De opvolger, maar welke.....

 
 
 
 
 
Awv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 51
Berichten: 71
Geregistreerd: 08 / 2019
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 21.10.2019 - 20:02  ·  #16
Quote door Kuip

Na héél lang wikken-en-wegen hebben wij afgelopen mei de knoop doorgehakt en hebben wij onze V40 1.8 van 2004 ingeruild op een V70 1.6 T4 Limited Edition van 2011 (MY2012).

In de V40 zat de actieve subwoofer (Volvo origineel), en ik was bang dat ik die zou gaan missen in de V70 (High Performance, standaard op de Limited Edition), maar niets van dat; ik (en zelfs mijn kritische zoon) vinden de audio echt uitstekend


? Echt? Ik heb de D3 ltd maar kan geen high performance audio terug vinden. Hoe zie je dat?

Groet Anne Wim
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 21.10.2019 - 20:16  ·  #17
Ik was nog even aan het graven naar de audio oplossingen in de V70 en vond op het andere forum een prima oplossing. Zie onderstaand screenshot.
De deurspeakers kunnen eenvoudig vervangen worden door een 16 cm composet, net als in mijn huidige V70. Een audison bit ten en extra versterker en sub er bij.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 653
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 21.10.2019 - 20:19  ·  #18
Uit de folder voor de Limited Edition modellen van modeljaar 2012:


Awv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 51
Berichten: 71
Geregistreerd: 08 / 2019
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 21.10.2019 - 20:54  ·  #19
Aah, dank. Dacht dat ik die folder al es doorgelezen had. Toch gemist.

Muziek klinkt niet slecht nu, maar zou toch graag mn sub en versterker in de V70 hangen. En dat kan blijkt uit de post van Walterj.
Zou ik mn start/stop accu daarvoor kunnen misbruiken?

Groet Anne Wim
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 21.10.2019 - 21:58  ·  #20
Nou krijg ik wel het idee dat, net als bij alle prestigieuze auto's van eind jaren '00, de kwaliteit er bij in is geschoten. Praat met BMW rijders en ze vertellen je over astronomische garagerekeningen. Of wat dacht je van VAG rijders die olie moeten tanken en brandstofpeil controleren? Ik heb geen idee wat anderen kwijt zijn aan hun V70, na 2 1/2 jaar en 35.000 km staat de teller (nu 151000 km en 9 jaar oud) voor reparatie en onderhoud bij deze auto op 5258 euro, daar zit trivia in als een leer-onderhoudssetje en een K&N luchtfilter, maar ook een stukke brandstofpomp à 800 euro, nieuwe winterbanden (500 euro inclusief montage en uitlijnen) en een set tweedehands 17" velgen met goede banden (350 euro). Remschijven en blokken voor en achter zijn vervangen, spruitstuk gelast, airco condensor, achterasrubbers en een multiriem, plus drie reguliere onderhoudsbeurten (olie, filter, interieurfilter) staan op de rekeningen die ik heb betaald aan de Volvodealer en (sinds een jaar) aan Poika. Volgend jaar is misschien de aircopomp aan de beurt.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 21.10.2019 - 22:11  ·  #21
Quote door Kuip

Uit de folder voor de Limited Edition modellen van modeljaar 2012:

Wat is een Watch Dial instrumentenpaneel eigenlijk? Is dat een zilverkleurige ring om de snelheidsmeter en toerenteller? Dat, en de "silk metal" inleg in stuurwiel en versnellingspook, heeft mijn MY 2011 import uit Zweden ook. Zeker een extraatje om de laatste 2.0's kwijt te kunnen raken.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 21.10.2019 - 23:27  ·  #22
Quote door brinkie

Wat is een Watch Dial instrumentenpaneel eigenlijk? Is dat een zilverkleurige ring om de snelheidsmeter en toerenteller?


Klopt helemaal.
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 22.10.2019 - 14:18  ·  #23
Quote door brinkie

Ik heb geen idee wat anderen kwijt zijn aan hun V70, na 2 1/2 jaar en 35.000 km staat de teller (nu 151000 km en 9 jaar oud) voor reparatie en onderhoud bij deze auto op 5258 euro

Hmmm, dan doe ik het niet al te slecht denk ik, ik zit nu op 5553.28 totale kosten, da's inclusief 2850,= aanschaf van de wagen. Dat is over een periode van 13 maanden en 32.000 km.

M'n 5 grootste kostenposten waren:

  • 970,= Uitlaat bij EPS
  • 425,=: motor en bak flush
  • 195,=: banden voor (+ 39,= voor montage)
  • 168,42: Oliewissel + wiellager voor
  • 154,99: airco vullen + telefoonhouder


De rest komt onder de 3 cijfers, waaronder de K&N (72) en de dice (55).

Met de vergoedingen van de baas en de restwaarde volgens de verzekering heb ik nu net aan 70,= verdient aan de wagen. (en de laatste km vergoeding moeten nog in de administratie)

Wordt wel weer gecorrigeerd door de rubbers die ik nodig heb (blok en bak) en de komende olie wissel en bougies.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 22.10.2019 - 14:32  ·  #24
Quote door T_I

Quote door brinkie

Ik heb geen idee wat anderen kwijt zijn aan hun V70, na 2 1/2 jaar en 35.000 km staat de teller (nu 151000 km en 9 jaar oud) voor reparatie en onderhoud bij deze auto op 5258 euro

Hmmm, dan doe ik het niet al te slecht denk ik, ik zit nu op 5553.28 totale kosten, da's inclusief 2850,= aanschaf van de wagen. Dat is over een periode van 13 maanden en 32.000 km.

