Opzoek naar een V70nn 2.5T

Bij voorkeur een rode R-design

 
 
 
 
 
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 722
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 20.04.2021 - 12:51  ·  #16
Quote door McGyver

Op dit moment rijd ik ook in een 2.5T op LPG, alleen ligt dit blok in een Mondeo. Bij 148K km heb ik een LPG installatie van BRC laten inbouwen, zonder klepsmering. Tot nu toe, ruim 137K km verder, loopt de motor nog als een zonnetje. Vrijwel geen olieverbruik (1L per 15K km) en ook de KVS blijft netjes op niveau. De auto start op benzine (euro 102) en bij een KVS temperatuur van 57 graden wordt de LPG ingeschakeld. De eerste 2 km loopt de motor dan op benzine. Bij hoge toeren of grote vermogens vraag wordt er benzine bij gespoten voor de koeling. Dat maakt dat een klepsmeersysteem niet nodig is.


Dat is interessante informatie voor de 2.5T LPG rijders onder ons. Vanwege de vaste klepstoters zou je vroeg of laat een keer stellen verwachten, maar de dealer gaf bij mijn 2.5FT (op benzine dan) ook aan dat er geen officiele klepsteltermijn is.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 20.04.2021 - 12:55  ·  #17
Quote door dbs1


Hier V70 2.5FT R-Design staat ook nog een rode 2.5FT-R-Design te koop. In de advertentie staat 2.5T, maar de stekker laat zien dat het een FT is (motortype B5254T11)

Heb geduld, neem iemand mee met verstand van zaken als je gaat kijken en laat de auto keuren.
Veel succes met de zoektocht! Het zijn prachtige auto's!


De stekker geeft geen garantie dat het een ft motor is.
Ze zijn makkelijk achteraf in te bouwen, en in de noordelijke landen ook populair bij de “normale” motoren.

Origineel kost het een paar honderd euro. Aftermarket kan het al vanaf rond de €150.- uit mn hoofd
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 20.04.2021 - 13:39  ·  #18
Grappig trouwens dat de TS momenteel een Ford rijdt met de 2.5 T motor.
Ik heb gisteren toevallig een proefrit gemaakt in een S-Max met zo'n motor.
Wat een fijn apparaat is dat zeg! Een grote bus van 1600kg die stuurt als een B-segmenter, en dan in positieve zin.
Wat een strak weggedrag heeft dat ding en wat stuurt zoiets strak! Zonder aan comfort in te boeten.
Van de motor hoorde ik trouwens erg weinig. Het motorgeluid is zeer goed gedempt ook als ik flink doorhaalde in de toeren.
Ik rijd zelf in een S60 170pk automaat en vind de S-Max met deze motor niet veel sneller dan de mijne. Maar ja, 150kg extra gewicht en die hoge snuit vangt natuurlijk ook veel wind. Wel veel koppel bij lage toeren. Had hem op een gegeven moment bij 80km/h in de 6 staan en gaf gas bij. Zelfs dan heb je nog een fatsoenlijke versnelling.
Reden dan ik voor zo'n S-Max aan het kijken was is dat deze veel ruimte heeft voor mijn fietsen. Alle stoelen eruit en je houdt een giga laadruimte over.
Afwerking vind ik bij een Ford dan wel weer minder dan bij Volvo. En de S-Max die ik reed leek een storing te hebben in het IVDC systeem (electronisch geregelde veersysteem). Ik kon hem niet in een andere stand krijgen dan de Sport stand. Dat lijkt mij een dure reparatie.
Ik heb deze 2.5 T motor met handschakeling ook een keer mogen beleven in een 2007 S80 2.5 T en een uit Zweden geïmporteerde V70 2.5 FT. Qua prestaties vond ik deze 2 sneller aanvoelen dan de S-Max. Koppeling en schakeling ongeveer hetzelfde als de S-Max met licht voordeel voor Volvo. En ook het motorgeluid is even goed gedempt. S80 en V70 2.5 FT gaven nog meer rijcomfort dan de S-Max en hebben zeer zeker ook de betere stoelen maar voelen ook meer bootachtig (floaty) aan. De Ford ligt duidelijk strakker op de weg.
Wel zijn de Volvo's duidelijk meer premium. Veel mooiere afwerking en ook de geluidsinstallaties zijn niet te vergelijken met de blikkerige klank die uit het Ford systeem komt.
McGyver
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meerstad
Leeftijd: 44
Berichten: 196
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 20.04.2021 - 14:05  ·  #19
Quote door Malmö

Grappig trouwens dat de TS momenteel een Ford rijdt met de 2.5 T motor.

