Ook een vraag over de centrale vergrendeling

 
 
 
 
 
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Ook een vraag over de centrale vergrendeling

 · 
Posted: 05.06.2012 - 22:56  ·  #1
Ik ben redelijk slordig met het afsluiten van de auto... zo komt het regelmatig voor dat ik de auto on afgesloten achter laat.. :'(
Het vreemde is dat ik soms merk dat de auto na een paarminuten vanzelf weer afsluit... maar dat gebeurd alleen maar als ik met de sleutels in de buurt van de auto ben... Loop ik na het parkeren weg dan sluit de auto niet vanzelf.. vreemd gedrag.
In de handleiding lees ik niets over dit fenomeen. Hoe zit dat bij jullie??? Als je de auto van contact zet en je loopt weg ... gaat dan de wagen vanzelf op slot??? Of is het zo dat je eerst een keer moet afsluiten en als je hem dan weer opent hij wel na een x aantal minuten weer afsluit... Heb dit altijd als erg ongrijpbaar gevonden.


Frans
Ruanna
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arendonk
Leeftijd: 54
Homepage: honda80cc.nl
Berichten: 200
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Ook een vraag over de centrale vergrendeling

 · 
Posted: 05.06.2012 - 23:01  ·  #2
Ben hier ook na aan het neuzen geweest in het boekje bij mij deze week.
Heb er iets over gevonden,je moet bepaalde handeling doen zodat hij vanzelf op slot springt,schijnt niet bij alle type's te zijn overigens.
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Ook een vraag over de centrale vergrendeling

 · 
Posted: 05.06.2012 - 23:04  ·  #3
Quote door Ruanna

Ben hier ook na aan het neuzen geweest in het boekje bij mij deze week.
Heb er iets over gevonden,je moet bepaalde handeling doen zodat hij vanzelf op slot springt,schijnt niet bij alle type's te zijn overigens.


Vertel?????????????????? De onze is uit augstus 2001...
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Ook een vraag over de centrale vergrendeling

 · 
Posted: 05.06.2012 - 23:18  ·  #4
Quote door frans_v70

Quote door Ruanna

Ben hier ook na aan het neuzen geweest in het boekje bij mij deze week.
Heb er iets over gevonden,je moet bepaalde handeling doen zodat hij vanzelf op slot springt,schijnt niet bij alle type's te zijn overigens.


Vertel?????????????????? De onze is uit augstus 2001...


lijkt me inderdaad handig, ik vergeet het ook nogal eens en dan ligt mn telefoon tom tom en alles er gewoon in.
Joepiec
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 76
Berichten: 462
Geregistreerd: 10 / 2009
Subject:

Re: Ook een vraag over de centrale vergrendeling

 · 
Posted: 05.06.2012 - 23:49  ·  #5
De XC van mij gaat automatisch weer op slot als je met de ab. de deuren opent en daarna geen gebruikmaakt van de deuren of achterklep (alles dus ongeopend laat)
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Ook een vraag over de centrale vergrendeling

 · 
Posted: 05.06.2012 - 23:57  ·  #6
Wij hebben het zelfde model, de auto sluit niet vanzelf af als je er uitstapt en er bij blijf staan.
Wel als je met de ab de auto ontgrendelt maar je opent de portieren niet dan sluit hij weer van zelf af. Dit hebben meerder auto's mijn vorige auto's (niet Volvo) hadden dit ook.
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Ook een vraag over de centrale vergrendeling

 · 
Posted: 06.06.2012 - 00:40  ·  #7
Quote door Bert69

Wij hebben het zelfde model, de auto sluit niet vanzelf af als je er uitstapt en er bij blijf staan.
Wel als je met de ab de auto ontgrendelt maar je opent de portieren niet dan sluit hij weer van zelf af. Dit hebben meerder auto's mijn vorige auto's (niet Volvo) hadden dit ook.


Ahhhhhhhh dit is wel heel herkenbaar... de truck zit hem dus in het feit dat ik de auto met de AB (afstand bediening) ontgrendel en vervolgens niets meer doe. Dit kan ik wel bevestigen.. want hij gaat meestal weer op slot als ik mijn auto ophaal bij de garage... dan open ik de auto met de AB en vervolgens sta ik nog een 10m met de monteur te beppen... in die tijd gaat ie weer op slot. O-)
Ik ga dat morgen eens uit proberen...

tnx zover... Frans
 
Selected quotes for multi-quoting:   0