Overwegingen aanschaf NN

 
 
 
 
 
Wim 1981
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 43
Berichten: 67
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 10.12.2018 - 00:37  ·  #16
Ik heb 2 jaar geleden een v70 NN my 2008 2.5t gekocht met 81000 km op klok. Werkelijk waar een lust om in te rijden. Weinig problemen, de auto rijd niet zuinig maar ja dat weet je als je zoiets koopt. Dit weegt voor mij niet op wat betreft het rijplezier wat ik heb.
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 722
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 10.12.2018 - 11:53  ·  #17
Enkele maanden geleden heb ik mijn V70R AT4 MY99 verkocht ten faveure van een V70 2.5FT GT6 MY10 231pk (LPG).
Het grootste verschil was het enorm toegenomen comfort, gevolgd door het ontbreken van rammeltjes en het toegenomen kwaliteitsgevoel.

Daarnaast kwam het geborgen gevoel van onze 240 GLE MY93 in enige mate terug, een verrassing in zo'n moderne auto. Komt misschien deels doordat het ontwerp van het dashboard eenvoudig van opzet is, bij een 240 is dat immer ook het geval.

Wat er niet inzit (inherent aan het soort auto) is het giftige karakter van een V70R. De 2.5FT trekt als een lier bijna vanaf stationair, maar daarna is het eerder gedaan. De V70R begon pas bij goed 3000 toeren op stoom te komen en met een passsende brul (draagt ook bij aan de snelheidsbeleving) sprong hij dan voorwaarts. Theoretisch is de top gelijk en de sprint naar 100 van de 2.5FT maar 0.5 langzamer, maar het voelt veel trager dan dat.

V70R AT4 ±2900 toeren bij 130 (even uit mijn geheugen), de 2.5FT rijdt bij dat toerental al tegen de 160. Een heel ander karakter dus.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 10.12.2018 - 15:02  ·  #18
Ik was vanmiddag even bij de dealer om een '08 V70 2.5T te bekijken, maar dondergrijs metallic met rood lederen bekleding, ik weet het niet..... t is niet lelijk, maar ik word er ook niet blij van. En wat dat ook jammer is dat ik een beetje minderwaardig behandeld werd omdat ik zo een goedkope auto kwam bekijken. Ik vind €13000 toch wel serieus geld hoor!
En morgen ga ik een mercedes C180 van 2009 bekijken.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 10.12.2018 - 15:36  ·  #19
http://www.autohoeve.nl/690000…m=Referral

Je moet ook niet naar een dealer gaan. Daar betaal je dik geld voor driedelig grijs en luxe stoelen.

Neder Betuwe zag ik, dan is Elst niet ver weg om je te verdiepen in bovenstaande auto met chrome lijsten 😇
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2032
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 10.12.2018 - 15:46  ·  #20
Quote door Walterj

Ik was vanmiddag even bij de dealer om een '08 V70 2.5T te bekijken, maar dondergrijs metallic met rood lederen bekleding, ik weet het niet..... t is niet lelijk, maar ik word er ook niet blij van. En wat dat ook jammer is dat ik een beetje minderwaardig behandeld werd omdat ik zo een goedkope auto kwam bekijken. Ik vind €13000 toch wel serieus geld hoor!
En morgen ga ik een mercedes C180 van 2009 bekijken.

Herkenbaar ja, zelf kunnen ze nog geen nieuwe instapper betalen maar omdat ze altijd tussen de dikke wagens staan en demo's rijden arrogant als de pest...

Zelf als student ook in de showroom gestaan en dikke nieuwe audi's mee naar huis als 18jarige, maar de blabla is niks voor mij, laat mij maar lekker in een oude volvo rijden, vuile handen krijgen en eigen baas zijn, dan voel ik mij 10x rijker :D
DinanT5
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Leeftijd: 50
Berichten: 1148
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 10.12.2018 - 15:47  ·  #21
Quote door Walterj
Het is nog niet zo ver, maar vervanging zit er toch een keer aan te komen, en ik weet nog niet of het dan een van de laatste N-modellen moet gaan worden of een NN van 2008-2010. ...
Ik ken het gevoel. Ik kijk zelf regelmatig op gaspedaal.nl, gewoon om te zien wat er zo allemaal aangeboden wordt en voor hoeveel.
Grote kans dat het toch weer een Volvo wordt, maar een V70 weet ik zo net nog niet ... misschien een C30 ... :-/
Ik heb niet meer zo'n grote auto 'nodig'. Alleen ben ik bang om op comfort in te leveren.
Aan de andere kant, de Mazda's van de laatste jaren vind ik ook erg mooi. Alleen nog duur(!)
Of misschien een Subaru Outback ...
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 10.12.2018 - 15:55  ·  #22
Mazda's zijn ook gewoon mooie auto's, ik heb ook een zwak voor dat merk. Een stuk eigenwijzer en sportiever dan b.v. Toyota.
Ik denk alleen dat je als je Volvo gewend bent, behoorlijk verpest bent qua zitcomfort. Nu zal een Mazda niet slecht zitten, maar die stoelen zijn vaak een stuk minder gevormd dan Volvo stoelen.
Ik heb een jaartje in een Avensis 2.4 Wagon (model T25) gereden, ik vond het een mooie auto om te zien (zwart met getinte ramen achter, en 17"), vol leder interieur. En het reed lekker (qua motorisering en wegligging, dat stuurt beter dan een Volvo ;)). Alleen de reden dat ik 'm uiteindelijk weg gedaan heb, is toch echt de zitpositie en de stoelen.. Het blijft een Japanner wat dag betreft.. Nu heb ik wel het idee dat Mazda wel wat 'sportiever' is qua zit, zo'n Avensis zat behoorlijk 'hoog'
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 10.12.2018 - 16:01  ·  #23
Quote door Walterj

Ik was vanmiddag even bij de dealer om een '08 V70 2.5T te bekijken, maar dondergrijs metallic met rood lederen bekleding, ik weet het niet..... t is niet lelijk, maar ik word er ook niet blij van. En wat dat ook jammer is dat ik een beetje minderwaardig behandeld werd omdat ik zo een goedkope auto kwam bekijken. Ik vind €13000 toch wel serieus geld hoor!
En morgen ga ik een mercedes C180 van 2009 bekijken.


