koude motor en afslaan.

 · 
Posted: 22.06.2018 - 13:24  ·  #34
@JOv70BI; dat is de grap van dit forum. Veel mensen gaan over tot het vervangen van allerlei onderdelen zonder een fatsoenlijke diagnose. Dat is wat ik ook al adviseerde, trek eerst eens bobine na bobine los in de rommelige loop en constateer of daar een probleem is. Maar nu gaat ts met de zogenaamde oogkleppen op ineens alle bobines vervangen. Ik zeg veel succes en ga in het vervolg naar een dealer en laat het doen. Ik denk dat je dan goedkoper uit bent omdat hij alleen iets vervangt als dat nodig is.
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Onregelmatig toerental koude motor en afslaan.

 · 
Posted: 22.06.2018 - 13:35  ·  #35
Met alle respect overigens maar ben dit niet helemaal met je eens. Wel qua diagnosestelling, die moet gewoon goed gebeuren VOORDAT je iets gaat vervangen maar..... Als er idd een bobine doorslaat dan is de rest ook niet veel meer en kun je ze beter alle 5 vervangen ipv eentje en dan een week later weer staan omdat de andere bobine het opgegeven heeft. Dan is de diagnosestelling juist (het ligt dus aan de bobines) maar de reparatie uiterst beroerd (eentje ipv alle 5 vervangen, die dingen zijn allemaal even oud en hebben echt het eeuwige leven niet).
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Onregelmatig toerental koude motor en afslaan.

 · 
Posted: 23.06.2018 - 11:27  ·  #36
Heeft iemand wel eens aan de MAF gedacht? (luchtmassameter)
Soortgelijke ellende heb ik met een auto van mij gehad. Nieuwe (Bosch) maf in Duitsland besteld voor een scherpe prijs en het probleem bleek opgelost.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Onregelmatig toerental koude motor en afslaan.

 · 
Posted: 23.06.2018 - 12:12  ·  #37
Quote door yes996

Heeft iemand wel eens aan de MAF gedacht? (luchtmassameter)
Soortgelijke ellende heb ik met een auto van mij gehad. Nieuwe (Bosch) maf in Duitsland besteld voor een scherpe prijs en het probleem bleek opgelost.



Daar heb ik wel aan gedacht maar omdat de auto warm wel goed rijd ging ik uit van warme delen die het probleem veroorzaken.

De lmm is niet iets wat heet gaat worden.
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Onregelmatig toerental koude motor en afslaan.

 · 
Posted: 23.06.2018 - 14:44  ·  #38
Ngk is het zo goed als Bosch.

Ik heb 2 ton gereden met Denso Ik20tt bougies ipv de originele. Gaan minimaal 50.000 km mee en kosten ook 40 euro per 5. Nauwelijks duurder maar wel beter dan de originele.

Kortom niet alles wat er origineel in gezet wordt is beter. 😉


Quote door hermanusb

Quote door Blade

Wat is er mis met NGK dan?


Prijstechnisch maakt het weinig uit en waarom wat anders in een auto proppen dan wat er inzit in een auto die niet lekker loopt?

Net als met bougies.
Gewoon orgineel houden en niet van die,zogenaamde gas bougies plaatsen.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Onregelmatig toerental koude motor en afslaan.

 · 
Posted: 23.06.2018 - 23:37  ·  #39
Quote door ravado

Ngk is het zo goed als Bosch.

Ik heb 2 ton gereden met Denso Ik20tt bougies ipv de originele. Gaan minimaal 50.000 km mee en kosten ook 40 euro per 5. Nauwelijks duurder maar wel beter dan de originele.

Kortom niet alles wat er origineel in gezet wordt is beter. 😉


Quote door hermanusb

Quote door Blade

Wat is er mis met NGK dan?


Prijstechnisch maakt het weinig uit en waarom wat anders in een auto proppen dan wat er inzit in een auto die niet lekker loopt?

Net als met bougies.
Gewoon orgineel houden en niet van die,zogenaamde gas bougies plaatsen.



Als gasinbouw bedrijf tegen mij zegt.

Druk er orginele in dan ben ik de laatste om wat anders te gaan doen.
Zeg dus niet dat ander spul niet goed is.

Maar wel dat orgineel betrouwbaar gebleken is,
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Onregelmatig toerental koude motor en afslaan.

 · 
Posted: 23.06.2018 - 23:54  ·  #40
Als gasinbouwers per definitie de waarheid spreken dan zag de wereld er anders uit. 😉

Origineel is lang niet altijd betrouwbaar, kijk maar naar de elektronische gasklephuizen bijvoorbeeld.

De originele bougies gaan ook geen 50.000 km mee op lpg.

Maar als jij (en ieder ander) je prettiger voelt bij origineel dan moet je dat zeker volhouden. Daar is niks mis mee. Je kan alleen een ander niet iets ontraden op basis van het feit dat het niet origineel is. Dat is het punt wat ik wilde maken.
👍
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1469
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Onregelmatig toerental koude motor en afslaan.

