oranje motor management lampje brandt

storingslampje

 
 
 
 
 
hbaas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 69
Berichten: 22
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

oranje motor management lampje brandt

 · 
Posted: 11.02.2023 - 11:33  ·  #1
Sinds kort brandt het oranje motormanagement lampje op mijn dashboard (V-70 uit 2004).
Het lampje heb ik eerder gezien maar was daarna ook weer uit.
Wie kan mij helpen welk onderdeel deze storing veroorzaakt .
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 103
Berichten: 512
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: oranje motor management lampje brandt

 · 
Posted: 11.02.2023 - 11:45  ·  #2
Verder geen meldingen in het display naast de tellers? Dan zul je het moeten uitlezen met vida. Meestal is het niets ernstigs (B.v. slechte bobine, lambdasonde, oid) maar je weet het pas precies na uitlezen.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3183
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: oranje motor management lampje brandt

 · 
Posted: 11.02.2023 - 11:45  ·  #3
Ik zou eens beginnen met uit laten lezen. Misschien woont er een forumlid met Vida in de buurt.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4103
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: oranje motor management lampje brandt

 · 
Posted: 13.02.2023 - 16:50  ·  #4
Eerst uitlezen inderdaad, zie de link in mijn signature voor een lijst met forumleden die zich beschikbaar hebben gesteld hiervoor. Die kan je een privebericht sturen (best naar een forumlid wat actief deelneemt, dat kan je zien op de gebruikerspagina - even op naam opzoeken). Dan weet je welk onderdeel de melding veroorzaakt en kan je van daaruit verder.
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wolvega
Homepage: rogerkuypers.eu
Berichten: 333
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: oranje motor management lampje brandt

 · 
Posted: 13.02.2023 - 21:42  ·  #5
Ik had dat bij mijn S80 ook, vanaf dat ik hem kocht. Met enige regelmaat aan en dan weer uit en tijden niets en dan weer wat vaker. Laptop aangesloten en de melding van een verkeerde waarde bij een sensor. Uiteindelijk eerst maar even begonnen met de bougies ........ deze waren volledig "op". Voor 35 euro nieuwe erin en nooit meer melding gehad.
Ninjabiker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lierop
Leeftijd: 54
Homepage: beernettskate.com
Berichten: 187
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: oranje motor management lampje brandt

 · 
Posted: 14.02.2023 - 09:19  ·  #6
Bij mijn S80 heb ik het ook af en toe, ik schat 1x per 2 maanden, incl melding 'service motormanagement vereist'. Als ik hem dan uitlees is er een storing bij een gasklepsensor die 0,1 of 0,2 seconden later opengaat. Dit is dan eenmalig want als ik de storing wis komt hij niet meteen terug. Overigens verdwijnt de storing na de motor uitzetten, sleutel eruit en 1 minuut wachten en opnieuw starten, en dit 5x herhalen. Niets om me zorgen over te maken dus.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0