De opvolger, maar welke.....

 
 
 
 
 
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 21.12.2019 - 21:47  ·  #151
Wow, dat is inderdaad iets heel anders, maar ik kan je helemaal snappen hoor! Heel veel plezier met die nieuwe bolide, en ik verwacht dat je over een paar jaar weer smacht naar een Volvo :-D
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 21.12.2019 - 22:17  ·  #152
Jammer hoor, zowel van je eigen V70 als van een bevlogen forumlid minder, maar geniet van de 1. Rijden doet het zeker goed, ik had een 118d automaat ter beschikking een paar jaar terug en dat stuurt erg strak inderdaad.
Ik reed jaren geleden ook regelmatig met een stoffen dak en vond dat toch erg lawaaiig op de snelweg, de keren dat je er echt van kan genieten zouden voor mij te weinig zijn in het dagelijks gebruik (ik kan dat niet op de snelweg vanwege de herrie, ook al is het zonnig...Maar ik verbrand mn kop ook nog).
Tot forums, hopelijk!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 21.12.2019 - 23:16  ·  #153
Gefeliciteerd Walter, veel plezier met je nieuwe aanwinst.
En denk erom, niet wegblijven hier.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 21.12.2019 - 23:58  ·  #154
Gefeliciteerd Walter! BMW is een ander verhaal dan Volvo, maar ik snap dat helemaal. Iets aparts. Geniet ervan.

En ik onderstreep: hopelijk blijf je hier komen. Door jou had ik het lef om ook het subframe achter te reviseren - een actie waar ik nog nooit spijt van gehad heb. Gek eigenlijk dat je door zo'n forum elkaar ontmoet. Ik denk spontaan aan de avond in de garage in Hedel, met Martijn van Kalkeren. Erg leuk.

Ik zou zeggen: houd ons hier tenminste op de hoogte van je ervaringen! (In mij sluimert nog altijd een droom van BMW 6-cilinder...) :)
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 22.12.2019 - 08:38  ·  #155
Heel wat anders en ook nog een cabrio. Veel plezier ermee en veel zonnige dagen toegewenst.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 22.12.2019 - 09:16  ·  #156
Gefeliciteerd Walter met deze leuke cabrio. Ik kan me de verhalen over jullie eerste 1 serie nog goed herinneren. En het is al gezegd: “ don’t be a stranger here”
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 22.12.2019 - 10:32  ·  #157
Bedankt voor de reacties. Het blijft een lastige keuze, en ik ben ook blij dat ik er de tijd voor heb genomen. En een deel in mij zegt ook nog steeds; niet doen blijf met je volvo rijden. Maar de volvo heeft niet het eeuwige leven, en een iets kleinere auto scheelt gewoon in de maandelijkse kosten. Op zich zijn huidige de kosten prima op te hoesten, maar minder lasten is altijd meegenomen. Om die reden is het ook niet een v70nn geworden, ondanks dat dat een fantastische wagen is om te rijden.

Ik wil niet in een klein autootje rijden alleen maar omdat het goedkoop is zonder enig rijgenot. En door mijn lengte valt er al heel veel af. Dit is een mooie tussenvorm qua grootte, en mijn vrouw wil hier ook wel in rijden (itt de volvo).

Ik heb gekozen voor een 2 liter motor en niet een 3 liter 6-cylinder, om verbruikskosten en onderhoud binnen de perken te houden. Het verbruik zal 1 op 14-15 gaan zijn heb ik zo gelezen.
In de jacht naar zo zuinig mogelijke motoren zijn er ook veel probleem-motoren zoals de thp en tsi blokken. Bmw heeft er ook aan meegedaan, waardoor de n43 wel zuinig rijdt, maar ook niet helemaal probleemvrij is. Maar het lijkt dat deze motor relatief weinig problemen heeft (ding blijft dat als er 100 klachten op internet staan,lijkt dat veel, maar hoeveel is dat procentueel?). Het blijft koffiedik kijken, dus we gaan het beleven.
Deze auto blijkt een echte auto te zijn, met volwassen rij-eigenschappen, en goed dagelijks inzetbaar is, maar daarnaast ook een fun-auto. En voor de lange ritten hebben we een diesel staan die dan verstandiger is om te pakken.
Oja: deze auto is ook weer als youngtimer te verzekeren waardoor ik bij schade netjes uitgekeerd krijg. Ook wel een fijne gedachte.
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 22.12.2019 - 11:32  ·  #158
Gefeilciteerd, je rijdt weer vooruit en nog topless ook... Nette wagen.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 22.12.2019 - 16:21  ·  #159
Gefeliciteerd, leuke wagen hoor, achterwielaangedreven toch? Ik zat van de week even in een 3-serie, met stoelen waar je echt helemaal in zat, wat een rijdersgevoel geeft je dat toch. Misschien, als we de ruimte niet meer nodig hebben, dat hier ooit ook nog een BMW komt.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1759
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 23.12.2019 - 20:31  ·  #160
Geniet ervan! En eerlijk is eerlijk, Volvo's zijn heerlijke wagens, maar er is meer leuks. Groot gelijk!
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 23.12.2019 - 21:06  ·  #161
Sinds ik in de beginjaren 2000 een toen al oude 316 '88 bezat, heb ik bmw altijd een mooie auto gevonden.
De 1 serie ook, maar ook de 3 serie touring doet toch niet onder voor een v70. Zo af en toe laat ik mijn oog daar op vallen.
Maar voorlopig kachel ik nog in de v70 door, totdat die het en keer begeeft. Maar daar zijn nog geen signalen van aanwezig.
Veel fijne en veilige km's toegewenst met de nieuwe bolide!
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 23.12.2019 - 21:15  ·  #162
Walter, ga van je BMW genieten. We zullen je bijdrages en aanwezigheid op het forum missen!
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 720
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 24.12.2019 - 12:44  ·  #163
Gefeliciteerd met je aankoop! :)
arturo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: noord brabant
Leeftijd: 50
Berichten: 198
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 24.12.2019 - 14:27  ·  #164
Gefeliciteerd! Ik heb altijd met veel plezier jouw webdagboek gevolgd! Zeer interessante tips gekregen. Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
GerardD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 53
Berichten: 533
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 24.12.2019 - 21:46  ·  #165
Echt een andere wagen maar ik kan deze keuze heel goed begrijpen
Heel veel plezierige en veilige kilometers gewenst!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0