Ontluchten brandstoffilter XC90 D5 diesel

Benno123
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Ontluchten brandstoffilter XC90 D5 diesel

· 
Posted: 17.10.2017 - 10:06  ·  #1
Recent heb ik het dieselfilter onder de auto vervangen omdat dit al lang niet gebeurd was en de auto bij flinke vermogensvraag eventjes in noodloop gaat. Gas los en het herstelt zich meer. vorige week was ik bij Volvotune en de computer had blijkbaar een paar keer geregistreerd dat de brandstofdruk niet goed was.

Het filter daarna losgemaakt en het zat idd vol met viezigheid. alle schoongemaakt, nieuwe patroon erin gezet en het filter weer gemonteerd. daarna een paar keer contact op stand II gezet en uiteindelijk de motor gestart. Geen probleem, motor liep, wel een paar hikjes aan het begin maar daarna eigenlijk niets. Verder niets aan ontluchting gedaan omdat ik daar ook verder niet echt iets over kon vinden in de documentatie.

nu merk ik af en toe toch nog ineens een soort hik tijdens het rijden, motor houdt heel even in om dan weer verder te gaan. Kan het zijn dat er toch nog lucht in het systeem zit of moet dit automatisch verdwijnen..

groeten,

benno van Ham
XC90 D5 291.000 km
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

Re: Ontluchten brandstoffilter XC90 D5 diesel

· 
Posted: 17.10.2017 - 10:31  ·  #2
Het systeem zou vanzelf lucht vrij moeten worden/zijn. Maar dat zou binnen een paar tellen gedaan moeten zijn.
Als er telkens nieuwe lucht in het systeem zou komen zou er ergens een lek moeten zijn. Zit je brandstoffilter goed vast?

Anders zou het ook nog een defecte brandstofdruk regelaar kunnen zijn. Er zit er 1 op de rail bij de verstuivers en 1 op de homedruk pomp. Ik heb beide al eens vervangen vanwege een onregelmatige loop. Vooral te merken bij stationair.
Is ook het een en ander over geschreven op het forum.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.10.2017 - 10:32  ·  #3
lucht moet automatisch verdwijnen. Een paar keer contact op II zetten (10-20s) moet genoeg zijn.
Ws moet je toch ergens anders zoeken waar die hik vandaan komt.
Benno123
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.10.2017 - 18:25  ·  #4
Allemaal bedankt voor de input, heb het probleem vandaag en gisteren ook niet meer gehad. beide dagen langere trajecten gereden zonder een hikje. Weet niet wat het was maar alles loopt nu weer als een zonnetje. Op naar de volgende kleine probleempjes ...

benno

Selected quotes for multi-quoting:   0