Mijn Mondeo gaat echt als de brandweer (is toevallig ook mijn werkgever :D)! Tune naar 240pk/400 Nm, Focus RS intercooler, Focus RS koppeling. De wegligging is fantastisch; verlaging (onderdeel van het S-pack) met Bilstein schokdempers.
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 722
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 20.04.2021 - 14:08  ·  #20
Quote door ikbat

De stekker geeft geen garantie dat het een ft motor is.
Ze zijn makkelijk achteraf in te bouwen, en in de noordelijke landen ook populair bij de “normale” motoren.
Origineel kost het een paar honderd euro. Aftermarket kan het al vanaf rond de €150.- uit mn hoofd


Da's waar, niet aan gedacht. Dank voor de aanvulling. Toch maar even het chassinr erop controleren.
Gero
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 491
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 20.04.2021 - 15:54  ·  #21
Quote door McGyver

Quote door Malmö

Grappig trouwens dat de TS momenteel een Ford rijdt met de 2.5 T motor.

Mijn Mondeo gaat echt als de brandweer (is toevallig ook mijn werkgever :D)! Tune naar 240pk/400 Nm, Focus RS intercooler, Focus RS koppeling. De wegligging is fantastisch; verlaging (onderdeel van het S-pack) met Bilstein schokdempers.

mooie Mondeo. waarom doe je het eigenlijk weg ??
McGyver
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meerstad
Leeftijd: 44
Berichten: 196
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 20.04.2021 - 16:22  ·  #22
Quote door Gero

mooie Mondeo. waarom doe je het eigenlijk weg ??


De auto hoeft nog absoluut niet weg, maar omdat ik opzoek ben naar een hele specifieke combinatie van motor, kleur en uitvoering, weet ik dat dat mischien wel een tijdje kan duren.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 20.04.2021 - 16:31  ·  #23
Quote door Malmö

Quote

Auto is van december 2015 en heeft inmiddels 400.000 km gereden !!! Merk je niets van.

Dat is geen verkeerde km.stand! In 6 jaar tijd 400.000km rijden dan moet iemand bijna dag en nacht in die auto hebben gezeten.
Tja, bij Hennis zijn Volvo's in goede handen. Geen wonder dat deze nog als nieuw rijdt.

De auto was een benzine / CNG uitvoering (nu alleen nog benzine) en heeft in Zweden als Taxi rondgereden. Hennes heeft die met 300k naar Nederland gehaald om als uitleen wagen te dienen en inmiddels is er een ton bij gereden.
McGyver
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meerstad
Leeftijd: 44
Berichten: 196
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 20.04.2021 - 16:43  ·  #24
Quote door Dawn

Ondanks de lage kilometerstand en de prijs die er naar is; moet ik zeggen dat ik 'm niet ruim in de opties vind zitten.
lees: geen premium audio, geen navi, geen parkeer sensoren voor (alleen achter) en ook geen meesturende koplampen (de advertentie zegt van wel). het interieur, zoals Walterj al zegt moet je smaak zijn, maar ook dit is niet electrisch verstelbaar.
daarintegen heb je wel elektrische motorvoorverwarming, maar toch is het een wat karige optie als je het mij persoonlijk vraagt.

@Dawn
Ik zit jouw post nog eens te lezen en kan bij mijn Mondeo uit 2008 alle opties die jij noemt aanvinken!
Dus nu wel premium audio, navigatie met 8 inch scherm, parkeersensoren voor en achter waarvan de sectoren worden weergegeven naast de toerenteller, bochten verlichting, elektrische in hoogte verstelbare stoelen, half leer/alcantara interieur en BT audio streamen. En dat voor een 2 jaar oudere auto.

Zoals jullie misschien wel snappen wordt dat nog even verder zoeken!
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 20.04.2021 - 19:46  ·  #25
Quote door ProVolvo

Quote door Malmö

Quote

Auto is van december 2015 en heeft inmiddels 400.000 km gereden !!! Merk je niets van.

Dat is geen verkeerde km.stand! In 6 jaar tijd 400.000km rijden dan moet iemand bijna dag en nacht in die auto hebben gezeten.
Tja, bij Hennis zijn Volvo's in goede handen. Geen wonder dat deze nog als nieuw rijdt.

De auto was een benzine / CNG uitvoering (nu alleen nog benzine) en heeft in Zweden als Taxi rondgereden. Hennes heeft die met 300k naar Nederland gehaald om als uitleen wagen te dienen en inmiddels is er een ton bij gereden.



Ahhh....taxi! Dat verklaart de zeer hoge km.stand.
Aan de andere kant ook weinig te lijden gehad.
Zo'n taxi draait dag en nacht en kent nauwelijks koude starts. Dit, goed onderhoud en een nette rijstijl houden zo'n auto in topconditie.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 20.04.2021 - 22:24  ·  #26
Quote door Malmö

Quote door ProVolvo

Quote door Malmö

Quote

Auto is van december 2015 en heeft inmiddels 400.000 km gereden !!! Merk je niets van.

