Ophanging Volvo V70 classic

 
 
 
 
 
meijermax
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hilversum
Leeftijd: 35
Berichten: 11
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Ophanging Volvo V70 classic

 · 
Posted: 13.02.2014 - 13:20  ·  #1
Ik ben opzoek naar goede ophanging van mijn Volvo v70. De auto heeft vandaag zijn 500000KM gehaald en dat moet gevierd worden met het vernieuwen van de ophanging.

Wat kan ik het beste kopen. Ik wil niet meer de hoofdprijs betalen maar een nette 2dehands set is ook prima. Waar moet ik op letten en wat pas wel en wat past niet?

Ik kan aan een nieuwe set komen dat is voor een Volvo v70 uit 2004. Past die set ook onder mijn volvo? Gaat om de voorophanging die te verkrijgen is. Wat zijn de mogelijke verschillen?

Hoor graag wat jullie tips zijn!
dennis850estate
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 56
Homepage: volvoservice.eu
Berichten: 208
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Ophanging Volvo V70 classic

 · 
Posted: 14.02.2014 - 15:20  ·  #2
wat wil je precies gaan doen dan? schokdempers, veerschotels, draagarmen, stuurkogels etc... wordt een prijzig klusje en 2e hands is nauwelijks een optie.
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 58
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Ophanging Volvo V70 classic

 · 
Posted: 15.02.2014 - 12:16  ·  #3
Hoi Max..
Hoe lang wil je nog rijden met die V70 Classic?
Je geeft elders al aan dat je veel kilometers maakt. Lijkt me onverstandig om dan 2e hands onderdelen voor de ophanging te kopen.

Ik heb zelf een Classic 1999 2.5D gehad. Was een geweldige wagen maar kan wel zeggen dat de triangels van dat type een zwak punt zijn. Dus verwacht ik bij een 2e hands ook dat dit een zwak punt is.

Beter even dieper in de beurs grabbelen en het goed doen. Kijk ook uit met imitatie. Er is veel schrot te koop waarbij de triangels al veel te snel de geest geven...

Als je zo veel rijdt, loont het zich echt wel om het goed te doen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0