M'n 5 grootste kostenposten waren:

  • 970,= Uitlaat bij EPS
  • 425,=: motor en bak flush
  • 195,=: banden voor (+ 39,= voor montage)
  • 168,42: Oliewissel + wiellager voor
  • 154,99: airco vullen + telefoonhouder


De rest komt onder de 3 cijfers, waaronder de K&N (72) en de dice (55).

Met de vergoedingen van de baas en de restwaarde volgens de verzekering heb ik nu net aan 70,= verdient aan de wagen. (en de laatste km vergoeding moeten nog in de administratie)

Wordt wel weer gecorrigeerd door de rubbers die ik nodig heb (blok en bak) en de komende olie wissel en bougies.


Die uitlaat was dat vanaf de Kat...
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 22.10.2019 - 14:36  ·  #25
Quote door hermanusb
Die uitlaat was dat vanaf de Kat...

Af cat, excl eindstuk, stilste optie die men kon leveren.

Ik heb geen gat in de bumper voor een eindstuk, dus dan hoef ik 'm ook niet, doel was een bruikbare uitlaat die niet meer wegrot. (en hij klinkt wel leuk en de flow is beter, mooie bijkomstigheden)
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 22.10.2019 - 15:25  ·  #26
Ik durf t niet bij elkaar op te tellen 😂
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 22.10.2019 - 15:34  ·  #27
Quote door T_I

Quote door hermanusb
Die uitlaat was dat vanaf de Kat...

Af cat, excl eindstuk, stilste optie die men kon leveren.

Ik heb geen gat in de bumper voor een eindstuk, dus dan hoef ik 'm ook niet, doel was een bruikbare uitlaat die niet meer wegrot. (en hij klinkt wel leuk en de flow is beter, mooie bijkomstigheden)


Een van de betere bedrijven op dit gebied.
Mijn vorige vorige auto heb ik daar voorzien van uitlaat.

Aanrader.
VolvoBart
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: België
Leeftijd: 38
Berichten: 220
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 22.10.2019 - 15:35  ·  #28
als ik wat anders zou kopen (niet aan de orde maar toch):
- mooi uitgeruste V40 (minder comfort en ruimte - wat meer sportiviteit)
- mazda 6 ! vind ik prachtig. heeft ie sfeer en emotie?
- toyota prius (omdat het goedkoop rijden is)
- subaru legacy of outback of zo... maar interieur ziet er zo goedkoop uit
- jaguar X-type (zeker de laatste versies zijn echt knap. een 2.1 V6 ofzo ?) nadeel :redelijk ford achtig ook hé
- een fiat 500 abarth (klein race machien)
- een mini (clubman) cooper S (klein race machien)


die laatste 2 omdat ik een 25km enkel naar mijn werk doe. zo ongeveer stapvoets en stadverkeer. dus klein vinnig en snel lijkt me wel wat.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 22.10.2019 - 16:04  ·  #29
Quote door T_I

Hmmm, dan doe ik het niet al te slecht denk ik, ik zit nu op 5553.28 totale kosten, da's inclusief 2850,= aanschaf van de wagen. Dat is over een periode van 13 maanden en 32.000 km.

Ik denk dat de Zweedse winters, met pekel en gravelwegen, de eerste zes jaar van het bestaan van mijn auto nogal hun tol hebben geëist. Daardoor rot het metaal om de achterasrubbers weg, zagen de remschijven er niet uit en werd de aircocondensor vroegtijdig opgevreten. Die reparaties zijn louter preventief geweest, ik had er makkelijk mee door kunnen rijden tot het een keertje krak deed of echt afkeur werd. Had de Volvodealer in Zweden zijn werk goed gedaan, dan was de brandstofpomp niet binnen een jaar weer kapot gegaan (dat was wel een gevalletje voor de Volvo Assistance). Onderhoud de eerste twee jaar bij de Volvodealer was ook niet goedkoop. Met alleen het allernoodzakelijkste onderhoud (1x per jaar APK, olie en filters), geen winterbanden, zomerbanden van een happietappiemerk en verder zo min mogelijk eraan doen, had de auto het misschien ook wel volgehouden voor een paar duizend euro minder. Maar daar ben ik geen autoliefhebber voor, om met minimaal onderhoud "driving it into the ground". :)
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 22.10.2019 - 16:43  ·  #30
Quote door brinkie
Maar daar ben ik geen autoliefhebber voor, om met minimaal onderhoud "driving it into the ground". :)

Idem, daarom zit er een EPS uitlaat onder die duurder was dan m'n vorige auto. Ik wil er even mee door. (de aanschaf was al flink meer dan ik normaal budgeteer aan een auto + noodzakelijke eerste reparaties)

Als ik iets moet repareren, preventief of niet, dan gaat er een onderdeel in dat lang mee gaat.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0