Originele parkeersensoren aansluiten

Laurens V70n fan
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 32
Subject:

Originele parkeersensoren aansluiten

· 
Posted: Vandaag om 07:24  ·  #1
Heb afgelopen weekend een facelift achterbumper op mijn 2.4t geplaatst. Ziet er strak uit.
De voorbumper heb ik een tijdje terug gedaan, en hier meteen een onderlip van Vparts onder gemaakt.

Maar het stoorde me een beetje dat de voorkant een facelift bumper had en de rest van de auto nog die zwarte kunstof.

Langzaam maar zeker komen we er wel:)
Deze week komen er zijskirts aan van maxton design, ben benieuwd.

Als die passen kan de auto naar de spuiter, laat ik hem weer even netjes maken.

Nu ik de nieuwe bumper heb gemonteerd achter zitten er ook parkeersensoren in.
Ik heb wel het een en ander gelezen, maar het is me niet helemaal duidelijk.

Ik zie voor nu twee opties.

Een aftermarket set op de plek van de originele sensoren. En deze aansluiten op de achterlichten.

Of een PDC kastje halen en alle kabels trekken naar de voorkant, en deze aansluiten op een pioneer radio. Want die zit er in.

Wat zijn jullie adviezen en bevindingen hiermee?
Maartjinski
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: Originele parkeersensoren aansluiten

· 
Posted: Vandaag om 08:09  ·  #2
Foootooooo's! Ben wel benieuwd naar je bumperts. :-D

Ik heb opzich goede ervaringen met aftermarket, maar niet in een Volvo.
Als je het fijn vindt dat je muziek gedempt wordt bij het in schakelen van de achteruit, dan zou ik voor orgineel gaan.
Maakt dat je niks uit dan is het waarschijnlijk goedkoper om voor aftermarket te gaan.
Afhankelijk van de set kan het best zijn dat die mute functie trouwens ook op een aftermarket zit, maar net wat je uitzoekt.
Shifter147
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: truefab.nl
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 13:21  ·  #3
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 13:56  ·  #4
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 20:01  ·  #5
De originele parkeersensoren bij een pre-facelift auto werken als een stand-alone systeem. Sensoren, module, pieper en schakelaar. Enige wat dit nodig heeft is voeding, die komt vanaf de achteruitrijlamp. In z'n achteruit is het systeem dus 'aan', haal je het uit de achteruit dan is het systeem automatisch uit/stroomloos.

Facelift parkeersensoren werken via het canbussysteem. Daarom hebben facelift auto's ook het 'P' knopje bij de optieknoppen onder de klimaatregeling. Omdat deze via canbus lopen is het een klein kunstje voor de radio om deze weer te geven.

Je hebt nu dus facelift sensoren op een pre-facelift auto. De parkeersensoren aansluiten zoals in een facelift auto is niet mogelijk, er is geen software voor, tevens ontbreekt de hardware (voorbereide aansluitingen in het canbusnetwerk en de REM). Nu zou je de pre-facelift module/pieper/schakelaar kunnen gebruiken om een stand-alone systeem te plaatsen zoals origineel in pre-facelift, maar ik vermoed dat de sensoren die in jouw facelift bumper zitten niet dezelfde zijn. Ze zijn visueel van buiten gezien in ieder geval anders. Dit zou op te lossen zijn door pre-facelift sensoren in je facelift bumper te zetten. De bevestiging denk ik wel weer anders, bij een pre-facelift zitten ze echt in de bumper en bij een facelift liggen ze erop, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben bang dat de facelift houders niet geschikt zijn voor de pre-facelift sensoren. Mogelijk kun je de houders verwijderen en vervangen voor de pre-facelift houders met 'plakker' die aan de binnenkant van de bumper komen. Al met al best wat op uit te zoeken en te testen. Zou wel mooi zijn als je het werkend kreeg!
Selected quotes for multi-quoting:   0