Over veiligheid gesproken

 
 
 
 
 
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Over veiligheid gesproken

 · 
Posted: 04.01.2014 - 15:38  ·  #16
Ok, dat Volvo's veiligheid hoog in het vaandel hadden was bekend. Maar alle filmpjes van IIHS crash tests voor small overlap van recente Volvo's laten een auto zien die afschuift op het object waar ie mee botst. Ze scoren stuk voor stuk GOOD.
Wat mij nog veel meer verbaasd: 2012 Audi A4 scoort POOR. Mercedes C Class scoort Marginal, wil je echt frappante dingen zien, zoek dan de Kia Soul op. Ook leuk Hummer H3.
Het verschil is gewoon TE groot. Ben weer helemaal happy met m'n V70.
Toetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 183
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Over veiligheid gesproken

 · 
Posted: 04.01.2014 - 16:36  ·  #17
OMG :O. Ik heb nooit kleine auto's geambieerd. Niet omdat het me te min was maar om de reden die de Kia Soul laat zien. Wij hebben een keer een Ford Fiasco en een keer een Opel Corsa gehad maar daar voel je je gewoon niet fijn in. En dat bewijst maar weer.

De Hummer had ik niet zo verwacht. JE zou toch denken, degelijke auto maar ook daar zou ik me niet meer lekker in voelen. Valt me op dat bij de Hummer de side airbags omlaag vallen. Maar geeft me ook het idee dat als ze niet helemaal omlaag komen (die kans zou er dan zijn met zo naar beneden rollen) je alsnog een probleem hebt.

Conclusie, niet alleen mijn formaat past beter in een Volvo, mijn geestelijke gerustheid om mijn gezin ook. Al is het maar omdat ik natuurlijk veeeeel beter rijdt dan mijn vent :P
honda_power
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: warmenhuizen
Leeftijd: 35
Berichten: 122
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Over veiligheid gesproken

 · 
Posted: 05.01.2014 - 14:12  ·  #18
 
Selected quotes for multi-quoting:   0