Overstap naar LED verlichting

 
 
 
 
 
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Overstap naar LED verlichting

 · 
Posted: 02.04.2010 - 17:46  ·  #1
Goedemiddag,

Vraagje:
Omdat mijn auto een "bolletjesvreter" is en ik dus zo'n beetje meer geld uitgeef aan gloeilampjes dan aan benzine ben ik vandaag overgegaan op LED verlichting in de achterlichten.

Nou gaf de boardcomputer al aan dat er een storing was bij het parkeerlich maar als ik dan een klap tegen het achterlicht gaf ging het bolletje meestal weer aan en was de melding weg.

Nu zit er dus LED in en blijft de comp. aangeven dat er een storing parkeerlicht is...

Zou dat aan de LED's liggen? Heb ik wat over het hoofd gezien?
Ik heb al gereset dmv. het contactslot en het knopje maar dat veranderd niets.
Hij reset wel correct...

Ik begrijp er echt niets van! Alvst bedankt voor de hulp.
arjen
 
Avatar
 
Subject:

Re: Overstap naar LED verlichting

 · 
Posted: 02.04.2010 - 21:02  ·  #2
Hoi

Volgens mij heeft dat te maken met het verschil in weerstand tussen een ledlamp en normale lamp.
De computer zal dus registreren dat er te weinig weerstand is = kapot lampje.

Er bestaan geloof ik wel ledlampen die dit weerstandprobleem op een andere wijze oplossen en de computer dus geen kapotte lamp geregistreerd.

Gr Arjen.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3184
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Overstap naar LED verlichting

 · 
Posted: 02.04.2010 - 22:28  ·  #3
Ligt inderdaad aan de weerstand. Hij gaat uit van een gloeispiraaltje, tot jij er een led tussen drukt. Die heeft een heel andere weerstand waardoor de computer denkt dat de lamp stuk is.
Je zou kunnen proberen om dat draadje van de computer (er loopt voorin een extra draad mee naar de lampen om dat te meten, achter vast ook wel??) met een vaste weerstand te solderen. Zodat de weerstand van de gloeilamp altijd op die 'computerdraad' zit. Dan moet je wel zelf in de gaten houden of er een lamp stuk is want daar kan hij dan geen waarschuwing meer voor geven.

En nog even over led's, ik zat te kijken naar de achterlampen van een nieuwe S80. Daarna kwam ik ergens een Toyota tegen en die man had er zelf een hele rij led's in de achterlichten gebouwd. Zag er erg mooi uit, dus nu zit ik te denken of ik zelf led's in m'n achterlichten kan maken in de vorm van die S80 lichten.
car-soundtunning
 
Avatar
 
Subject:

Re: Overstap naar LED verlichting

 · 
Posted: 18.03.2013 - 00:05  ·  #4
hej ik zal mijn even voor stellen
ik ben johan en ben in het bezit van een S80 T6 van 1999
het geen hierboven over de storingsmelding kan simpel opgelost worden door zogeheten CANBUS LED verlichting ik heb er diverse op vooraad dus ik zou zeggen kijk een op daar kun je ze vinden.
jeroen jij had het over een draadje maar weet je of die ook in de S80 zit toevallig want dan kan ik eens op onderzoek uitgaan en de uitslag in deze topic plaatsen

gr johan

*mods edit* Reclame van een niet forum sponsor wordt niet geaccepteerd.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0