Ben voor iemand de egr en koeler aan het reinigen en de plastic inlaat aan het vervangen (v60d4 4 cilinder eind 2014). Nu moet ik binnenkort het koelsysteem vullen. Ik las dat bij de vroege d4 VEA motoren dit heel nauw komt, omdat er anders tussen cilinder 2 en 3 lucht kan blijven zitten en het blok dan kan scheuren (latere motoren is dit kanaal verdwenen en massief).
Ik schrok hier een beetje van ik dacht reservoir vol, warm draaien en weer vullen (zoals bij de oude motoren van Volvo).
Weet iemand hoe je dit moet doen zodat er geen kans op achterblijvende lucht is. staat hier iets over in VIDA?
VIN: YV1FW73C1F1230800
https://ec.europa.eu/safety-ga…l/10001657
Ik schrok hier een beetje van ik dacht reservoir vol, warm draaien en weer vullen (zoals bij de oude motoren van Volvo).
Weet iemand hoe je dit moet doen zodat er geen kans op achterblijvende lucht is. staat hier iets over in VIDA?
VIN: YV1FW73C1F1230800
https://ec.europa.eu/safety-ga…l/10001657