ophanging voor S60

probleem

 
 
 
 
 
leo hendrikx
 
Avatar
 
Subject:

ophanging voor S60

 · 
Posted: 24.10.2011 - 21:04  ·  #1
mijn volvo S60 van 2002 trekt bij het remmen naar rechts en stuur trek naar links de volvo dealer kan niets vinden denken dat de abs unit het probleem verooorzaakt heeft iemand een dergelijk probleem mee gemaakt en een oplossing
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: ophanging voor S60

 · 
Posted: 24.10.2011 - 21:48  ·  #2
Leo,

Wat je meldt is opzich wel bijzonder. Het stuur trekt naar links en de auto naar rechts tijdens het remmen. Dus heft het zich meteen weer op ook.

Mijn vorige auto (B-vectra Station ) trok ook bij stevig remmen. Daar bleek dat een remklauw houder scheef was. De auto heeft ooit een tik gehad waarna blijkbaar niet gezien is de de klauw niet in lijn stond met de schijf. Ik heb er 6 jaar niet wetend mee rondgereden en naar mijn weten rijdt de auto nog steedss rond.

Altijd alles in de elektronica zoeken vind ik een beetje kort door de bocht. Uit jouw beschrijving maak ik namelijk niet op of je het trekken bemerkt als de ABS ingrijpt of dat het bij rustig remmen is.

Als je auto naar rechts trekt heb je dus een grotere remkracht rechts achter. Bij het naar links trekken van het stuur zit linksvoor een grotere remkracht dan rechtsvoor.
Je hebt een diagonaal verschil. Hoe zit het met de circuitscheiding in de remcilinder bij deze auto's?

Omdat je al naar de dealer bent geweest lijkt het me niet op een verschil in banden links en rechts, versleten remvoeringen of schijven, speling op fusee, stuurkogels of draagarmrubbers. Dat had je dealer dan wel gemeld.

Succes
CJ
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Venlo
Leeftijd: 47
Berichten: 153
Geregistreerd: 04 / 2009
Subject:

Re: ophanging voor S60

 · 
Posted: 25.10.2011 - 23:35  ·  #3
Ik heb dit probleem een aantal maanden geleden ook gehad, bij het remmen trok de auto naar rechts, op het moment dat ik de rem weer los liet reed de auto (V70 bwj 2001) weer rechtdoor.

Bij mijn Volvo zat er speling in een kogel (fusee of stuur, weet het niet meer precies) in de draagarm. Na vervanging van de kogel (heb meteen de andere kant ook laten doen) was alles weer verholpen.
Ik zou het probleem daar dus zoeken.
leo hendrikx
 
Avatar
 
Subject:

Re: ophanging voor S60

 · 
Posted: 26.10.2011 - 21:29  ·  #4
Quote door CJ

Ik heb dit probleem een aantal maanden geleden ook gehad, bij het remmen trok de auto naar rechts, op het moment dat ik de rem weer los liet reed de auto (V70 bwj 2001) weer rechtdoor.

Bij mijn Volvo zat er speling in een kogel (fusee of stuur, weet het niet meer precies) in de draagarm. Na vervanging van de kogel (heb meteen de andere kant ook laten doen) was alles weer verholpen.
Ik zou het probleem daar dus zoeken.


beide fusee kogels heb ik al vervangen ,ik denk zelf een zwakke draagarm rubber moet ik nog ff bekijken als ik tijd heb maar toch bedankt voor je reactie
loe
 
Avatar
 
Subject:

Re: ophanging voor S60

 · 
Posted: 26.10.2011 - 23:41  ·  #5
Leo

voorste draagarmrubbers zijn meestal de boosdoener

bij optrekken een kant op
bij remmen de andere kant op?

draagarmrubbers vervangen, zijn ze erg slap/slecht ? dan kan je dat snel genoeg zien
is wel een persklusje voor de hydraulische pers (dealer?)

succes

eenmaal vervangen ? dan is mogelijk uitlijnen nodig..

succes Loe
leo hendrikx
 
Avatar
 
Subject:

Re: ophanging voor S60

 · 
Posted: 27.10.2011 - 19:30  ·  #6
die rubbers 2 jaar terug allemaal vervangen , ik denk dat ik de draagarmen vervang met rubbers van pu gaan langer mee zitten ook in de raceversie,s en politie auto,s wel wat duur maar dan ben er voor lange tijd vanaf
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39710
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: ophanging voor S60

 · 
Posted: 27.10.2011 - 19:45  ·  #7
Quote

wel wat duur maar dan ben er voor lange tijd vanaf


Kinkt inderdaad als een betere optie, anders ben je je in no-time weer aan het ergeren.
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, is of je ook dan ook meer van de weg mee gaat krijgen
 
Selected quotes for multi-quoting:   0