Opzoek naar een V70nn 2.5T

Bij voorkeur een rode R-design

 
 
 
 
 
McGyver
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meerstad
Leeftijd: 44
Berichten: 196
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 19.04.2021 - 19:38  ·  #1
Al een tijd ben ik aan het kijken/zoeken naar een geschikte (lees: betaalbare) rode V70 R-design.
Op de Zweedse marktplaats staan er een aantal, maar ja.... die papieren rompslomp!

Nou heb ik hier in het Noorden een geschikte kandidaat gevonden, maar....
Na controle van het kenteken vallen me een aantal zaken op; de auto staat al bijna 450 dagen te koop en bij de import is er maar €964 aan rest BPM betaald. Dat zou bij mijn weten, bijeen goed exemplaar, tussen de 1200 en 1500 euro moeten zijn.

Dit is de auto: Volvo V70 2.5T Turbo R-Design
www.autohuismulder.nl/occasions/volvo/v70/2-5t-turbo-r-design

(Her)kennen jullie deze auto of valt jullie iets op of hebben jullie tip voor als ik ga kijken? Ik hoor het graag!
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 19.04.2021 - 20:01  ·  #2
Tja rood is geen gewilde kleur in dit segment, en mogelijk dat de boekjes op de foto niet bij deze auto horen. In zweden wordt best veel gereden, dus deze km stand vind ik verdacht laag. En ik vind ook de stoelen heeel errug lelijk, en misschien meerdere met mij. (En als dat enige minpunt is, zou de die witte vlakken zwart laten verven).
Dawn
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Berichten: 61
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 19.04.2021 - 20:36  ·  #3
Ondanks de lage kilometerstand en de prijs die er naar is; moet ik zeggen dat ik 'm niet ruim in de opties vind zitten.
lees: geen premium audio, geen navi, geen parkeer sensoren voor (alleen achter) en ook geen meesturende koplampen (de advertentie zegt van wel). het interieur, zoals Walterj al zegt moet je smaak zijn, maar ook dit is niet electrisch verstelbaar.
daarintegen heb je wel elektrische motorvoorverwarming, maar toch is het een wat karige optie als je het mij persoonlijk vraagt.

Wat je zelf al aangeeft, de 400+ dagen dat de auto te koop staat is ook niet helemaal 100; al kan dit door de kleur komen, geen idee, maar ik denk dat bovenstaande zaken ook meetellen.



Edit: in de advertentie staat op de website mooi T5 erbij; maar er is niks T5 aan deze auto.
het lijkt een 'gewone' 2.5FT R-Design te zijn.
Edit 2: geen idee hoeveel waarde je aan een 2.5T hecht; maar dit is misschien ook een optie: https://www.autowereld.nl/volv…/foto.html (nadeel: geen Xenon koplampen, wel nieuw interieur én het is een T5 handbak)
McGyver
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meerstad
Leeftijd: 44
Berichten: 196
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 19.04.2021 - 21:56  ·  #4
Quote door Dawn

Edit 2: geen idee hoeveel waarde je aan een 2.5T hecht; maar dit is misschien ook een optie: https://www.autowereld.nl/volv…/foto.html (nadeel: geen Xenon koplampen, wel nieuw interieur én het is een T5 handbak)


Ik heb al wel wat gelezen over het verschil over het verschil tussen een 2.0T en de 2.5T. Waarbij de 2.0T als 'net niet' wordt omschreven. Niet het vermogen en beleving, maar wel het verbruik.
Daarnaast is de 2.5T uitermate geschikt voor LPG en de 2.0T niet.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 19.04.2021 - 22:01  ·  #5
Geen verkeerde auto lijkt mij. Erg weinig kilometers.....Lijkt mij wel wat als alles verder klopt.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 19.04.2021 - 22:08  ·  #6
Quote door McGyver

(Her)kennen jullie deze auto of valt jullie iets op of hebben jullie tip voor als ik ga kijken? Ik hoor het graag!
De eerste en enige particuliere eigenaar heeft 'm zes maanden gehad, sindsdien staat ie in de handel. Enige manier om te checken of het wat is, is gaan kijken en de vorige eigenaar bellen.
Of evt obv chassisnummer de Zweedse garages gaan contacten.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1612
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 19.04.2021 - 22:19  ·  #7
Prachtige kleur! Erg mooi vind ik dat en dat 2-tone interieur is ook geinig hoor.
Hij zit er wel netjes en niet erg afgeleefd uit zo op de foto’s.
Qua opties; tja meer luxe zou leuker zijn, vaak is je budget hier leidend.