 · 
Posted: 24.06.2018 - 00:26  ·  #41
Wellicht dat bij auto's boven de 2 ton geen concessies gedaan worden, maar in het marksegment waar ik mijn auto's koop, kom ik regelmatig (te) goedkope onderdelen tegen. Er valt dus altijd wel iets te upgraden.

Maar hoe is het inmiddels gesteld met de auto van de topic starter?
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Onregelmatig toerental koude motor en afslaan.

 · 
Posted: 24.06.2018 - 00:52  ·  #42
Quote door ravado

Als gasinbouwers per definitie de waarheid spreken dan zag de wereld er anders uit. 😉

Origineel is lang niet altijd betrouwbaar, kijk maar naar de elektronische gasklephuizen bijvoorbeeld.

De originele bougies gaan ook geen 50.000 km mee op lpg.

Maar als jij (en ieder ander) je prettiger voelt bij origineel dan moet je dat zeker volhouden. Daar is niks mis mee. Je kan alleen een ander niet iets ontraden op basis van het feit dat het niet origineel is. Dat is het punt wat ik wilde maken.
👍


En het gaat mij erom dat als je een perfect rijdende auto hebt en je vervangt de bougies om het even door welk merk dan ook.
Blijkt je auto slecht te gaan lopen.

Dan weet je wat je gedaan hebt.

Nu heb je een slecht lopende auto.
Als je er dan iets indrukt wat niet orginele is, dus hoeft niet van de dealer te zijn.
En hij blijkt verkeerd lopen dan weet je nog niks.

Dan druk ik er liever iets in wat bewezen werkt.
Maar dat zijn keuzes die iedereen zelf maakt.

Bij een auto die koud slecht loopt en warm goed zou ik eerst kijken naar zaken als bibine en bougies
Helemaal omdat de eerste 18 jaar oud zijn.
Uitlezen zou ik sowieso als eerste doen maar ik weet dat bovenstaande 2 punten niet altijd meldingen geven.
Holger
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 57
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Onregelmatig toerental koude motor en afslaan.

 · 
Posted: 28.06.2018 - 21:38  ·  #43
Ik vind zelf ook dat een goede diagnose belangrijk is. Nu ben ik zelf geen expert op dit gebied maar bij gebrek aan een goede betrouwbare (en ook betaalbare) garage en omdat ik het erg leuk vind om zelf dingen te maken/repareren en al doende te leren ben ik zelf met mijn auto aan de slag gegaan. Nu wil ik ook niet lukraak dingen gaan vervangen maar de bobines zijn redelijk betaalbaar en leek mij ook na 18 jaar en 250.000 km geen slecht idee. Ik hou ervan als alles lekker loopt en gezien er erg weinig bekend is over de geschiedenis van deze auto ben ik eigenlijk bezig met een goede nul stand te creeren.

Afgelopen maandag heb ik alle motorsteunen/rubbers vervangen dit was voor iig de bovenste, onderste en rechter hard nodig want deze waren allemaal al flink gescheurd, niet helemaal door maar de bovenste en onderste wel bijna. De voorste en achterste heb ik ook maar gelijk gedaan al zagen deze er niet erg slecht uit? Nu is het vervelende piep geluid bij het kantelen van de motor (wanneer je gas geeft of juist los laat) er nog steeds :(
Over 2 weken ofzo ga ik nog de subframe rubbers doen. Ik zie dat de voorste erg slecht zijn, uitgedroogd en ingescheurd. En bij een van de achterste zie ik ook al een scheur zitten.

Gisteren heb ik de bobines vervangen en even uitgetest. Het stotteren was niet aanwezig en de motor liep goed. Op de snelweg nog even goed open getrokken, nu had ik hier verder geen problemen mee gehad maar ik had wel de indruk dat er deze keer meer of een soepeler vermogen te merken was. Ook leek het brandstofverbruik volgens de computer minder te zijn. Maar vandaag was het oude probleem er weer... al is hij deze keer niet meer uitgevallen vlak na het starten en dan uitparkeren maar bij het rijden in lagere toeren wil hij nog erg stotteren.

Mijn volgende stap wordt om het gasklephuis eens goed schoon te maken en dan maar weer kijken of het stotteren weg blijft. Ik heb nu wel sterk het idee dat het probleem hier ligt.

Als er iemand is die een goede garage in Amsterdam-Noord weet wil ik dat graag horen. Als de subframe rubbers zijn vervangen gaan er nog niewe banden op, deze zijn bijna op en hebben slechte grip (all season banden van een goedkoper merk) en misschien remschijf en remblokken achter en zal de auto weer uitgelijnt moeten worden (heeft nu ook al een afwijking).

Ik heb al veel geleerd op dit forum en daar ben ik erg blij om :D
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Onregelmatig toerental koude motor en afslaan.

 · 
Posted: 28.06.2018 - 21:57  ·  #44
Luchtfilter misschien?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Onregelmatig toerental koude motor en afslaan.

 · 
Posted: 28.06.2018 - 22:02  ·  #45
 
Selected quotes for multi-quoting:   0