Ontluchten ABS unit

Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

Ontluchten ABS unit

· 
Posted: 11.01.2019 - 19:10  ·  #1
Ik zat op Youtube wat filmpjes van 'Peppermint' te bekijken en kwam bij deze uit:
https://youtu.be/mGU-glkL2B0

Hij ontlucht hier de ABS unit door met ingetrapt rempedaal even de remleidingen aan de unit los te maken en weer vast. Aanleiding is een remklauw met beperkte werking en een gebrek aan bite in de remmen. Na afloop zegt hij een duidelijk verschil te merken.

Heeft iemand dit al eens gedaan?
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Ontluchten ABS unit

· 
Posted: 11.01.2019 - 20:56  ·  #2
motor laten lopen tijdens ontluchten auto s met abs ontluchten wil wel eens problemen geven
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 11.01.2019 - 21:07  ·  #3
Volgens mij heeft vida een programmatje hiervoor. Die activeert dan de abs pomp bij het ontluchten. Is een heel stappenplan die je moet volgen. Ik heb dit pas nog bij een volkswagen moeten doen met een delphi computer, de buurman kreeg het het ook niet ontlucht na vervangen van een remklauw. Werkte erg goed!

Als je denkt dat een remklauw niet goed mee doet, zou ik eerst maar de remklauw zelf goed checken. Helaas gaan ze nog weleens stuk door corrosie op de zuiger. En dat terwijl het hoesje nog heel is. De classics hebben hier nog meer last van.
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 11.01.2019 - 22:15  ·  #4
Nee dat is het niet. Bij mij doet alles goed mee, laatst een klauw achter vervangen, die bleef hangen.
Ik verbaas me er alleen telkens over dat onze V40 zoveel meer bite heeft in de remmen dan de S60.
Alles werkt verder prima, klauwen en blokken zijn goed, vloeistof ververst en ontlucht maar toch.
Toen kwam ik ineens dit filmpje tegen. Had er in al die jaren op het forum nog nooit over gehoord.
Wie weet probeer ik het een keer.

Selected quotes for multi-quoting:   0