Maar je noemt het een 2.0T, als je de uitvoering 2.0T bedoeld klopt dat toch niet helemaal?
Die van de andere link is de T5, vermoedelijk een Volvo VEA motor? Dus 4 pitter.. maar wellicht kan iemand anders dat beter zeggen. Pk’s heb je in elk geval genoeg.

Uit eigen ervaring weet ik nu dat een 5 cilinder echt andere koek is en als je dat graag wilt, gewoon voor de 2.5 gaan; deze of een andere met die motor. Zelf ben ik best blij met mijn 2 liter motor in de T4, maar het is helaas geen 5 pitter meer..🤔

Ik ben benieuwd wat je doet!

P.S. domme vraag wellicht; wat betekend FT eigenlijk?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39710
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 19.04.2021 - 22:35  ·  #8
De 2.0T is een benzine motor, geen 5, maar een 4 cylinder.
Soepel en uitermate stil.
Overigens erg makkelijk naar 270pk met 430Nm te chippen.
Ook kunnen ze behoorlijk veel kilometers aan.
McGyver
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meerstad
Leeftijd: 44
Berichten: 196
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 19.04.2021 - 22:47  ·  #9
Quote door flevodirk


P.S. domme vraag wellicht; wat betekend FT eigenlijk?


De 'FT' staat voor flex fuel turbo, of te wel de motor is geschikt voot alcohol/E85.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 19.04.2021 - 22:57  ·  #10
Vandaag de XC70 naar Hennes gebracht voor oplossen van een paar kleine garantie gevalletjes en heb nu een 2.0 liter V70 met 5 cilinder motor mee gekregen. En dat rijdt beslist niet verkeerd. Zeer soepel blok
Auto is van december 2015 en heeft inmiddels 400.000 km gereden !!! Merk je niets van.
V70-2.5FT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 74
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 20.04.2021 - 00:33  ·  #11
De auto ziet er opzich niet verkeerd uit. Als je kan kiezen had ik altijd voor een 2.5 gaan in plaats van een 2.0. Zelf heb ik ook een V70 2.5FT afkomstig uit zweden en die heeft precies dezelfde uitrusting. Als je de kans hebt zou ik de auto wel even op de brug controleren. Je kunt toch zien dat het Zweedse weer invloed heeft op draagarmen,remschijven en veerpoten. Ik weet niet of de distributieriem al gedaan is, maar anders zit die er ook aan te komen.
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 20.04.2021 - 10:38  ·  #12
Quote

Auto is van december 2015 en heeft inmiddels 400.000 km gereden !!! Merk je niets van.



Dat is geen verkeerde km.stand! In 6 jaar tijd 400.000km rijden dan moet iemand bijna dag en nacht in die auto hebben gezeten.
Tja, bij Hennis zijn Volvo's in goede handen. Geen wonder dat deze nog als nieuw rijdt.
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 718
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 20.04.2021 - 11:03  ·  #13
Quote door McGyver

Ik heb al wel wat gelezen over het verschil tussen een 2.0T en de 2.5T. Waarbij de 2.0T als 'net niet' wordt omschreven. Niet het vermogen en beleving, maar wel het verbruik.
Daarnaast is de 2.5T uitermate geschikt voor LPG en de 2.0T niet.


Klopt maar dan moet je wel de FT hebben als meest geschikte voor LPG. Vanwege de geschiktheid voor E85 (ethanol) zijn allerlei onderdelen aangepast. O.a.de kleppen en klepzittingen zijn gehard vanwege de hetere verbranding van ethanol. LPG verbrand ook heter dan benzine. Bij een 2.5T zou ik altijd een klepsmeersysteem installeren.
De FT (en ook de 2.0F) is herkenbaar aan de stekker in de bumper voor de motorvoorverwarming, standaard op een F model.
Dit brengt het koelwater electrisch naar een graad of 30 omdat de koude start op ethanol niet best was. Als je mazzel hebt zit er een 220V stopcontact in de voetenruimte van de passagier waar je dan weer een electrisch kacheltje op kunt aansluiten.

Let bij een auto uit Zweden afkomstig op de km-stand. Die kan teruggedraaid zijn, wat in Zweden lang niet strafbaar was.
Hier https://www.aanpaktellerfraude.nl/importautos staat wat info over wat je kunt ondernemen.
O.a met het originele Zweedse kenteken de Zweedse APK info opvragen, hierbij worden namelijk de tellerstanden opgeslagen.
Ook kun je een Carfax rapport bestellen. Zweedse tellerstanden worden overigens vaak gedeeld door 10 weergegeven.