Heb zelf 4 jaar lang in een 2008 V70 metallic zwart met rood leer gereden. Werd elke keer wel blij als ik instapte. Is zoveel "gezelliger" dan dat eeuwige zwarte leer.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 10.12.2018 - 16:59  ·  #24
Hoe zit het ook al weer met de kwaliteit van de NN serie?
Ik herinner mij dat ooit een werkplaatschef aangaf dat er een aantal jaren een dip had gezeten in de kwaliteit. Ik meen dat hij aangaf dat met komst van de chinezen de kwaliteit weer omhoog was gegaan.
Weet iemand hier het fijne van?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 10.12.2018 - 17:12  ·  #25
Quote door martijn-a

http://www.autohoeve.nl/690000…m=Referral

Je moet ook niet naar een dealer gaan. Daar betaal je dik geld voor driedelig grijs en luxe stoelen.

Neder Betuwe zag ik, dan is ElstAchterveld niet ver weg om je te verdiepen in bovenstaande auto met chrome lijsten 😇


Dat is een heel aardige!
Beetje jammer van de kilometer stand, maar dat is ook het enige.
Reden dat ik naar de dealer ging was om extra informatie te krijgen die ik bij een dealer verwacht, maar ook dat viel een beetje tegen. Ik kreeg ook niet een duidelijke uitleg over het verschil tussen de 2.5T en de 3.2 6pitter.
En ik verwacht dat een proefrit met een dealer occasion een goed beeld moet geven van de auto zoals hij hoort te zijn.
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 10.12.2018 - 17:35  ·  #26
een betrouwbaar adres bij jou in de buurt is Carmix. sympathiek bedrijf. je zou om een zoekopdracht kunnen vragen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 10.12.2018 - 17:56  ·  #27
tja, daar was ik ooit, t was een eenmalig bezoek. en er staat genoeg te koop, daar ligt het niet aan. ik moet eerst beslissen wat het gaat worden. Wat ook een nadeel blijkt is dat de youngtimerpolis alleen de V70 tm 2007 als een youngtimer ziet, dus een V70NN wordt (zoals het er nu uitziet) niet een youngtimer. Maar ik zag wel een verzekeringsvariant bij fbto, daar vergoeden ze de eerste drie jaar de aanschafwaarde van de auto bij total loss, ook bij een gebruikte auto. En niet zoals bij bijna allemaal dat je premie betaalt gebaseerd op de nieuwwaarde, en bij total loss krijg je de dagwaarde die zij bepaald hebben (wat in bijna alle gevallen minder is en kun je geen vergelijkbare auto voor terugkopen).
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2032
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 10.12.2018 - 17:59  ·  #28
Ik zou zeker voor een 2.5t kiezen boven een 3.2, die turbo doet het koppel flink toenemen, en dat rijd heerlijk.

De T6 is nog veel comfortabeler rijden, en nog redelijk rap te noemen, maar wel flink duurder.

De 2.5t (ook met handbak!) is nog de laatste good old 5 cilinder. Betrouwbaar is die zeker wel te noemen, al is het even afwachten hoe ze zich houden met echt hoge km standen zoals wij die hier gewend zijn :D
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 10.12.2018 - 21:46  ·  #29
Quote door brulkjaer

Hoe zit het ook al weer met de kwaliteit van de NN serie?
Ik herinner mij dat ooit een werkplaatschef aangaf dat er een aantal jaren een dip had gezeten in de kwaliteit. Ik meen dat hij aangaf dat met komst van de chinezen de kwaliteit weer omhoog was gegaan.
Weet iemand hier het fijne van?


De 2008 V70 2.4D is de meest betrouwbare auto die ik ooit heb gehad. 140.000 km mee gereden (van 100.000-240.000) en vrijwel geen defecten gehad. 1 lekke achterschokbreker (nivomat) en wervelklep, thats it.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Overwegingen aanschaf NN

 · 
Posted: 10.12.2018 - 22:23  ·  #30
Quote door martijn-a

http://www.autohoeve.nl/690000…m=Referral

Je moet ook niet naar een dealer gaan. Daar betaal je dik geld voor driedelig grijs en luxe stoelen.

Neder Betuwe zag ik, dan is Elst niet ver weg om je te verdiepen in bovenstaande auto met chrome lijsten 😇

Dat is geen vijfcilinder, de 2.0T is in NL alleen als viercilinder geleverd, volgens mij uitsluitend als R-design uitvoering in MY 2010/2011. Het is een Ford Ecoboost motor, gebaseerd op de Mazda LF-motor die in de 2.0 zit, met directe injectie, VVT en turbo. Ik heb geen idee of dat een langloper is, ik zou er eerlijk gezegd niet aan willen beginnen als de teller al tegen de 3 ton staat...
Er zijn wel vijfcilinders met 2 liter motor als bi-fuel (benzine en CNG) geleverd in Zweden, tot en met de facelift in 2013.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0