Orginele Volvo OEM aandrijfassen. (P3)

Koudilein
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Orginele Volvo OEM aandrijfassen. (P3)

· 
Posted: 20.01.2026 - 10:05  ·  #1
Hallo,

Wie van jullie weet waar de originele aandrijfassen van de Volvo V70 worden geproduceerd? Of in ieder geval welke merken goede kwaliteit assen leveren? merken die ik ben tegengekomen zijn: K27, GSP, FEBEST, EAI, SKF, RIDEX, POINT GEAR, PASCAL, MEYLE, MAXGEAR. Maar welk merk levert kwaliteit en welke zijn slecht?

OEM-nummer rechter as voor. (Daar ben ik naar op zoek)
VOLVO 36001196
VOLVO 36011299
VOLVO 31367548
VOLVO 36000718

Bestellen doe ik bij:
https://www.ebay.nl/str/motointegrator
https://aeromotors.se/
bartk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Orginele Volvo OEM aandrijfassen. (P3)

· 
Posted: 20.01.2026 - 19:35  ·  #2
Ik heb het niet kunnen vinden, En Toen dacht ik laten we ze maar bij Skandix bestellen.
Niet doen, je krijgt de zelfde als bij al die andere, je betaald alleen 3 maal zo veel.
lerren
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.01.2026 - 21:39  ·  #3
GKN Löbro is goede kwaliteit. Spidan, is onderdeel van GKN, maar heb daar geen ervaring mee. Als 1 van deze niet te verkrijgen is zou ik zelf origineel Volvo nemen, als ze nog leverbaar zijn.
Koudilein
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 21.01.2026 - 08:47  ·  #4
Quote door lerren

GKN Löbro is goede kwaliteit. Spidan, is onderdeel van GKN, maar heb daar geen ervaring mee. Als 1 van deze niet te verkrijgen is zou ik zelf origineel Volvo nemen, als ze nog leverbaar zijn.

De vraag ook even bij verschillende AI bots neergelegd. ChatGTP geeft geen antwoord, de overige komen ook met GKN. :-)

"Het bedrijf dat de originele OEM (Original Equipment Manufacturer) aandrijfassen voor de Volvo V70 D5 AWD automaat uit 2011 produceert, is GKN Automotive.

"Voor de Volvo V70 D5 AWD automaat uit 2011 is de originele OEM-leverancier van aandrijfassen (cardanas / propelleras) hoogstwaarschijnlijk het Zweedse bedrijf GKN Driveline (voorheen bekend als Hardy Spicer en later als GKN Automotive)."

De originele OEM aandrijfassen (CV assen of voorste drive shafts/axles) voor de Volvo V70 D5 AWD (derde generatie, bouwjaar 2011, met automaat) worden geproduceerd door GKN (specifiek GKN Driveline of hun merk Loebro/GKN Loebro).Dit is gebaseerd op meerdere bronnen uit Volvo-onderdelencatalogi, aftermarket-leveranciers en forums (zoals SwedeSpeed), waar consistent wordt vermeld dat GKN de OEM-leverancier is voor de voorste aandrijfassen op Volvo AWD-modellen uit die periode (P3-platform, inclusief V70/XC70 2007-2016"
DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 41
Homepage: itvoorons.nl
Subject:

· 
Posted: 21.01.2026 - 09:26  ·  #5
hoe dan ook zegt het niet veel, origineel of niet...

Vorig jaar binnenste homokineet defect van mijn nog originele aandrijfas op de XC60 D4 AWD, toen gekozen voor een eigen merk R&D, deze is er eind vorig jaar (begin december) weer onder vandaan gehaald omdat deze helemaal aan gort was. omdat ik geen zin heb in gezeik nu gekozen voor 1 van GKN (gereviseerde as)
Letterlijk 1 dag na het plaatsen begon deze ook trillingen te geven en dag daarop volgend ook geluid.

weet 100% dat het wederom de linker as is. overigens is rechts inmiddels ook vervangen omdat die speling begon te vertonen, daar geen problemen mee gehad...
met een beetje geluk is begin Februari het debacle alsnog afgerond en kan ik weer geruisloos en trillingsvrij rondrijden in de XC
Koudilein
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 21.01.2026 - 10:34  ·  #6
Quote door DJ--NeO--

hoe dan ook zegt het niet veel, origineel of niet...

Vorig jaar binnenste homokineet defect van mijn nog originele aandrijfas op de XC60 D4 AWD, toen gekozen voor een eigen merk R&D, deze is er eind vorig jaar (begin december) weer onder vandaan gehaald omdat deze helemaal aan gort was. omdat ik geen zin heb in gezeik nu gekozen voor 1 van GKN (gereviseerde as)
Letterlijk 1 dag na het plaatsen begon deze ook trillingen te geven en dag daarop volgend ook geluid.

weet 100% dat het wederom de linker as is. overigens is rechts inmiddels ook vervangen omdat die speling begon te vertonen, daar geen problemen mee gehad...
met een beetje geluk is begin Februari het debacle alsnog afgerond en kan ik weer geruisloos en trillingsvrij rondrijden in de XC

Bedankt voor je antwoord. Ik vind de originele ook erg duur. Dan zegt men vaak goedkoop is duurkoop, maar ik ga toch gokken op een middenklasse as.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.01.2026 - 11:30  ·  #7
Ik heb geen ervaring onder de volvo , maar 2 jaar terug 2 aandrijfassen onder onze camper op fiat Ducato basis geplaatst , vanwege trillingen met optrekken , van merk ridex , goedkoop en begin twijfelde ik ook .
Maar tot heden geen enkele klacht over .
dbs1
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.01.2026 - 11:55  ·  #8
70k km geleden de linker as van mijn V70 fwd vervangen door een SKF exemplaar. Ondanks gemengde berichten over de kwaliteit van dit merk tot nu toe geen problemen gehad.
McGyver
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 24.01.2026 - 14:59  ·  #9
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.01.2026 - 20:38  ·  #10
Koudilein
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 28.01.2026 - 10:11  ·  #11
Quote door Bolbo

Of naar Zweden...
Maar in Zweden staan er toch V70s te over op de sloop? Ben je dan niet beter af met een lage km originele as, evt met nieuwe ashoezen?

Dat klopt wel, en een aantal met hele lage KM standen, maar daar vragen ze dan toch nog de hoofdprijs voor. Vandaar ook dit topic, zijn de originele echt zoveel beter?
Selected quotes for multi-quoting:   0