Hier V70 2.5FT R-Design staat ook nog een rode 2.5FT-R-Design te koop. In de advertentie staat 2.5T, maar de stekker laat zien dat het een FT is (motortype B5254T11)

Heb geduld, neem iemand mee met verstand van zaken als je gaat kijken en laat de auto keuren.
Veel succes met de zoektocht! Het zijn prachtige auto's!
McGyver
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meerstad
Leeftijd: 44
Berichten: 196
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 20.04.2021 - 11:47  ·  #14
Quote door dbs1

Klopt maar dan moet je wel de FT hebben als meest geschikte voor LPG. Vanwege de geschiktheid voor E85 (ethanol) zijn allerlei onderdelen aangepast. O.a.de kleppen en klepzittingen zijn gehard vanwege de hetere verbranding van ethanol. LPG verbrand ook heter dan benzine. Bij een 2.5T zou ik altijd een klepsmeersysteem installeren.


Op dit moment rijd ik ook in een 2.5T op LPG, alleen ligt dit blok in een Mondeo. Bij 148K km heb ik een LPG installatie van BRC laten inbouwen, zonder klepsmering. Tot nu toe, ruim 137K km verder, loopt de motor nog als een zonnetje. Vrijwel geen olieverbruik (1L per 15K km) en ook de KVS blijft netjes op niveau. De auto start op benzine (euro 102) en bij een KVS temperatuur van 57 graden wordt de LPG ingeschakeld. De eerste 2 km loopt de motor dan op benzine. Bij hoge toeren of grote vermogens vraag wordt er benzine bij gespoten voor de koeling. Dat maakt dat een klepsmeersysteem niet nodig is.

Quote door dbs1

Let bij een auto uit Zweden afkomstig op de km-stand. Die kan teruggedraaid zijn, wat in Zweden lang niet strafbaar was.
Hier https://www.aanpaktellerfraude.nl/importautos staat wat info over wat je kunt ondernemen.
O.a met het originele Zweedse kenteken de Zweedse APK info opvragen, hierbij worden namelijk de tellerstanden opgeslagen.
Ook kun je een Carfax rapport bestellen. Zweedse tellerstanden worden overigens vaak gedeeld door 10 weergegeven.

Ik ken de Zweedse website waarop je het kenteken kunt checken; biluppgifter.se/. Daaruit blijkt dat de auto in maart 2019 met 11.300 Zweedse mijl te koop stond. Dus de huidige kilometerstand is aannemelijk.

Quote door dbs1

Hier V70 2.5FT R-Design staat ook nog een rode 2.5FT-R-Design te koop. In de advertentie staat 2.5T, maar de stekker laat zien dat het een FT is (motortype B5254T11)

Heb geduld, neem iemand mee met verstand van zaken als je gaat kijken en laat de auto keuren.

De voorkeur gaat uit naar een handbak. Met het ook op eventuele tuning; wat kan een automaat aan vermogen en koppel aan?

Naar mijn huidige auto ben ik een jaar opzoek geweest, ik zou en moest een 2.5T met S-pack worden. De S-pack bij de Mondeo is te vergelijken met de R-design van Volvo; zilvere accenten en een aangepaste wielophanging. Dus zoeken en wachten is me niet vreemd. ;-)
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Opzoek naar een V70nn 2.5T

 · 
Posted: 20.04.2021 - 12:42  ·  #15
Even wat dingen over Zweedse import.

Allereerst, check de auto goed op roest, want in Zweden hebben de auto's vooral in de winter veel te lijden.

In Zweden zijn hele andere dingen standaard dan hier. Xenonverlichting en stoelverwarming voor+achter hebben ze daar bijna allemaal, navigatie bijna geen en ook voor high performance en premium audio bestaat daar weinig belangstelling. Leren bekleding is alleen op de Summum standaard, vaak zie je half-leer (het zitvlak en de rugleuning is van stof, de randen van leer) wat hier in NL helemaal niet geleverd werd.

Kilometerstand kun je controleren op het oorspronkelijke Zweedse kenteken of op chassisnummer. Het komt helaas wel voor dat de tellers, voordat de auto's naar Nederland worden verscheept, even op zomertijd worden gezet, dus controleer dit heel goed en vraag eventueel op dit forum voor hulp.

In Zweden was het een tijdje erg goedkoop met belastingvoordelen om op bio-ethanol (E85) te rijden, in de modeljaren 2008-2012 waren er daarom auto's met flexifuelmotor leverbaar: 2.0F, 2.5FT en T4F. Voordeel van deze motoren is dat ze probleemloos op LPG kunnen rijden, omdat de cilinderkop is aangepast. En als je graag naar Frankrijk met vakantie gaat, daar kost E85 60 à 70 cent per liter. In Zweden kun je ook E85 tanken maar kost het omgerekend net zoveel als benzine, omdat op E85 je auto 30% meerverbruik heeft.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0