Origineel Volvo xenon lamp vervangen

 
 
 
 
 
V70Giulia
 
Avatar
 
Subject:

Origineel Volvo xenon lamp vervangen

 · 
Posted: 23.10.2013 - 15:58  ·  #1
Hallo,

Ik heb een V70 2.4t uit 2003, oorspronkelijk geleverd in Dld. Met origineel xenonverlichting, die ook uitgeschakeld kan worden (in Dld. is dit dus mogelijk). Ik kwam erachter dat de linkerlamp defect is, althans, hij schijnt op halve kracht. Is dit een kwestie van lamp vervangen, of de hele regelunit erachter? En is dit te doen voor een doe het zelver, niveau 7/8 op een schaal van 1-10?
Alvast bedankt voor de reactie!
Dennis
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Origineel Volvo xenon lamp vervangen

 · 
Posted: 29.10.2013 - 10:50  ·  #2
Dit is goed zelf te doen. Tevens het advies om alle twee de lampen te vervangen omdat je anders kleurverschil krijgt. Wel opletten dat je dit rustig doet anders heb je kans dat je de Xenonlamp beschadigd (glasbreuk) of onbruikbaar maakt tijdens het plaatsen, je hebt nl. weinig ruimte.

Toen er bij mij 1 kapot was ben ik voor het vervangen hiervan naar de garage gegaan omdat je volgens het instructieboekje dit niet zelf mag / kan doen i.v.m. hoge spanning. Koste me meer dan
€ 100,00 (Philips lamp D2R) en had toen kleurverschil. Daarna via internet 2 nieuwe imitaties besteld voor € 60,00 (voor 2 stuks) en zelf vervangen. Neem hiervoor de tijd en gebruik een spiegeltje om te zien hoe de lamp in de unit past. Dan moet dat lukken.
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2719
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Origineel Volvo xenon lamp vervangen

 · 
Posted: 29.10.2013 - 11:37  ·  #3
Idd wat provolvo zegt, goed zelf te doen, bewaar de rust en gebruik je gezonde verstand.... :D
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwveen
Leeftijd: 42
Berichten: 1262
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Origineel Volvo xenon lamp vervangen

 · 
Posted: 29.10.2013 - 11:46  ·  #4
Die van mij (xenonlampen) zijn vervangen door de vorige eigenaar... maar ik heb al eerder begrepen dat dit goed zelf te doen is, contact uitlaten en op je gemak te werk gaan.

Mijn xenon-lampen branden altijd... of ik moet de schakelaar op stadslicht zetten. Mijn verlichting kan dus tijdens het rijden in zijn geheel niet uitgezet worden, er brandt altijd licht, zal wel volvo-veilig zijn ofzo 8-)
lill_nemo1
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hamont
Leeftijd: 40
Berichten: 99
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Origineel Volvo xenon lamp vervangen

 · 
Posted: 30.11.2013 - 23:33  ·  #5
kleine tip: doe latex handschoenen aan

zo houd je je handen proper, maar nog veel belangrijker ook je glas van het lampje

want ook al doe je nog zo je best, voor je het weet raakt het glas je huid en zit er vet op

en dit KAN de levensduur van je lamp verkorten

ik schrijf kan, omdat ik zelf een klein testje heb ondernomen.
als mechanicien bij een onderaannemer van het openbaar vervoer in belgie, moet ik het onderhoud van de bussen doen en moet dus regelmatig lampen vervangen (32 bussen x 120000km per jaar!!!)

omdat men dat bij halogeen ook zegt, heb ik moedwillig bij een aantal bussen (ben mechanieker bij een onderaannemer van het openbaar vervoer in belgie) het glas vastgepakt en me ervan verzekert dat er een vingerafdruk op stond

dit heb ik netjes bijgehouden op de pc en vergeleken met lampen waarbij dit niet zo was

tot dusver zijn er geen noemenswaardige verschillen tussen beide


maar toch... zekerheid voor alles zou ik zeggen
 
Selected quotes for multi-quoting:   0