Dat is geen verkeerde km.stand! In 6 jaar tijd 400.000km rijden dan moet iemand bijna dag en nacht in die auto hebben gezeten.
Tja, bij Hennis zijn Volvo's in goede handen. Geen wonder dat deze nog als nieuw rijdt.

De auto was een benzine / CNG uitvoering (nu alleen nog benzine) en heeft in Zweden als Taxi rondgereden. Hennes heeft die met 300k naar Nederland gehaald om als uitleen wagen te dienen en inmiddels is er een ton bij gereden.

Ahhh....taxi! Dat verklaart de zeer hoge km.stand.
Aan de andere kant ook weinig te lijden gehad.
Zo'n taxi draait dag en nacht en kent nauwelijks koude starts. Dit, goed onderhoud en een nette rijstijl houden zo'n auto in topconditie.

Klopt, en zo blijkt dat je niet altijd bang moet zijn voor hoge kilometerstanden bij goed onderhoud.
V70-2.5FT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 74
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 20.04.2021 - 22:33  ·  #27
V70 2.5FT R-Design staat ook nog een rode 2.5FT-R-Design te koop. In de advertentie staat 2.5T, maar de stekker laat zien dat het een FT.
[/quote]
Miss een beetje of topic, maar de auto uit de link heeft een trekgewicht van 1800kg.
Mijn handgeschakelde 2.5FT heeft op het kenteken een trekgewicht van 1600kg.
Is hier een reden voor? Of is het een fout
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 20.04.2021 - 22:53  ·  #28
Tijdens de import komt het vaak voor dat de betrokken ambtenaar zijn of haar bril niet op heeft of de buitenlandse papieren niet snapt. Dan worden er verkeerde waarden overgenomen, zo heb ik weer iemand in de 480 club mogen verwelkomen die voor zijn zojuist geïmporteerde auto een belastingklasse lager cadeau heeft gekregen, want het gewicht is te laag ingevuld.

Oh, nog iets. Een lage BPM bij de import kan twee dingen zijn. Ofwel daadwerkelijk als wrak geïmporteerd, ofwel als "krentenbol", dan wordt met een waskrijtje werkelijk alle lakschade en deukjes aangetekend zodat er wat van de BPM kan worden afgepraat want schade.
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 722
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 21.04.2021 - 08:29  ·  #29
Quote door V70-2.5FT

Quote door dbs1

V70 2.5FT R-Design staat ook nog een rode 2.5FT-R-Design te koop. In de advertentie staat 2.5T, maar de stekker laat zien dat het een FT is.

Miss een beetje of topic, maar de auto uit de link heeft een trekgewicht van 1800kg.
Mijn handgeschakelde 2.5FT heeft op het kenteken een trekgewicht van 1600kg.
Is hier een reden voor? Of is het een fout


Als ik in de database van Autoweek kijk staat er bij beide 200 pk versies en de automaat 231 pk een max trekgewicht van 1800 kg en alleen bij de 231 pk handbak 1600 kg. Eigenaardig. Inderdaad misschien iets met een bril ofzo.
Dawn
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Berichten: 61
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 21.04.2021 - 20:10  ·  #30
Quote door McGyver

Quote door Dawn

Ondanks de lage kilometerstand en de prijs die er naar is; moet ik zeggen dat ik 'm niet ruim in de opties vind zitten.
lees: geen premium audio, geen navi, geen parkeer sensoren voor (alleen achter) en ook geen meesturende koplampen (de advertentie zegt van wel). het interieur, zoals Walterj al zegt moet je smaak zijn, maar ook dit is niet electrisch verstelbaar.
daarintegen heb je wel elektrische motorvoorverwarming, maar toch is het een wat karige optie als je het mij persoonlijk vraagt.

@Dawn
Ik zit jouw post nog eens te lezen en kan bij mijn Mondeo uit 2008 alle opties die jij noemt aanvinken!
Dus nu wel premium audio, navigatie met 8 inch scherm, parkeersensoren voor en achter waarvan de sectoren worden weergegeven naast de toerenteller, bochten verlichting, elektrische in hoogte verstelbare stoelen, half leer/alcantara interieur en BT audio streamen. En dat voor een 2 jaar oudere auto.

Zoals jullie misschien wel snappen wordt dat nog even verder zoeken!

een auto mag best wat opties missen hoor, zeker als ze minder relevant zijn. als er een High Performance audio set in zit werkt dat ook lekker.
maar electrische stoelen en dat soort dingen horen m.i. toch wel een beetje bij het kaliber auto, zeker in die prijsklasse.

als moet je misschien, als je een specifieke auto zoekt in uitvoering, bij sommige dingen wat water bij de wijn doen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0